15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

GNV permetrà l’accés al ‘Tenacia’ als passatgers per a la recollida d’estris quan estiguen accessibles totes les zones

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Els passatgers que viatjaven en el buc ‘Tenacia’ de GNV, incendiat el dilluns de matinada entre València i Palma, podran accedir al ferri per a la recollida dels seus estris quan estiguen accessibles totes les zones, segons ha informat este dimecres la naviliera, que ha subratllat que treballa “sense descans i en coordinació amb les autoritats competents” per a possibilitar aquest accés.

Una vegada es resolga esta qüestió, que qualifiquen de “crítica”, “es podrà procedir a la recollida d’efectes personals en les cabines i en les zones públiques i, posteriorment, a les activitats necessàries per a la recuperació de la càrrega pesada i dels cotxes dels garatges”. Mentrestant, la companyia ha apuntat que treballa “per a garantir l’estada dels passatgers en els hotels”.

Segons la informació distribuïda pels bombers de València, l’incendi ha afectat a la sala de màquines i a dos camions del celler ‘C’. Com a conseqüència del foc, el buc es va quedar sense energia pel que va haver de ser remolcat fins al Port de València, on està atracat des d’este dimarts a la vesprada.

Diferents unitats de bombers de diferents servicis van intervenir en l’extinció i van controlar l’incendi, encara que en l’inici del treball l’aigua emprada es va acumular en cellers inferiors i va produir una escora del vaixell.

Els efectius van treballar en relleus de personal i inspeccions periòdiques fins a descartar punts calents i ventilar per a eliminar la presència de monòxid de carboni. Una vegada es va poder aconseguir una lectura favorable del visor tèrmic i detector de gasos, es va autoritzar al capità perquè el personal poguera transitar pel buc, una acció en la qual van donar suport amb autoescala per a entrar i eixir.

El buc va entrar al Port de València passades les 11.49 hores del mrtes, acompanyat del remolcador ‘Marta Mata’, de Salvament Marítim, i el ‘VB Xerea’, de titularitat privada.

A partir d’este moment, inspectors de seguretat de la Capitania Marítima de València, de la Direcció general de la Marina Mercant, van accedir a l’interior del buc per a realitzar la inspecció oportuna, tractar d’establir les causes de l’incendi en la sala de màquines i comprovar l’estabilitat del ferri, ja que va quedar escorat després de les labors de control de l’incendi.

Els 350 passatgers evacuats al ‘MSC Arica’ –un carguero de contenidors– i el ‘GNV Bridge’ –un ferri de passatgers que anava de Palma a València– van arribar el dilluns a la nit a la capital del Turia. La companyia va oferir allotjament en hotels als afectats i els recol·locarà en un nou trajecte a Palma. Molts d’ells van deixar equipatge i vehicles a bord del ‘Tenacia’ que encara han de recuperar.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.