Els funcionaris cobraran més a la nòmina a partir d’octubre

El govern i els sindicats han acordat una pujada addicional del salari dels funcionaris del 0,5% per al mes d’octubre que ve, segons ha anunciat CCOO i UGT.

Aquest acord és fruit de l’acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat pels dos sindicats amb el Govern a la Mesa General de les administracions públiques.

Segons el que s’ha acordat, les nòmines dels empleats públics s’elevarien el 2023 un 2,5% fix, amb la possibilitat de dues pujades variables, de 0,5% cadascuna.

La primera s’aplicarà si l’IPC harmonitzat del 2022 i el 2023 supera el 6% i la segona variable de 0,5 operària si el PIB nominal el 2023 supera el previst pel Govern (2,1%).

Tot i que encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre, des de CCOO consideren que “tot apunta” que l’IPCA des del 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), de manera que s’hauria de produir aquest nou increment en el salari dels funcionaris, que serà retroactiu des del mes de gener del 2023.

És possible una altra pujada salarial a començaments de 2024

A més, el sindicat CCOO ha assenyalat a través d’un comunicat que també és possible un nou increment per a aquest 2023, tot i que es cobraria els primers mesos del 2024.

Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des del gener del 2023 si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%.

CCOO ha recordat també els increments previstos per al 2024, que serà del 2%, més un 0,5% més l’octubre del 2024 si no s’ha recuperat poder adquisitiu aquests anys.

Per la seua banda, UGT ha celebrat l’acord i ha assenyalat en un comunicat que aquest acord “són sens dubte bones notícies per al conjunt dels empleats i empleades públiques del nostre país, que comptaran amb una pujada salarial”.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.