13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

GNV permetrà l’accés al ‘Tenacia’ als passatgers per a la recollida d’estris quan estiguen accessibles totes les zones

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Els passatgers que viatjaven en el buc ‘Tenacia’ de GNV, incendiat el dilluns de matinada entre València i Palma, podran accedir al ferri per a la recollida dels seus estris quan estiguen accessibles totes les zones, segons ha informat este dimecres la naviliera, que ha subratllat que treballa “sense descans i en coordinació amb les autoritats competents” per a possibilitar aquest accés.

Una vegada es resolga esta qüestió, que qualifiquen de “crítica”, “es podrà procedir a la recollida d’efectes personals en les cabines i en les zones públiques i, posteriorment, a les activitats necessàries per a la recuperació de la càrrega pesada i dels cotxes dels garatges”. Mentrestant, la companyia ha apuntat que treballa “per a garantir l’estada dels passatgers en els hotels”.

Segons la informació distribuïda pels bombers de València, l’incendi ha afectat a la sala de màquines i a dos camions del celler ‘C’. Com a conseqüència del foc, el buc es va quedar sense energia pel que va haver de ser remolcat fins al Port de València, on està atracat des d’este dimarts a la vesprada.

Diferents unitats de bombers de diferents servicis van intervenir en l’extinció i van controlar l’incendi, encara que en l’inici del treball l’aigua emprada es va acumular en cellers inferiors i va produir una escora del vaixell.

Els efectius van treballar en relleus de personal i inspeccions periòdiques fins a descartar punts calents i ventilar per a eliminar la presència de monòxid de carboni. Una vegada es va poder aconseguir una lectura favorable del visor tèrmic i detector de gasos, es va autoritzar al capità perquè el personal poguera transitar pel buc, una acció en la qual van donar suport amb autoescala per a entrar i eixir.

El buc va entrar al Port de València passades les 11.49 hores del mrtes, acompanyat del remolcador ‘Marta Mata’, de Salvament Marítim, i el ‘VB Xerea’, de titularitat privada.

A partir d’este moment, inspectors de seguretat de la Capitania Marítima de València, de la Direcció general de la Marina Mercant, van accedir a l’interior del buc per a realitzar la inspecció oportuna, tractar d’establir les causes de l’incendi en la sala de màquines i comprovar l’estabilitat del ferri, ja que va quedar escorat després de les labors de control de l’incendi.

Els 350 passatgers evacuats al ‘MSC Arica’ –un carguero de contenidors– i el ‘GNV Bridge’ –un ferri de passatgers que anava de Palma a València– van arribar el dilluns a la nit a la capital del Turia. La companyia va oferir allotjament en hotels als afectats i els recol·locarà en un nou trajecte a Palma. Molts d’ells van deixar equipatge i vehicles a bord del ‘Tenacia’ que encara han de recuperar.

Últimes notícies

FAMPA denúncia 9é en aules de la zona dana per falta de climatització

FAMPA-València ha denunciat que en centres educatius afectats per la dana s'aconseguixen fins a 9é en plena onada de fred. Reclama solucions urgents davant fallades de calefacció i de la xarxa elèctrica.

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.