Francesc Mezquita, reelegit secretari local de Més-Compromís a Castelló amb el suport unànime de la militància

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

Més-Compromís Castelló ha celebrat el seu congrés local, en el qual Francesc Mezquita ha sigut reelegit com a secretari local del partit valencianista. Mezquita, qui va ser regidor d’Educació, Participació i Normalització Lingüística durant l’anterior legislatura, ha rebut el suport unànime de la militància, consolidant-se com el líder local que guiarà al partit en la seua estratègia per a les eleccions municipals del 2027.

En la seua intervenció en el congrés, Mezquita va destacar la importància de reafirmar el lideratge de Més-Compromís com a força d’esquerres a Castelló i va presentar la seua estratègia, denominada ‘Horitzó 2027’. Esta inclou l’enfortiment del col·lectiu local i la mobilització de la militància, amb l’objectiu de recuperar el govern en les pròximes eleccions municipals. “Sabem que no hi ha receptes màgiques per a aconseguir-ho, només el nostre treball i el nostre activisme”, va afirmar Mesquita.

El reelegit secretari local va subratllar que Compromís és l’alternativa a un nou govern de PP i Vox a Castelló i va defensar que el partit valencianista ha d’oferir solucions reals als problemes de la gent treballadora de Castelló, a més d’impulsar una acció política orientada a millorar la qualitat de vida de les persones. “És imprescindible que les nostres propostes connecten amb les necessitats de la ciutadania i que treballem col·lectivament per a aconseguir que Castelló torne a tenir un govern progressista”, va afegir.

Mezquita estarà acompanyat en la nova executiva per un equip integrat per Núria Solsona, Adrián Iglesias, Sara Gómez, Miguel Ginés, Manel Estrada, Elena Aris, Enric Sendra, Rosa Maicas, Inés Escoí, Marta Beltrán i Mari Carmen Díaz. “Juntes i junts, farem equip i treballarem amb totes i tots per a construir un projecte fort que siga capaç de portar el canvi que Castelló necessita”, va concloure.

El congrés local de Més-Compromís forma part del procés intern de renovació que el partit valencianista està duent a terme amb la mirada posada en les eleccions del 2027. L’objectiu és mobilitzar a la militància, dinamitzar el projecte progressista i consolidar-se com la principal força d’esquerres de Castelló, capaç de revertir les polítiques regressives de l’actual govern de les dretes i retornar un govern progressista a la ciutat, segons ha explicat la coalició en un comunicat.

Queda pendent, d’esta manera, la renovació de l’executiva local de la coalició, que està formada tant per Iniciativa com, en aquest cas, per Més-Compromís. Previsiblement, esta executiva també estarà encapçalada per Mesquita, qui podria comptar amb alguns dels membres del seu equip en la nova direcció de l’antic BLOC.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.