10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Fins a 30 M/€ per a garantir la seua liquiditat de les empreses que operen a Algèria

La Generalitat llançarà la setmana vinent una línia de finançament específic per a cobrir la falta de liquiditat de les més de 1.400 empreses valencianes que operen a Algèria i que estarà dotada amb 30 milions d’euros.

En una trobada presidida pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a analitzar l’impacte del conflicte algerià i en el qual també han sigut presents els presidents de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) i del Consell de Cambres de Comerç i el secretari autonòmic de Relacions Exteriors, Joan Calabuig, el director de l’IVF ha confirmat que les empreses afectades podran rebre finançament per a circulant de fins a 5 milions d’euros en funció de la grandària de l’empresa, així com de l’import de factures i comandes cancel·lades amb importadors algerians des de desembre de 2021.

El nostre objectiu és que totes aquelles companyies amb interessos al país africà i que s’han vist afectades pel conflicte diplomàtic compten amb els recursos suficients per a poder continuar operant fins que la situació es normalitze“, ha apuntat sobre aquest tema el director de l’IVF, Manuel Illueca.

La Generalitat ha posat a la disposició del sector empresarial quants recursos disposem per a garantir la seua liquiditat i que puguen continuar fent front a la seua producció i negocis fins que concloga el conflicte“, ha apuntat Manuel Illueca, qui a més ha acordat amb els representants empresarials que el tipus d’interés que les entitats hauran d’abonar per aquests préstecsserà a tipus fix en funció de les condicions de l’operació en el moment de la signatura, garantint que previsibles increments dels tipus d’interés no perjudiquen encara més la situació financera de les empreses“.

A més, Manuel Illueca ha insistit que les condicions “seran molt favorables” i “buscaran facilitar en tot moment que les empreses compten amb la liquiditat suficient“. Per això, ha confirmat que les empreses afectades pel conflicte amb Algèriano hauran de retornar l’import del capital principal fins que conclou la vida útil del préstec en quatre anys, la qual cosa els permetrà disposar dels recursos íntegrament durant un període de temps suficient que els permeta restablir la seua estabilitat financera“.

De nou, la col·laboració i el diàleg amb els sectors més afectats per a posar a la seua disposició instruments financers que els siguen d’utilitat i responguen a les seues necessitats ha sigut clau“, ha reiterat el director de l’IVF abans d’apuntar que “des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic continuarem treballant per a garantir la continuïtat i viabilitat d’un mercat exterior que genera un volum d’exportacions valencianes pròxim als 450 milions d’euros“.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.