Francesc Mezquita, reelegit secretari local de Més-Compromís a Castelló amb el suport unànime de la militància

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

Més-Compromís Castelló ha celebrat el seu congrés local, en el qual Francesc Mezquita ha sigut reelegit com a secretari local del partit valencianista. Mezquita, qui va ser regidor d’Educació, Participació i Normalització Lingüística durant l’anterior legislatura, ha rebut el suport unànime de la militància, consolidant-se com el líder local que guiarà al partit en la seua estratègia per a les eleccions municipals del 2027.

En la seua intervenció en el congrés, Mezquita va destacar la importància de reafirmar el lideratge de Més-Compromís com a força d’esquerres a Castelló i va presentar la seua estratègia, denominada ‘Horitzó 2027’. Esta inclou l’enfortiment del col·lectiu local i la mobilització de la militància, amb l’objectiu de recuperar el govern en les pròximes eleccions municipals. «Sabem que no hi ha receptes màgiques per a aconseguir-ho, només el nostre treball i el nostre activisme», va afirmar Mesquita.

El reelegit secretari local va subratllar que Compromís és l’alternativa a un nou govern de PP i Vox a Castelló i va defensar que el partit valencianista ha d’oferir solucions reals als problemes de la gent treballadora de Castelló, a més d’impulsar una acció política orientada a millorar la qualitat de vida de les persones. «És imprescindible que les nostres propostes connecten amb les necessitats de la ciutadania i que treballem col·lectivament per a aconseguir que Castelló torne a tenir un govern progressista», va afegir.

Mezquita estarà acompanyat en la nova executiva per un equip integrat per Núria Solsona, Adrián Iglesias, Sara Gómez, Miguel Ginés, Manel Estrada, Elena Aris, Enric Sendra, Rosa Maicas, Inés Escoí, Marta Beltrán i Mari Carmen Díaz. «Juntes i junts, farem equip i treballarem amb totes i tots per a construir un projecte fort que siga capaç de portar el canvi que Castelló necessita», va concloure.

El congrés local de Més-Compromís forma part del procés intern de renovació que el partit valencianista està duent a terme amb la mirada posada en les eleccions del 2027. L’objectiu és mobilitzar a la militància, dinamitzar el projecte progressista i consolidar-se com la principal força d’esquerres de Castelló, capaç de revertir les polítiques regressives de l’actual govern de les dretes i retornar un govern progressista a la ciutat, segons ha explicat la coalició en un comunicat.

Queda pendent, d’esta manera, la renovació de l’executiva local de la coalició, que està formada tant per Iniciativa com, en aquest cas, per Més-Compromís. Previsiblement, esta executiva també estarà encapçalada per Mesquita, qui podria comptar amb alguns dels membres del seu equip en la nova direcció de l’antic BLOC.

Últimes notícies

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.