GNV permetrà l’accés al ‘Tenacia’ als passatgers per a la recollida d’estris quan estiguen accessibles totes les zones

Ejemplo de shortcode con estilo
Els passatgers del 'Tenacia' de GNV, incendiat entre València i Palma, podran accedir al ferri per recollir els seus estris quan totes les zones estiguen accessibles, segons ha informat la naviliera. Tracten de garantir l'estada a hotels mentre es resol la situació.

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Els passatgers que viatjaven en el buc ‘Tenacia’ de GNV, incendiat el dilluns de matinada entre València i Palma, podran accedir al ferri per a la recollida dels seus estris quan estiguen accessibles totes les zones, segons ha informat este dimecres la naviliera, que ha subratllat que treballa «sense descans i en coordinació amb les autoritats competents» per a possibilitar aquest accés.

Una vegada es resolga esta qüestió, que qualifiquen de «crítica», «es podrà procedir a la recollida d’efectes personals en les cabines i en les zones públiques i, posteriorment, a les activitats necessàries per a la recuperació de la càrrega pesada i dels cotxes dels garatges». Mentrestant, la companyia ha apuntat que treballa «per a garantir l’estada dels passatgers en els hotels».

Segons la informació distribuïda pels bombers de València, l’incendi ha afectat a la sala de màquines i a dos camions del celler ‘C’. Com a conseqüència del foc, el buc es va quedar sense energia pel que va haver de ser remolcat fins al Port de València, on està atracat des d’este dimarts a la vesprada.

Diferents unitats de bombers de diferents servicis van intervenir en l’extinció i van controlar l’incendi, encara que en l’inici del treball l’aigua emprada es va acumular en cellers inferiors i va produir una escora del vaixell.

Els efectius van treballar en relleus de personal i inspeccions periòdiques fins a descartar punts calents i ventilar per a eliminar la presència de monòxid de carboni. Una vegada es va poder aconseguir una lectura favorable del visor tèrmic i detector de gasos, es va autoritzar al capità perquè el personal poguera transitar pel buc, una acció en la qual van donar suport amb autoescala per a entrar i eixir.

El buc va entrar al Port de València passades les 11.49 hores del mrtes, acompanyat del remolcador ‘Marta Mata’, de Salvament Marítim, i el ‘VB Xerea’, de titularitat privada.

A partir d’este moment, inspectors de seguretat de la Capitania Marítima de València, de la Direcció general de la Marina Mercant, van accedir a l’interior del buc per a realitzar la inspecció oportuna, tractar d’establir les causes de l’incendi en la sala de màquines i comprovar l’estabilitat del ferri, ja que va quedar escorat després de les labors de control de l’incendi.

Els 350 passatgers evacuats al ‘MSC Arica’ –un carguero de contenidors– i el ‘GNV Bridge’ –un ferri de passatgers que anava de Palma a València– van arribar el dilluns a la nit a la capital del Turia. La companyia va oferir allotjament en hotels als afectats i els recol·locarà en un nou trajecte a Palma. Molts d’ells van deixar equipatge i vehicles a bord del ‘Tenacia’ que encara han de recuperar.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.