La FIFA obri expedient a Rubiales

La Comissió Disciplinària de la FIFA ha informat el dia de hui de l‘obertura d’un “procediment disciplinari” contra el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pels fets ocorreguts durant la final de la Copa Mundial Femenina, en referència al petó a la jugadora espanyola Jenny Hermoso durant el lliurament de medalles com a campiones del torneig.

En un comunicat, la FIFA assegura que “estos fets podrien resultar constitutius de violacions dels articles 13.1 i 13.2 del Codi Disciplinari de la FIFA“. Estos articles versen sobre “respectar les Regles de Joc, així com els Estatuts de la FIFA i les normes de la FIFA, reglaments, directives, directrius, circulars i decisions, i complir amb els principis de joc net, lleialtat i integritat«.

A més, a l’article 13.2 avisa de “mesures disciplinàries” a qui “viole les regles bàsiques de conducta digna; insulte a una persona física o jurídica de qualsevol forma, especialment utilitzant gestos, senyals o llenguatge ofensiu; o utilitzeu un esdeveniment esportiu per a manifestacions de caràcter no esportiu«. 

De la mateixa manera, reiteren “el seu compromís absolut amb el respecte a la integritat de totes les persones i per això mateix condemna amb el major vigor tot comportament en contra”. A més, afegeix la Comissió que «no oferirà més informació sobre este procediment disciplinari fins a l’adopció d’una decisió final sobre este».

Esta decisió arriba un dia abans de l’Assemblea General Extraordinària de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) convocada per a este divendres en què s’espera que s’adopten mesures i a la qual la Federació Basca de Futbol, ​​la primera que s’ha posicionat en contra de Rubiales, ha anunciat que no acudirà “davant la gravetat del que ha passat en el lliurament de trofeus de la final del Campionat del Món i la posterior gestió dels esdeveniments”. 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.