GNV permetrà l’accés al ‘Tenacia’ als passatgers per a la recollida d’estris quan estiguen accessibles totes les zones

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Els passatgers que viatjaven en el buc ‘Tenacia’ de GNV, incendiat el dilluns de matinada entre València i Palma, podran accedir al ferri per a la recollida dels seus estris quan estiguen accessibles totes les zones, segons ha informat este dimecres la naviliera, que ha subratllat que treballa «sense descans i en coordinació amb les autoritats competents» per a possibilitar aquest accés.

Una vegada es resolga esta qüestió, que qualifiquen de «crítica», «es podrà procedir a la recollida d’efectes personals en les cabines i en les zones públiques i, posteriorment, a les activitats necessàries per a la recuperació de la càrrega pesada i dels cotxes dels garatges». Mentrestant, la companyia ha apuntat que treballa «per a garantir l’estada dels passatgers en els hotels».

Segons la informació distribuïda pels bombers de València, l’incendi ha afectat a la sala de màquines i a dos camions del celler ‘C’. Com a conseqüència del foc, el buc es va quedar sense energia pel que va haver de ser remolcat fins al Port de València, on està atracat des d’este dimarts a la vesprada.

Diferents unitats de bombers de diferents servicis van intervenir en l’extinció i van controlar l’incendi, encara que en l’inici del treball l’aigua emprada es va acumular en cellers inferiors i va produir una escora del vaixell.

Els efectius van treballar en relleus de personal i inspeccions periòdiques fins a descartar punts calents i ventilar per a eliminar la presència de monòxid de carboni. Una vegada es va poder aconseguir una lectura favorable del visor tèrmic i detector de gasos, es va autoritzar al capità perquè el personal poguera transitar pel buc, una acció en la qual van donar suport amb autoescala per a entrar i eixir.

El buc va entrar al Port de València passades les 11.49 hores del mrtes, acompanyat del remolcador ‘Marta Mata’, de Salvament Marítim, i el ‘VB Xerea’, de titularitat privada.

A partir d’este moment, inspectors de seguretat de la Capitania Marítima de València, de la Direcció general de la Marina Mercant, van accedir a l’interior del buc per a realitzar la inspecció oportuna, tractar d’establir les causes de l’incendi en la sala de màquines i comprovar l’estabilitat del ferri, ja que va quedar escorat després de les labors de control de l’incendi.

Els 350 passatgers evacuats al ‘MSC Arica’ –un carguero de contenidors– i el ‘GNV Bridge’ –un ferri de passatgers que anava de Palma a València– van arribar el dilluns a la nit a la capital del Turia. La companyia va oferir allotjament en hotels als afectats i els recol·locarà en un nou trajecte a Palma. Molts d’ells van deixar equipatge i vehicles a bord del ‘Tenacia’ que encara han de recuperar.

Últimes notícies

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.