La FVET no secundarà l’aturada del transport

La Junta Directiva de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat este dimecres que no secunda l’aturada sectorial «com a solució a les problemàtiques que a hores d’ara viu el transport per carretera«.

La decisió s’ha pres en la junta directiva de FVET celebrada este mateix dimecres i que va ser convocada dilluns passat després de la decisió adoptada per la Plataforma, que no forma part del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC), organisme d’interlocució entre les associacions del sector i El Govern (a través del Ministeri de Transport).

En línia amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, màxim òrgan de representació sectorial, i les organitzacions que ho integren, la Federació aposta per mantindre el «llit de negociacions «amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

«En la conjuntura econòmica actual, no és responsable ni per a les empreses, ni per a la societat, ni per al propi transport assumir una aturada sectorial que provocaria un desabastiment i un empitjorament generalitzat de la situació econòmica i social», ha assegurat el president de la FVET, Carlos Prades.

Prades ha recordat que les negociacions amb el ministeri han de realitzar-se en el marc del Comité Nacional i ha instat que es permeta treballar a aquells transportistes que així ho desitgen. En este sentit, ha sol·licitat al Govern que «es garantisca la llibertat de tots per a treballar«.

Des de la Federació confien en el fet que, en este context, les empreses que trien treballar «puguen fer-ho amb totals garanties» i apel·len en este sentit al «respecte de totes les parts«, segons assenyala en un comunicat. Preguntat sobre este tema, el president de FVET ha assegurat que aquesta situació depén de cada empresa, per la qual cosa no es pot generalitzar».

L’aturada tindrà caràcter indefinit i es convoca, segons explica la Plataforma en Defensa del Transport, per a denunciar l’incompliment per part dels carregadors (els clients dels transportistes) de la llei que prohibeix treballar a pèrdues en el sector, i assenyala al Ministeri de Transports de desautoritzar la Guàrdia Civil a controlar i denunciar este incompliment.

Últimes notícies

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.