Ferits huit ‘cascs blaus’ austríacs en un nou atac contra la FINUL

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Huit militars austríacs han resultat ferits per l’impacte d’un coet contra instal·lacions de la Força Interina de Nacions Unides a Líban (FINUL) a la localitat de Naqoura, segons ha informat el Ministeri de Defensa d’Àustria.

Cap dels ‘cascs blaus’ ferits ha patit ferides greus, ha indicat en xarxes socials un portaveu del Govern, que ha condemnat l’incident malgrat que ha assumit que és “impossible” determinar de moment l’autoria del llançament del projectil. En este sentit, ha instat a “totes les parts” a cessar els combats de manera “immediata”.

La FINUL ha recalcat este mateix dimarts que els efectius “seguixen en les seues posicions” al sud de Líban i mantenen la seua activitat, “adaptades” a una situació que ve marcada pels constants creus d’atacs entre les Forces de Defensa d’Israel (FDI) i els milicians d’Hezbol·là.

La missió ha arribat a acusar en diverses ocasions a les forces israelianes d’atacar de manera deliberada posicions i instal·lacions de la FINUL. Israel, per la seua banda, al·lega que Hezbol·là utilitza com a escuts humans als ‘cascos blaus’ i els ha instat a replegar-se.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.