Com gestionar amb èxit la família per Nadal

Estem en plenes festes nadalenques, una època en la qual els regals, els bons desitjos i, especialment, les llargues sobretaules són una constant. Estes dates estan repletes de retrobaments amb familiars que pot ser que vegem poc, i mantenir el componiment i l’harmonia sembla, a vegades, tasca complicada. Per això, Psicopartner, l’últim concepte de psicoteràpia i referent en el sector de la salut de la psique, explica en 8 punts com gestionar amb èxit les relacions familiars este Nadal i aconseguir que només es respire bon ambient.

1. Cal acceptar que la família és la que un crea, no de la que un procedeix. Sabent això, es podrà començar a recol·locar a la resta de la família i a organitzar les prioritats. El més senzill són les visites breus i afables (especialment si estem parlant de la família política o de familiars als quals veiem poc).

2. És molt important no tractar de canviar a la família, i en estes dates s’han d’evitar les discussions en la mesura que siga possible. Cal esquivar els temes de política, religió, preferències sexuals i tot allò que puga suscitar opinions oposades.

3. Si parlem de família política, el repartiment equitatiu de les visites i estades en totes dos famílies és molt rellevant, igual que dels diners que s’inverteix en oci i regals amb uns i amb uns altres. Això estalviarà molts ressentiments.

4. És valuós acostumar-se a dir coses boniques a la família política i lloar la bellesa dels bebés de la família. La sinceritat i la veritat cal administrar-les amb molta prudència, bondat i intel·ligència…

5. Cal ser conscients que la bona gestió de la família política passa per la contenció i, a vegades, per la falsedat. No cal ser combatiu, un ha de transformar-se en un aspersor de positivitat i bon rotllo.

6. Gaudir del que es té és important, ja que en la majoria dels casos, la família (siga o no política) està predisposada a voler-nos. A més, tothom té coses bones, cal escoltar la família, aprendre d’ells i divertir-se.

7. Un ha d’estar sempre disponible per a ajudar, si els familiars estan preparant un menjar, per exemple, un ha de col·laborar activament.

8. S’ha d’anar amb compte amb l’alcohol i la cafeïna tan presents en estes dates. Estos són falsos amics i grans ansiògenes, el millor és substituir-los per descafeïnats i succedanis.

Últimes notícies

Dino Prizmic encapçala el cartell del Ferrero Forty Challenger a Villena

El croat Dino Prizmic, revelació de la temporada després de guanyar Djokovic i Shelton, lidera un Ferrero Forty Challenger amb fort accent espanyol a Villena, dotat amb més de 160.000 euros i 100 punts ATP per al campió.

Juan Carlos Ferrero conta en un llibre com ha forjat la seua mentalitat guanyadora

Juan Carlos Ferrero ha plasmat en el llibre 'Mentalidad ganadora. Más allá de la motivación, entre el hábito de la disciplina' el seu recorregut esportiu i personal, coincidint amb el torneig Alicante Ferrero Forty Challenger que se celebra a la seua acadèmia de Villena.

Barcala apel·la al 29-N com a oportunitat per a acabar amb la etapa del sanchisme

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i altres dirigents del PP alacantí consideren l’avanç de les generals al 29-N com una ocasió per a un canvi de govern a Espanya i carreguen contra la gestió de Pedro Sánchez, especialment en habitatge i situació a Ceuta.

Compromís vol una opció valenciana al 100 % el 29-N i es distancia de Frente Amplio

Compromís ha reiterat que vol presentar-se al 29-N amb una candidatura valenciana al 100 % i, de moment, sense integrar-se en la plataforma Frente Amplio, tot i que manté converses amb altres actors polítics i socials.

El mòbil concentra el 30 % dels accidents mortals per distracció a la carretera

El 30 % dels accidents mortals de trànsit tenen l’origen en distraccions al volant i, sobretot, en l’ús del telèfon mòbil. La DGT ha reforçat els controls a la Comunitat Valenciana fins a l’11 d’octubre.

El Tavernes s’enfrontarà al València en la primera ronda de Copa

El sorteig de la Copa del Rei ha emparellat el Tavernes amb el València CF en una primera ronda amb 112 equips, 16 d’ells de Primera Divisió.

El Toro ajorna la Fira de la Tòfona per la coincidència amb les generals

L’Ajuntament d’El Toro trasllada la seua històrica Fira de la Tòfona als dies 12 i 13 de desembre per l’avanç electoral del 29 de novembre. El consistori confia a mantindre la participació de professionals, empreses i comerços malgrat el canvi de dates.

El Marató Internacional Alacant-Elx ajorna la seua segona edició per les eleccions generals

Els ajuntaments d’Alacant i Elx han acordat ajornar la segona edició del Marató Internacional previst per al 29 de novembre per la coincidència amb les eleccions generals anticipades. L’organització busca una nova data i manté el recorregut entre el Palau d’Altamira i la Plaça del Port d’Alacant amb les millores previstes.