13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Feijóo acusa el Govern d’inhibir-se en la dana i exigix nivell 3 per emergència nacional

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha acusat este dilluns al Govern d’inhibir-se de les seues responsabilitats durant la catàstrofe de la dana i ha tornat a defendre que l’Executiu central degué declarar el nivell 3, en considerar que va ser una emergència nacional de llibre.

En la seua compareixença davant la comissió del Congrés que investiga la gestió de la dana, que va deixar 230 morts, ha instat els diputats a dirigir les seues preguntes a un altre líder polític, en referència al president Pedro Sánchez, i no a ell, perquè no té les funcions de declarar una emergència.

Amb eixe plantejament, ha subratllat que la magnitud de l’episodi exigia una resposta coordinada des de la cúspide de l’Executiu. Al seu juí, elevar el nivell a 3 hauria suposat reconéixer formalment un escenari d’abast nacional i assumir des del Govern el comandament de la crisi.

Compareixença i retret politico

Feijóo ha recordat, a la seua entrada a la comissió, que com ja va fer el 9 de gener davant la jutgessa de la dana mitjançant compareixença telemàtica, este dilluns contestarà a tots els grups parlamentaris. Amb eixa disposició, ha buscat centrar la seua intervenció en l’actuació de l’Executiu central i en el debat sobre el nivell d’emergència que havia d’activar-se.

El retret d’inhibició es recolza en la xifra de víctimes i en l’impacte del temporal que, segons la seua tesi, van desbordar els mecanismes ordinaris. D’ací la seua insistència que la comissió dilucide si la resposta institucional va estar a l’altura del caràcter nacional que, al seu entendre, va tindre l’emergència.

Últimes notícies

Dos milions per a millorar l’eficiència energètica en tres edificis de l’Estat a Castelló

MITECO ha aprovat tres projectes per a reduir consum i emissions en edificis de la AGE a Castelló amb fons Feder 2021-2027. El principal convertirà un immoble en edifici de consum quasi nul.

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.