Els funcionaris cobraran més a la nòmina a partir d’octubre

El govern i els sindicats han acordat una pujada addicional del salari dels funcionaris del 0,5% per al mes d’octubre que ve, segons ha anunciat CCOO i UGT.

Aquest acord és fruit de l’acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat pels dos sindicats amb el Govern a la Mesa General de les administracions públiques.

Segons el que s’ha acordat, les nòmines dels empleats públics s’elevarien el 2023 un 2,5% fix, amb la possibilitat de dues pujades variables, de 0,5% cadascuna.

La primera s’aplicarà si l’IPC harmonitzat del 2022 i el 2023 supera el 6% i la segona variable de 0,5 operària si el PIB nominal el 2023 supera el previst pel Govern (2,1%).

Tot i que encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre, des de CCOO consideren que “tot apunta” que l’IPCA des del 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), de manera que s’hauria de produir aquest nou increment en el salari dels funcionaris, que serà retroactiu des del mes de gener del 2023.

És possible una altra pujada salarial a començaments de 2024

A més, el sindicat CCOO ha assenyalat a través d’un comunicat que també és possible un nou increment per a aquest 2023, tot i que es cobraria els primers mesos del 2024.

Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des del gener del 2023 si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%.

CCOO ha recordat també els increments previstos per al 2024, que serà del 2%, més un 0,5% més l’octubre del 2024 si no s’ha recuperat poder adquisitiu aquests anys.

Per la seua banda, UGT ha celebrat l’acord i ha assenyalat en un comunicat que aquest acord “són sens dubte bones notícies per al conjunt dels empleats i empleades públiques del nostre país, que comptaran amb una pujada salarial”.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU