Com gestionar amb èxit la família per Nadal

Estem en plenes festes nadalenques, una època en la qual els regals, els bons desitjos i, especialment, les llargues sobretaules són una constant. Estes dates estan repletes de retrobaments amb familiars que pot ser que vegem poc, i mantenir el componiment i l’harmonia sembla, a vegades, tasca complicada. Per això, Psicopartner, l’últim concepte de psicoteràpia i referent en el sector de la salut de la psique, explica en 8 punts com gestionar amb èxit les relacions familiars este Nadal i aconseguir que només es respire bon ambient.

1. Cal acceptar que la família és la que un crea, no de la que un procedeix. Sabent això, es podrà començar a recol·locar a la resta de la família i a organitzar les prioritats. El més senzill són les visites breus i afables (especialment si estem parlant de la família política o de familiars als quals veiem poc).

2. És molt important no tractar de canviar a la família, i en estes dates s’han d’evitar les discussions en la mesura que siga possible. Cal esquivar els temes de política, religió, preferències sexuals i tot allò que puga suscitar opinions oposades.

3. Si parlem de família política, el repartiment equitatiu de les visites i estades en totes dos famílies és molt rellevant, igual que dels diners que s’inverteix en oci i regals amb uns i amb uns altres. Això estalviarà molts ressentiments.

4. És valuós acostumar-se a dir coses boniques a la família política i lloar la bellesa dels bebés de la família. La sinceritat i la veritat cal administrar-les amb molta prudència, bondat i intel·ligència…

5. Cal ser conscients que la bona gestió de la família política passa per la contenció i, a vegades, per la falsedat. No cal ser combatiu, un ha de transformar-se en un aspersor de positivitat i bon rotllo.

6. Gaudir del que es té és important, ja que en la majoria dels casos, la família (siga o no política) està predisposada a voler-nos. A més, tothom té coses bones, cal escoltar la família, aprendre d’ells i divertir-se.

7. Un ha d’estar sempre disponible per a ajudar, si els familiars estan preparant un menjar, per exemple, un ha de col·laborar activament.

8. S’ha d’anar amb compte amb l’alcohol i la cafeïna tan presents en estes dates. Estos són falsos amics i grans ansiògenes, el millor és substituir-los per descafeïnats i succedanis.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.