Francesc Mezquita, reelegit secretari local de Més-Compromís a Castelló amb el suport unànime de la militància

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

Més-Compromís Castelló ha celebrat el seu congrés local, en el qual Francesc Mezquita ha sigut reelegit com a secretari local del partit valencianista. Mezquita, qui va ser regidor d’Educació, Participació i Normalització Lingüística durant l’anterior legislatura, ha rebut el suport unànime de la militància, consolidant-se com el líder local que guiarà al partit en la seua estratègia per a les eleccions municipals del 2027.

En la seua intervenció en el congrés, Mezquita va destacar la importància de reafirmar el lideratge de Més-Compromís com a força d’esquerres a Castelló i va presentar la seua estratègia, denominada ‘Horitzó 2027’. Esta inclou l’enfortiment del col·lectiu local i la mobilització de la militància, amb l’objectiu de recuperar el govern en les pròximes eleccions municipals. «Sabem que no hi ha receptes màgiques per a aconseguir-ho, només el nostre treball i el nostre activisme», va afirmar Mesquita.

El reelegit secretari local va subratllar que Compromís és l’alternativa a un nou govern de PP i Vox a Castelló i va defensar que el partit valencianista ha d’oferir solucions reals als problemes de la gent treballadora de Castelló, a més d’impulsar una acció política orientada a millorar la qualitat de vida de les persones. «És imprescindible que les nostres propostes connecten amb les necessitats de la ciutadania i que treballem col·lectivament per a aconseguir que Castelló torne a tenir un govern progressista», va afegir.

Mezquita estarà acompanyat en la nova executiva per un equip integrat per Núria Solsona, Adrián Iglesias, Sara Gómez, Miguel Ginés, Manel Estrada, Elena Aris, Enric Sendra, Rosa Maicas, Inés Escoí, Marta Beltrán i Mari Carmen Díaz. «Juntes i junts, farem equip i treballarem amb totes i tots per a construir un projecte fort que siga capaç de portar el canvi que Castelló necessita», va concloure.

El congrés local de Més-Compromís forma part del procés intern de renovació que el partit valencianista està duent a terme amb la mirada posada en les eleccions del 2027. L’objectiu és mobilitzar a la militància, dinamitzar el projecte progressista i consolidar-se com la principal força d’esquerres de Castelló, capaç de revertir les polítiques regressives de l’actual govern de les dretes i retornar un govern progressista a la ciutat, segons ha explicat la coalició en un comunicat.

Queda pendent, d’esta manera, la renovació de l’executiva local de la coalició, que està formada tant per Iniciativa com, en aquest cas, per Més-Compromís. Previsiblement, esta executiva també estarà encapçalada per Mesquita, qui podria comptar amb alguns dels membres del seu equip en la nova direcció de l’antic BLOC.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.