Apareix una foca gris ferida en el port deportiu d’Altea

 

Una foca grisa de la raça ‘Halichoerus grypus’, amb clars símptomes d’abatiment i una notable ferida en el coll, ha aparegut en les aigües del port deportiu Marina Greenwich d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant).

 

El mamífer va ser localitzat este dijous i ha abandonat les aigües mediterrànies este divendres, després d’alguns intents de capturar-la per a que veterinaris de la Fundació Oceanogràfic pogueren avaluar el seu estat de salut i actuar en conseqüència.

 

Els fets van ocórrer quan mariners del port deportiu van donar avís de la presència del mamífer amb el que es va activar la Xarxa de Varaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic. Immediatament, dos veterinaris es van desplaçar fins a la zona i van constatar que es tractava d’una foca grisa l’àrea de distribució de la qual és l’Atlàntic Nord, el que fa més extraordinària la seua presència en aigües mediterrànies.

 

Ara com ara, es desconeix el motiu pel que este ‘pinnípedo’ s’ha dispersat de la seua zona de distribució. L’animal presentava una resta de fem marí enganxat en el seu coll amb una ferida visible. El seu comportament era el d’un animal malalt i feble, si bé mantenia perfectament les seues habilitats natatòries i va acceptar l’aliment que se li va oferir, segons recull el comunicat.

 

L’animal és molt veloç

Una volta avaluada la situació, es va determinar la seua captura per a això es van usar diferents mètodes, però, segons els experts, un pinnípedo en la mar és altament veloç, amb el que no es va poder obtindre èxit a pesar dels reiterats intents.

 

De la mateixa manera, este divendres s’ha provat novament el seu rescat, però l’animal ha eixit del port deportiu i s’ha endinsat en alta mar.

 

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic, no obstant això, no descarten que la foca grisa puga acostar-se de nou a la costa valenciana, de fet s’estima que el mateix animal ha sigut vist fa cinc setmanes en una granja de tonyines en Fuzeta (Algarve) i, posteriorment, en Gibraltar, assenyala l’entitat en un comunicat.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.