La FIFA obri expedient a Rubiales

La Comissió Disciplinària de la FIFA ha informat el dia de hui de l‘obertura d’un “procediment disciplinari” contra el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pels fets ocorreguts durant la final de la Copa Mundial Femenina, en referència al petó a la jugadora espanyola Jenny Hermoso durant el lliurament de medalles com a campiones del torneig.

En un comunicat, la FIFA assegura que “estos fets podrien resultar constitutius de violacions dels articles 13.1 i 13.2 del Codi Disciplinari de la FIFA“. Estos articles versen sobre “respectar les Regles de Joc, així com els Estatuts de la FIFA i les normes de la FIFA, reglaments, directives, directrius, circulars i decisions, i complir amb els principis de joc net, lleialtat i integritat«.

A més, a l’article 13.2 avisa de “mesures disciplinàries” a qui “viole les regles bàsiques de conducta digna; insulte a una persona física o jurídica de qualsevol forma, especialment utilitzant gestos, senyals o llenguatge ofensiu; o utilitzeu un esdeveniment esportiu per a manifestacions de caràcter no esportiu«. 

De la mateixa manera, reiteren “el seu compromís absolut amb el respecte a la integritat de totes les persones i per això mateix condemna amb el major vigor tot comportament en contra”. A més, afegeix la Comissió que «no oferirà més informació sobre este procediment disciplinari fins a l’adopció d’una decisió final sobre este».

Esta decisió arriba un dia abans de l’Assemblea General Extraordinària de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) convocada per a este divendres en què s’espera que s’adopten mesures i a la qual la Federació Basca de Futbol, ​​la primera que s’ha posicionat en contra de Rubiales, ha anunciat que no acudirà “davant la gravetat del que ha passat en el lliurament de trofeus de la final del Campionat del Món i la posterior gestió dels esdeveniments”. 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.