21.5 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Ferits huit ‘cascs blaus’ austríacs en un nou atac contra la FINUL

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Huit militars austríacs han resultat ferits per l’impacte d’un coet contra instal·lacions de la Força Interina de Nacions Unides a Líban (FINUL) a la localitat de Naqoura, segons ha informat el Ministeri de Defensa d’Àustria.

Cap dels ‘cascs blaus’ ferits ha patit ferides greus, ha indicat en xarxes socials un portaveu del Govern, que ha condemnat l’incident malgrat que ha assumit que és “impossible” determinar de moment l’autoria del llançament del projectil. En este sentit, ha instat a “totes les parts” a cessar els combats de manera “immediata”.

La FINUL ha recalcat este mateix dimarts que els efectius “seguixen en les seues posicions” al sud de Líban i mantenen la seua activitat, “adaptades” a una situació que ve marcada pels constants creus d’atacs entre les Forces de Defensa d’Israel (FDI) i els milicians d’Hezbol·là.

La missió ha arribat a acusar en diverses ocasions a les forces israelianes d’atacar de manera deliberada posicions i instal·lacions de la FINUL. Israel, per la seua banda, al·lega que Hezbol·là utilitza com a escuts humans als ‘cascos blaus’ i els ha instat a replegar-se.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.