Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Últimes notícies

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.