La FVET no secundarà l’aturada del transport

La Junta Directiva de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat este dimecres que no secunda l’aturada sectorialcom a solució a les problemàtiques que a hores d’ara viu el transport per carretera“.

La decisió s’ha pres en la junta directiva de FVET celebrada este mateix dimecres i que va ser convocada dilluns passat després de la decisió adoptada per la Plataforma, que no forma part del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC), organisme d’interlocució entre les associacions del sector i El Govern (a través del Ministeri de Transport).

En línia amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, màxim òrgan de representació sectorial, i les organitzacions que ho integren, la Federació aposta per mantindre el “llit de negociacions “amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En la conjuntura econòmica actual, no és responsable ni per a les empreses, ni per a la societat, ni per al propi transport assumir una aturada sectorial que provocaria un desabastiment i un empitjorament generalitzat de la situació econòmica i social”, ha assegurat el president de la FVET, Carlos Prades.

Prades ha recordat que les negociacions amb el ministeri han de realitzar-se en el marc del Comité Nacional i ha instat que es permeta treballar a aquells transportistes que així ho desitgen. En este sentit, ha sol·licitat al Govern que “es garantisca la llibertat de tots per a treballar“.

Des de la Federació confien en el fet que, en este context, les empreses que trien treballarpuguen fer-ho amb totals garanties” i apel·len en este sentit al “respecte de totes les parts“, segons assenyala en un comunicat. Preguntat sobre este tema, el president de FVET ha assegurat que aquesta situació depén de cada empresa, per la qual cosa no es pot generalitzar”.

L’aturada tindrà caràcter indefinit i es convoca, segons explica la Plataforma en Defensa del Transport, per a denunciar l’incompliment per part dels carregadors (els clients dels transportistes) de la llei que prohibeix treballar a pèrdues en el sector, i assenyala al Ministeri de Transports de desautoritzar la Guàrdia Civil a controlar i denunciar este incompliment.

Últimes notícies

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.

Detingut un home per 14 robatoris en vivendes de Peníscola a les quals accedia per la terrassa

La Guàrdia Civil deté a un home de 43 anys acusat de 14 robatoris amb força en vivendes de Peníscola, on presumptament entrava fracturant la porta de la terrassa.

Detinguts dos hòmens i un menor a Almassora per portar droga oculta en un cotxe

La Guàrdia Civil arresta a Almassora a dos adults i un menor després de localitzar haixix, marihuana i diners en efectiu ocults en el cotxe en el qual circulaven.