Fins a 30 M/€ per a garantir la seua liquiditat de les empreses que operen a Algèria

La Generalitat llançarà la setmana vinent una línia de finançament específic per a cobrir la falta de liquiditat de les més de 1.400 empreses valencianes que operen a Algèria i que estarà dotada amb 30 milions d’euros.

En una trobada presidida pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a analitzar l’impacte del conflicte algerià i en el qual també han sigut presents els presidents de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) i del Consell de Cambres de Comerç i el secretari autonòmic de Relacions Exteriors, Joan Calabuig, el director de l’IVF ha confirmat que les empreses afectades podran rebre finançament per a circulant de fins a 5 milions d’euros en funció de la grandària de l’empresa, així com de l’import de factures i comandes cancel·lades amb importadors algerians des de desembre de 2021.

«El nostre objectiu és que totes aquelles companyies amb interessos al país africà i que s’han vist afectades pel conflicte diplomàtic compten amb els recursos suficients per a poder continuar operant fins que la situació es normalitze«, ha apuntat sobre aquest tema el director de l’IVF, Manuel Illueca.

«La Generalitat ha posat a la disposició del sector empresarial quants recursos disposem per a garantir la seua liquiditat i que puguen continuar fent front a la seua producció i negocis fins que concloga el conflicte«, ha apuntat Manuel Illueca, qui a més ha acordat amb els representants empresarials que el tipus d’interés que les entitats hauran d’abonar per aquests préstecs «serà a tipus fix en funció de les condicions de l’operació en el moment de la signatura, garantint que previsibles increments dels tipus d’interés no perjudiquen encara més la situació financera de les empreses«.

A més, Manuel Illueca ha insistit que les condicions «seran molt favorables» i «buscaran facilitar en tot moment que les empreses compten amb la liquiditat suficient«. Per això, ha confirmat que les empreses afectades pel conflicte amb Algèria «no hauran de retornar l’import del capital principal fins que conclou la vida útil del préstec en quatre anys, la qual cosa els permetrà disposar dels recursos íntegrament durant un període de temps suficient que els permeta restablir la seua estabilitat financera«.

«De nou, la col·laboració i el diàleg amb els sectors més afectats per a posar a la seua disposició instruments financers que els siguen d’utilitat i responguen a les seues necessitats ha sigut clau«, ha reiterat el director de l’IVF abans d’apuntar que «des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic continuarem treballant per a garantir la continuïtat i viabilitat d’un mercat exterior que genera un volum d’exportacions valencianes pròxim als 450 milions d’euros«.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.