13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La FIFA obri expedient a Rubiales

La Comissió Disciplinària de la FIFA ha informat el dia de hui de l‘obertura d’un “procediment disciplinari” contra el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pels fets ocorreguts durant la final de la Copa Mundial Femenina, en referència al petó a la jugadora espanyola Jenny Hermoso durant el lliurament de medalles com a campiones del torneig.

En un comunicat, la FIFA assegura que “estos fets podrien resultar constitutius de violacions dels articles 13.1 i 13.2 del Codi Disciplinari de la FIFA“. Estos articles versen sobre “respectar les Regles de Joc, així com els Estatuts de la FIFA i les normes de la FIFA, reglaments, directives, directrius, circulars i decisions, i complir amb els principis de joc net, lleialtat i integritat“.

A més, a l’article 13.2 avisa de “mesures disciplinàries” a qui “viole les regles bàsiques de conducta digna; insulte a una persona física o jurídica de qualsevol forma, especialment utilitzant gestos, senyals o llenguatge ofensiu; o utilitzeu un esdeveniment esportiu per a manifestacions de caràcter no esportiu“. 

De la mateixa manera, reiteren “el seu compromís absolut amb el respecte a la integritat de totes les persones i per això mateix condemna amb el major vigor tot comportament en contra”. A més, afegeix la Comissió que “no oferirà més informació sobre este procediment disciplinari fins a l’adopció d’una decisió final sobre este”.

Esta decisió arriba un dia abans de l’Assemblea General Extraordinària de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) convocada per a este divendres en què s’espera que s’adopten mesures i a la qual la Federació Basca de Futbol, ​​la primera que s’ha posicionat en contra de Rubiales, ha anunciat que no acudirà “davant la gravetat del que ha passat en el lliurament de trofeus de la final del Campionat del Món i la posterior gestió dels esdeveniments”. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.