Fins a 30 M/€ per a garantir la seua liquiditat de les empreses que operen a Algèria

La Generalitat llançarà la setmana vinent una línia de finançament específic per a cobrir la falta de liquiditat de les més de 1.400 empreses valencianes que operen a Algèria i que estarà dotada amb 30 milions d’euros.

En una trobada presidida pel president de la Generalitat, Ximo Puig, per a analitzar l’impacte del conflicte algerià i en el qual també han sigut presents els presidents de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) i del Consell de Cambres de Comerç i el secretari autonòmic de Relacions Exteriors, Joan Calabuig, el director de l’IVF ha confirmat que les empreses afectades podran rebre finançament per a circulant de fins a 5 milions d’euros en funció de la grandària de l’empresa, així com de l’import de factures i comandes cancel·lades amb importadors algerians des de desembre de 2021.

El nostre objectiu és que totes aquelles companyies amb interessos al país africà i que s’han vist afectades pel conflicte diplomàtic compten amb els recursos suficients per a poder continuar operant fins que la situació es normalitze“, ha apuntat sobre aquest tema el director de l’IVF, Manuel Illueca.

La Generalitat ha posat a la disposició del sector empresarial quants recursos disposem per a garantir la seua liquiditat i que puguen continuar fent front a la seua producció i negocis fins que concloga el conflicte“, ha apuntat Manuel Illueca, qui a més ha acordat amb els representants empresarials que el tipus d’interés que les entitats hauran d’abonar per aquests préstecsserà a tipus fix en funció de les condicions de l’operació en el moment de la signatura, garantint que previsibles increments dels tipus d’interés no perjudiquen encara més la situació financera de les empreses“.

A més, Manuel Illueca ha insistit que les condicions “seran molt favorables” i “buscaran facilitar en tot moment que les empreses compten amb la liquiditat suficient“. Per això, ha confirmat que les empreses afectades pel conflicte amb Algèriano hauran de retornar l’import del capital principal fins que conclou la vida útil del préstec en quatre anys, la qual cosa els permetrà disposar dels recursos íntegrament durant un període de temps suficient que els permeta restablir la seua estabilitat financera“.

De nou, la col·laboració i el diàleg amb els sectors més afectats per a posar a la seua disposició instruments financers que els siguen d’utilitat i responguen a les seues necessitats ha sigut clau“, ha reiterat el director de l’IVF abans d’apuntar que “des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic continuarem treballant per a garantir la continuïtat i viabilitat d’un mercat exterior que genera un volum d’exportacions valencianes pròxim als 450 milions d’euros“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.