La FVET no secundarà l’aturada del transport

La Junta Directiva de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat este dimecres que no secunda l’aturada sectorial «com a solució a les problemàtiques que a hores d’ara viu el transport per carretera«.

La decisió s’ha pres en la junta directiva de FVET celebrada este mateix dimecres i que va ser convocada dilluns passat després de la decisió adoptada per la Plataforma, que no forma part del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC), organisme d’interlocució entre les associacions del sector i El Govern (a través del Ministeri de Transport).

En línia amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, màxim òrgan de representació sectorial, i les organitzacions que ho integren, la Federació aposta per mantindre el «llit de negociacions «amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

«En la conjuntura econòmica actual, no és responsable ni per a les empreses, ni per a la societat, ni per al propi transport assumir una aturada sectorial que provocaria un desabastiment i un empitjorament generalitzat de la situació econòmica i social», ha assegurat el president de la FVET, Carlos Prades.

Prades ha recordat que les negociacions amb el ministeri han de realitzar-se en el marc del Comité Nacional i ha instat que es permeta treballar a aquells transportistes que així ho desitgen. En este sentit, ha sol·licitat al Govern que «es garantisca la llibertat de tots per a treballar«.

Des de la Federació confien en el fet que, en este context, les empreses que trien treballar «puguen fer-ho amb totals garanties» i apel·len en este sentit al «respecte de totes les parts«, segons assenyala en un comunicat. Preguntat sobre este tema, el president de FVET ha assegurat que aquesta situació depén de cada empresa, per la qual cosa no es pot generalitzar».

L’aturada tindrà caràcter indefinit i es convoca, segons explica la Plataforma en Defensa del Transport, per a denunciar l’incompliment per part dels carregadors (els clients dels transportistes) de la llei que prohibeix treballar a pèrdues en el sector, i assenyala al Ministeri de Transports de desautoritzar la Guàrdia Civil a controlar i denunciar este incompliment.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.