31.5 C
València
Divendres, 20 juny, 2025

Graníssol causa pèrdues milionàries a Utiel-Requena i Foia de Buñol afectant milers d’hectàrees agrícoles

Les fortes tempestes acompanyades de graníssol que van assotar les comarques d’Utiel-Requena i Foia de Buñol dijous passat han provocat greus danys en l’agricultura.

S’estima que prop de 3.000 hectàrees de cultiu han sigut afectades, amb danys que varien entre el 10 i el 80% segons la parcel·la. Els municipis més perjudicats a Utiel-Requena són Utiel, específicament les Cases d’Utiel; Requena, amb especial mal en els llogarets de Sant Joan i Roma, i Caudete de las Fuentes. En la Foia de Buñol, la localitat més afectada és Godelleta.

- Advertisement -Telegram València Diari

El cultiu més impactat

El cultiu més impactat és la vinya, principal activitat agrícola d’Utiel-Requena, encara que també es van registrar danys en olivar, ametler i cereal. A Godelleta els danys afecten especialment els cítrics.

Assegurances i indemnitzacions

Este episodi d’adversitat climatològica està cobert pel sistema d’assegurances agràries vigent, per la qual cosa s’està gestionant que Agroseguro agilitze les peritacions per a facilitar la ràpida indemnització als agricultors afectats.

Mesures de suport directe

A més, se sol·licitaran mesures de suport directes per als agricultors i ramaders perjudicats. Entre les propostes està la creació d’ajudes econòmiques específiques aprovades per la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria d’Agricultura per a donar resposta immediata amb fons propis.

Altres sol·licituds

Altres sol·licituds inclouen la condonació de l’impost sobre béns immobles (IBI) per a les parcel·les i construccions danyades, la bonificació durant un any en les quotes de la Seguretat Social per als afectats i la facilitació de préstecs amb interessos subvencionats.

Prevenció de futures complicacions

Per a previndre futures complicacions, també es planteja el repartiment gratuït de productes fungicides per a evitar l’aparició de fongs en els terrenys afectats, així com suport i ajudes especials destinades a cooperatives comercialitzadores que hagen patit perjuís.

Objectiu de les mesures

Este conjunt de mesures busca minimitzar l’impacte econòmic del graníssol sobre el sector agrícola i ramader, protegint els productors i assegurant la recuperació de la zona.

En definitiva, la combinació de danys en cultius clau i el suport institucional emergixen com a elements essencials per a afrontar esta crisi climàtica a les regions valencianes afectades.

Últimes notícies

Estudiants de Medicina de la Universitat d’Alacant i Miguel Hernández realitzaran pràctiques en hospitals públics de la província

Els estudiants de Ciències de la Salut de la UA i UMH podran realitzar pràctiques clíniques en hospitals públics gràcies a convenis firmats amb la Generalitat Valenciana que flexibilitzen la formació i milloren la qualitat assistencial.

Carlos Mazón manté absolut respecte a la imputació judicial de la exconsellera Salomé Pradas

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, expressa respecte absolut cap a la imputació judicial de la exconsellera Salomé Pradas en el cas de la gestió de la DANA i es mostra disposat a reunir-se amb víctimes.

La mascletà de Pirotècnia Ferrández impressiona a Alacant amb un espectacular final aeri

La mascletà de Pirotècnia Ferrández a Alacant destaca per la seua potència sonora i un emocionant tancament aeri durant les Festes de Fogueres.

Carlos Mazón mostra absolut respecte davant la imputació de la exconsellera Salomé Pradas per la gestió de la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, demostra el seu respecte davant la imputació judicial de la exconsellera Salomé Pradas per la gestió de la dana i s'oferix a reunir-se amb les víctimes del desastre.

Alvise defén en el Suprem la seua crítica política contra la fiscal Susana Gisbert

L'eurodiputat Alvise va declarar davant el Tribunal Suprem que els seus missatges contra la fiscal Susana Gisbert en Telegram van ser una crítica política protegida per la llibertat d'expressió.

Avís groc per tempestes severes i altes temperatures este dissabte a València i Castelló

L'Agència Estatal de Meteorologia activa alerta groga este dissabte a València i Castelló per tempestes amb graníssol, ratxes de vent i temperatures màximes que aconseguixen els 39 graus.

Carlos Mazón mostra respecte absolut enfront de la imputació judicial de la exconsellera Salomé Pradas per la gestió de la DANA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, expressa el seu respecte total cap al procés judicial que confirma la imputació de la exconsellera Salomé Pradas en la causa relacionada amb la gestió de la DANA.

El cap de Planificació d’Emergències defén la declaració d’emergència nacional per la DANA

El cap del Servici de Planificació d'Emergències de València sosté que la DANA degué considerar-se emergència nacional, similar a l'ocorregut després de l'apagada d'abril.