Francesc Mezquita, reelegit secretari local de Més-Compromís a Castelló amb el suport unànime de la militància

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

Més-Compromís Castelló ha celebrat el seu congrés local, en el qual Francesc Mezquita ha sigut reelegit com a secretari local del partit valencianista. Mezquita, qui va ser regidor d’Educació, Participació i Normalització Lingüística durant l’anterior legislatura, ha rebut el suport unànime de la militància, consolidant-se com el líder local que guiarà al partit en la seua estratègia per a les eleccions municipals del 2027.

En la seua intervenció en el congrés, Mezquita va destacar la importància de reafirmar el lideratge de Més-Compromís com a força d’esquerres a Castelló i va presentar la seua estratègia, denominada ‘Horitzó 2027’. Esta inclou l’enfortiment del col·lectiu local i la mobilització de la militància, amb l’objectiu de recuperar el govern en les pròximes eleccions municipals. «Sabem que no hi ha receptes màgiques per a aconseguir-ho, només el nostre treball i el nostre activisme», va afirmar Mesquita.

El reelegit secretari local va subratllar que Compromís és l’alternativa a un nou govern de PP i Vox a Castelló i va defensar que el partit valencianista ha d’oferir solucions reals als problemes de la gent treballadora de Castelló, a més d’impulsar una acció política orientada a millorar la qualitat de vida de les persones. «És imprescindible que les nostres propostes connecten amb les necessitats de la ciutadania i que treballem col·lectivament per a aconseguir que Castelló torne a tenir un govern progressista», va afegir.

Mezquita estarà acompanyat en la nova executiva per un equip integrat per Núria Solsona, Adrián Iglesias, Sara Gómez, Miguel Ginés, Manel Estrada, Elena Aris, Enric Sendra, Rosa Maicas, Inés Escoí, Marta Beltrán i Mari Carmen Díaz. «Juntes i junts, farem equip i treballarem amb totes i tots per a construir un projecte fort que siga capaç de portar el canvi que Castelló necessita», va concloure.

El congrés local de Més-Compromís forma part del procés intern de renovació que el partit valencianista està duent a terme amb la mirada posada en les eleccions del 2027. L’objectiu és mobilitzar a la militància, dinamitzar el projecte progressista i consolidar-se com la principal força d’esquerres de Castelló, capaç de revertir les polítiques regressives de l’actual govern de les dretes i retornar un govern progressista a la ciutat, segons ha explicat la coalició en un comunicat.

Queda pendent, d’esta manera, la renovació de l’executiva local de la coalició, que està formada tant per Iniciativa com, en aquest cas, per Més-Compromís. Previsiblement, esta executiva també estarà encapçalada per Mesquita, qui podria comptar amb alguns dels membres del seu equip en la nova direcció de l’antic BLOC.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.