12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Últimes notícies

Sense resultats en la quinta jornada de busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

La quinta jornada de rastreig ha conclòs sense troballes en aigües de l'est d'Indonèsia després del naufragi d'un vaixell turístic. L'operatiu seguirà el dimecres amb més mitjans malgrat el mal temps.

El Govern invertirà 17,5 milions en el barranc de Barxeta per a evitar desbordaments

L'Executiu destinarà 17,5 milions a obres per a reduir el risc d'inundacions en el barranc de Barxeta i el seu entorn. Els projectes ja estan en licitació.

La Diputació de València prorroga els pressupostos per falta d’acord i fixa 555 milions

La Diputació de València prorrogarà els comptes davant la falta de suports per a aprovar un nou pressupost. Les quanties queden en 555 milions després d'ajustos.

L’Elx prepara el partit davant el Vila-real sense Héctor Fort, André da Silva i John Chetauya

L'Elx afina el seu pla per a rebre al Vila-real amb les baixes d'Héctor Fort i André da Silva, i amb John Chetauya entre cotons. Grady Diangana s'entrena amb el grup i podria ser novetat.

Barrachina ha instat a Agroseguro a agilitzar les compensacions als agricultors després dels temporals

Barrachina ha demanat accelerar valoracions i pagaments als agricultors afectats per graníssol i pluges després de visitar una finca a Monforte del Cid i reunir-se amb el sector. Ha reivindicat el rècord de 37 milions per a l'assegurança agrària en 2025 i ha urgit al Govern a elevar la seua aportació.

El HLA Alacant cobrix l’eixida de Jordan Walker amb el dominicà Eddy Polanco

El HLA Alacant ha reaccionat a la marxa de Jordan Walker, que va abonar la seua clàusula de rescissió, amb el fitxatge de l'aler dominicà Eddy Polanco. El club confia en la seua experiència per a sostindre el pols competitiu en Primera FEBR.

El PPCV denuncia noves incidències en Rodalia a València i exigix explicacions a Puente

El PP en Les Corts ha denunciat un nou caos en Rodalia a la província de València, l'atribuïx a la falta d'inversió i demana explicacions i la dimissió de Puente.

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.