Els funcionaris cobraran més a la nòmina a partir d’octubre

El govern i els sindicats han acordat una pujada addicional del salari dels funcionaris del 0,5% per al mes d’octubre que ve, segons ha anunciat CCOO i UGT.

Aquest acord és fruit de l’acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat pels dos sindicats amb el Govern a la Mesa General de les administracions públiques.

Segons el que s’ha acordat, les nòmines dels empleats públics s’elevarien el 2023 un 2,5% fix, amb la possibilitat de dues pujades variables, de 0,5% cadascuna.

La primera s’aplicarà si l’IPC harmonitzat del 2022 i el 2023 supera el 6% i la segona variable de 0,5 operària si el PIB nominal el 2023 supera el previst pel Govern (2,1%).

Tot i que encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre, des de CCOO consideren que “tot apunta” que l’IPCA des del 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), de manera que s’hauria de produir aquest nou increment en el salari dels funcionaris, que serà retroactiu des del mes de gener del 2023.

És possible una altra pujada salarial a començaments de 2024

A més, el sindicat CCOO ha assenyalat a través d’un comunicat que també és possible un nou increment per a aquest 2023, tot i que es cobraria els primers mesos del 2024.

Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des del gener del 2023 si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%.

CCOO ha recordat també els increments previstos per al 2024, que serà del 2%, més un 0,5% més l’octubre del 2024 si no s’ha recuperat poder adquisitiu aquests anys.

Per la seua banda, UGT ha celebrat l’acord i ha assenyalat en un comunicat que aquest acord “són sens dubte bones notícies per al conjunt dels empleats i empleades públiques del nostre país, que comptaran amb una pujada salarial”.

Últimes notícies

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.