GNV permetrà l’accés al ‘Tenacia’ als passatgers per a la recollida d’estris quan estiguen accessibles totes les zones

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Els passatgers que viatjaven en el buc ‘Tenacia’ de GNV, incendiat el dilluns de matinada entre València i Palma, podran accedir al ferri per a la recollida dels seus estris quan estiguen accessibles totes les zones, segons ha informat este dimecres la naviliera, que ha subratllat que treballa «sense descans i en coordinació amb les autoritats competents» per a possibilitar aquest accés.

Una vegada es resolga esta qüestió, que qualifiquen de «crítica», «es podrà procedir a la recollida d’efectes personals en les cabines i en les zones públiques i, posteriorment, a les activitats necessàries per a la recuperació de la càrrega pesada i dels cotxes dels garatges». Mentrestant, la companyia ha apuntat que treballa «per a garantir l’estada dels passatgers en els hotels».

Segons la informació distribuïda pels bombers de València, l’incendi ha afectat a la sala de màquines i a dos camions del celler ‘C’. Com a conseqüència del foc, el buc es va quedar sense energia pel que va haver de ser remolcat fins al Port de València, on està atracat des d’este dimarts a la vesprada.

Diferents unitats de bombers de diferents servicis van intervenir en l’extinció i van controlar l’incendi, encara que en l’inici del treball l’aigua emprada es va acumular en cellers inferiors i va produir una escora del vaixell.

Els efectius van treballar en relleus de personal i inspeccions periòdiques fins a descartar punts calents i ventilar per a eliminar la presència de monòxid de carboni. Una vegada es va poder aconseguir una lectura favorable del visor tèrmic i detector de gasos, es va autoritzar al capità perquè el personal poguera transitar pel buc, una acció en la qual van donar suport amb autoescala per a entrar i eixir.

El buc va entrar al Port de València passades les 11.49 hores del mrtes, acompanyat del remolcador ‘Marta Mata’, de Salvament Marítim, i el ‘VB Xerea’, de titularitat privada.

A partir d’este moment, inspectors de seguretat de la Capitania Marítima de València, de la Direcció general de la Marina Mercant, van accedir a l’interior del buc per a realitzar la inspecció oportuna, tractar d’establir les causes de l’incendi en la sala de màquines i comprovar l’estabilitat del ferri, ja que va quedar escorat després de les labors de control de l’incendi.

Els 350 passatgers evacuats al ‘MSC Arica’ –un carguero de contenidors– i el ‘GNV Bridge’ –un ferri de passatgers que anava de Palma a València– van arribar el dilluns a la nit a la capital del Turia. La companyia va oferir allotjament en hotels als afectats i els recol·locarà en un nou trajecte a Palma. Molts d’ells van deixar equipatge i vehicles a bord del ‘Tenacia’ que encara han de recuperar.

Últimes notícies

Les pluges deixen fins a 8,4 l/m² a l’interior de la província de València en huit hores

Les precipitacions de la nit han afectat sobretot comarques interiors de la província de València, amb màxims de 8,4 l/m² a Castielfabib. Aemet ha activat l’avís groc a València, Alacant i el sud de Castelló per possibles ruixats intensos amb tronades i granís.

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.