Una falsa alerta al 112 per una violenta baralla al Perelló mobilitza a 22 agents

 

Una alerta falsa al telèfon 112 del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CICU) que avisava d’una violenta batussa al Perelló (València) va mobilitzar aquest cap de setmana fins a 22 agents de la Policia Local de Sueca i Guàrdia Civil, a més d’una unitat sanitària SAMU, segons ha informat l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van succeir cap a les 02.25 hores de la matinada del dissabte al diumenge. A aqueixa hora, la Policia Local va rebre una comunicació que avisava que «40 persones s’agredeixen, tres ferits arma blanca, un home conscient, dos inconscients, tenen navalles i diuen que aniran per pistoles».

 

El testimoni va reiterar l’exposat des del 112 després de contactar amb ell i va dir trobar-se a la porta d’entada del càmping del Perelló.

 

Les primeres unitats de la Policia Local i Guàrdia Civil operatives en el municipi de Sueca es van personar en pocs minuts en l’accés del mateix càmping per a atendre l’emergència. Al mateix temps es van mobilitzar urgentment Unitats de Seguretat Ciutadana (USECI) de la Guàrdia Civil –es tracta d’unitats de reserva d’àmbit provincial per a suports operatius de la Companyia de Sueca–.

 

Davant la gravetat dels fets descrits, en breu espai de temps en el lloc s’havien personat 22 agents de Policia Local i Guàrdia Civil i una unitat sanitària del SAMU.

 

Es dona la circumstància que el diumenge es complia un any d’una baralla multitudinària al Perelló, entre grups procedents de pobles de l’Horta Sud, que es va saldar amb un menor de 17 anys ferit amb arma blanca i un altre home lesionat.

 

Responsables del Càmping Sant Pasqual van informar no tindre constància de cap baralla en el lloc i després de realitzar vigilància preventiva dinàmica en tota la instal·lació, no van observar cap incidència. Així mateix, els clients van notificar no haver apreciat la batussa que s’havia alertat.

 

Sancionat per alterar el Servei d’Emergències

Després de dur a terme les investigacions oportunes, la Policia Local va confirmar la identitat de la persona de 26 anys que presumptament va realitzar la telefonada a Emergències i ja s’han redactat les diligències per a iniciar la incoació del procediment sancionador per part de la Generalitat.

 

«Aquest tipus de comportaments poden alterar el sistema d’emergències i posar en perill la vida de persones que realment puguen necessitar una ajuda o assistència sanitària urgent», ha advertit el regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sueca, Carlos Ramírez. «Les crides falses –ha incidit– també venen a afectar el temps de resposta a serveis o urgències reals».

L’edil ha recordat també que «aquest tipus de comportaments incívics poden implicar sancions econòmiques de fins a 600.000 euros».

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.