9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Una falsa alerta al 112 per una violenta baralla al Perelló mobilitza a 22 agents

 

Una alerta falsa al telèfon 112 del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CICU) que avisava d’una violenta batussa al Perelló (València) va mobilitzar aquest cap de setmana fins a 22 agents de la Policia Local de Sueca i Guàrdia Civil, a més d’una unitat sanitària SAMU, segons ha informat l’Ajuntament de Sueca en un comunicat.

 

Els fets van succeir cap a les 02.25 hores de la matinada del dissabte al diumenge. A aqueixa hora, la Policia Local va rebre una comunicació que avisava que “40 persones s’agredeixen, tres ferits arma blanca, un home conscient, dos inconscients, tenen navalles i diuen que aniran per pistoles”.

 

El testimoni va reiterar l’exposat des del 112 després de contactar amb ell i va dir trobar-se a la porta d’entada del càmping del Perelló.

 

Les primeres unitats de la Policia Local i Guàrdia Civil operatives en el municipi de Sueca es van personar en pocs minuts en l’accés del mateix càmping per a atendre l’emergència. Al mateix temps es van mobilitzar urgentment Unitats de Seguretat Ciutadana (USECI) de la Guàrdia Civil –es tracta d’unitats de reserva d’àmbit provincial per a suports operatius de la Companyia de Sueca–.

 

Davant la gravetat dels fets descrits, en breu espai de temps en el lloc s’havien personat 22 agents de Policia Local i Guàrdia Civil i una unitat sanitària del SAMU.

 

Es dona la circumstància que el diumenge es complia un any d’una baralla multitudinària al Perelló, entre grups procedents de pobles de l’Horta Sud, que es va saldar amb un menor de 17 anys ferit amb arma blanca i un altre home lesionat.

 

Responsables del Càmping Sant Pasqual van informar no tindre constància de cap baralla en el lloc i després de realitzar vigilància preventiva dinàmica en tota la instal·lació, no van observar cap incidència. Així mateix, els clients van notificar no haver apreciat la batussa que s’havia alertat.

 

Sancionat per alterar el Servei d’Emergències

Després de dur a terme les investigacions oportunes, la Policia Local va confirmar la identitat de la persona de 26 anys que presumptament va realitzar la telefonada a Emergències i ja s’han redactat les diligències per a iniciar la incoació del procediment sancionador per part de la Generalitat.

 

“Aquest tipus de comportaments poden alterar el sistema d’emergències i posar en perill la vida de persones que realment puguen necessitar una ajuda o assistència sanitària urgent”, ha advertit el regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sueca, Carlos Ramírez. “Les crides falses –ha incidit– també venen a afectar el temps de resposta a serveis o urgències reals”.

L’edil ha recordat també que “aquest tipus de comportaments incívics poden implicar sancions econòmiques de fins a 600.000 euros”.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.