13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La Guardia Civil intervé quatre potes d’elefant africà a Alacant que anaven a ser venudes com a banquetes

La Guardia Civil d’Alacant ha denunciat a dos homes de 39 i 67 anys per un possible delicte contra la flora i la fauna per intentar comercialitzar quatre potes d’elefant africà transformades en banquetes.

La investigació va començar en novembre de 2021 quan els agents s’assabentaren que aquestes persones estaven venent per internet, quatre seients fabricats amb les potes d’aquest paquiderm inclòs en la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Flora i Fauna Silvestre, segons ha informat la Guardia Civil en un comunicat.

Per aquest motiu, la tinença i venda d’espècies protegides per la legislació internacional requereixen documentació acreditativa de la seua legalitat. Cadascuna de les banquetes es venia per un preu d’uns 600 euros.

La Guardia Civil ha denunciat els dos homes per un presumpte delicte contra la flora i la fauna, tipificats en el Còdec Penal amb penes de presó de sis mesos a dos anys o una multa de huit a 24 mesos. Una pena en cas de tractar-se d’espècies en perill d’extinció s’adoptaria en la seua versió més dura.

La Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) inclou a l’elefant africà com una espècie que compta amb el més alt grau de protecció d’espècies protegides a fi de millorar la seua conservació i assegurar la supervivència a llarg termini tant d’aquesta espècie com altres considerades espècies amenaçades.

El comerç il·legal de parts de l’elefant africà, siga ivori o com en aquest cas les seues potes, tenen un greu impacte sobre aquesta espècie i per això la legislació que regeix el mercat d’espècies incloses en els Apèndixs de la Convenció sobre el comerç internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) el que pretén és autoritzar el seu comerç únicament en circumstàncies excepcionals per a així afavorir la seua conservació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure la millor festa del món

Carmen Prades i Marta Mercader han obert la Crida des de les Torres de Serrans i conviden al món a sumar-se a les Falles de 2026. L'alcaldessa ha entregat simbòlicament les claus en el desé aniversari com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat

El Roig Arena tanca la Copa amb 15.314 espectadors i frega el rècord històric

La final de la Copa del Rei a València va reunir 15.314 aficionats, el millor registre de 2026 i a només 152 del rècord absolut del torneig. Quatre partits van superar els 15.000 assistents.