Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Fins a 30 M/€ per a garantir la seua liquiditat de les empreses que operen a Algèria

La Generalitat llançarà la setmana vinent una línia de finançament específic per a cobrir la falta de liquiditat de les més de 1.400 empreses valencianes que operen a Algèria i que estarà dotada amb 30 milions d’euros.

En una trobada presidida pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a analitzar l’impacte del conflicte algerià i en el qual també han sigut presents els presidents de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) i del Consell de Cambres de Comerç i el secretari autonòmic de Relacions Exteriors, Joan Calabuig, el director de l’IVF ha confirmat que les empreses afectades podran rebre finançament per a circulant de fins a 5 milions d’euros en funció de la grandària de l’empresa, així com de l’import de factures i comandes cancel·lades amb importadors algerians des de desembre de 2021.

El nostre objectiu és que totes aquelles companyies amb interessos al país africà i que s’han vist afectades pel conflicte diplomàtic compten amb els recursos suficients per a poder continuar operant fins que la situació es normalitze“, ha apuntat sobre aquest tema el director de l’IVF, Manuel Illueca.

La Generalitat ha posat a la disposició del sector empresarial quants recursos disposem per a garantir la seua liquiditat i que puguen continuar fent front a la seua producció i negocis fins que concloga el conflicte“, ha apuntat Manuel Illueca, qui a més ha acordat amb els representants empresarials que el tipus d’interés que les entitats hauran d’abonar per aquests préstecsserà a tipus fix en funció de les condicions de l’operació en el moment de la signatura, garantint que previsibles increments dels tipus d’interés no perjudiquen encara més la situació financera de les empreses“.

A més, Manuel Illueca ha insistit que les condicions “seran molt favorables” i “buscaran facilitar en tot moment que les empreses compten amb la liquiditat suficient“. Per això, ha confirmat que les empreses afectades pel conflicte amb Algèriano hauran de retornar l’import del capital principal fins que conclou la vida útil del préstec en quatre anys, la qual cosa els permetrà disposar dels recursos íntegrament durant un període de temps suficient que els permeta restablir la seua estabilitat financera“.

De nou, la col·laboració i el diàleg amb els sectors més afectats per a posar a la seua disposició instruments financers que els siguen d’utilitat i responguen a les seues necessitats ha sigut clau“, ha reiterat el director de l’IVF abans d’apuntar que “des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic continuarem treballant per a garantir la continuïtat i viabilitat d’un mercat exterior que genera un volum d’exportacions valencianes pròxim als 450 milions d’euros“.

Últimes notícies

Arxivades les demandes per presumpte assetjament laboral contra l’alcaldessa de La Vall d’Uixó

La directora dels Coves de Sant Josep retira dos demandes per presumpte assetjament laboral contra l'alcaldessa i l'empresa pública Emsevall. Les parts pacten l'extinció del contracte amb una indemnització de 41.500 euros i el jutjat arxiva el cas.

El València negocia que Awa Fam i Raquel Carrera compaginen la WNBA amb el club

València Basket prepara acords perquè les seues jugadores drafteadas puguen disputar la WNBA sense deixar l'equip, a l'espera del nou conveni de la lliga. El club ajusta el perímetre i actualitza l'estat de diverses jugadores clau.

Cobo crida a blindar la sanitat universal i alerta d’una deriva cap al privat

Tomás Cobo defén protegir la sanitat universal, pública i gratuïta amb més finançament i millors condicions per als metges. Advertix de desigualtat si creix la fugida a la privada.

María Araújo destaca que la part humana és la clau en el projecte del València Basket

La nova pivot subratlla que el tracte a les jugadores va ser decisiu per al seu fitxatge i s'il·lusiona amb el Roig Arena. Demana ambició sense perdre el treball diari.

Mazón anuncia un acord amb Indra que permetrà crear 1.000 ocupacions en 2026

Indra reforçarà la seua activitat estratègica en la Comunitat Valenciana després d'un acord amb la Generalitat. El pla preveu 1.000 ocupacions qualificades durant 2026.

El Vila-real torna al treball sense Gerard Moreno i amb Thomas Partey

L'equip prepara en dos sessions el dol del dissabte davant Osasuna després de la Champions a Londres. Partey es reincorpora després de la seua citació judicial; Gerard seguix al marge

El València Basket estrena passadís de la fama i sala de vídeo tipus cinema en el Roig Arena

El club presenta la seua zona pròpia en el recinte, amb un corredor dedicat als seus referents, gimnàs compartit, pista auxiliar i vestuaris connectats. La nova casa reforça la identitat i millora la logística d'entrenaments i partits.

Catalá llança la primera acceleradora de talent en semiconductors i bonifica el 95% del ICIO en La Marina

València impulsa la primera acceleradora de talent en semiconductors i aplica una bonificació del 95% del ICIO per a noves inversions en el futur hub de La Marina. La mesura busca atraure empreses, ocupació qualificada i consolidar a la ciutat com a pol europeu del xip.