La FIFA obri expedient a Rubiales

La Comissió Disciplinària de la FIFA ha informat el dia de hui de l‘obertura d’un “procediment disciplinari” contra el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pels fets ocorreguts durant la final de la Copa Mundial Femenina, en referència al petó a la jugadora espanyola Jenny Hermoso durant el lliurament de medalles com a campiones del torneig.

En un comunicat, la FIFA assegura que “estos fets podrien resultar constitutius de violacions dels articles 13.1 i 13.2 del Codi Disciplinari de la FIFA“. Estos articles versen sobre “respectar les Regles de Joc, així com els Estatuts de la FIFA i les normes de la FIFA, reglaments, directives, directrius, circulars i decisions, i complir amb els principis de joc net, lleialtat i integritat“.

A més, a l’article 13.2 avisa de “mesures disciplinàries” a qui “viole les regles bàsiques de conducta digna; insulte a una persona física o jurídica de qualsevol forma, especialment utilitzant gestos, senyals o llenguatge ofensiu; o utilitzeu un esdeveniment esportiu per a manifestacions de caràcter no esportiu“. 

De la mateixa manera, reiteren “el seu compromís absolut amb el respecte a la integritat de totes les persones i per això mateix condemna amb el major vigor tot comportament en contra”. A més, afegeix la Comissió que “no oferirà més informació sobre este procediment disciplinari fins a l’adopció d’una decisió final sobre este”.

Esta decisió arriba un dia abans de l’Assemblea General Extraordinària de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) convocada per a este divendres en què s’espera que s’adopten mesures i a la qual la Federació Basca de Futbol, ​​la primera que s’ha posicionat en contra de Rubiales, ha anunciat que no acudirà “davant la gravetat del que ha passat en el lliurament de trofeus de la final del Campionat del Món i la posterior gestió dels esdeveniments”. 

Últimes notícies

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.