La Guardia Civil intervé quatre potes d’elefant africà a Alacant que anaven a ser venudes com a banquetes

La Guardia Civil d’Alacant ha denunciat a dos homes de 39 i 67 anys per un possible delicte contra la flora i la fauna per intentar comercialitzar quatre potes d’elefant africà transformades en banquetes.

La investigació va començar en novembre de 2021 quan els agents s’assabentaren que aquestes persones estaven venent per internet, quatre seients fabricats amb les potes d’aquest paquiderm inclòs en la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Flora i Fauna Silvestre, segons ha informat la Guardia Civil en un comunicat.

Per aquest motiu, la tinença i venda d’espècies protegides per la legislació internacional requereixen documentació acreditativa de la seua legalitat. Cadascuna de les banquetes es venia per un preu d’uns 600 euros.

La Guardia Civil ha denunciat els dos homes per un presumpte delicte contra la flora i la fauna, tipificats en el Còdec Penal amb penes de presó de sis mesos a dos anys o una multa de huit a 24 mesos. Una pena en cas de tractar-se d’espècies en perill d’extinció s’adoptaria en la seua versió més dura.

La Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) inclou a l’elefant africà com una espècie que compta amb el més alt grau de protecció d’espècies protegides a fi de millorar la seua conservació i assegurar la supervivència a llarg termini tant d’aquesta espècie com altres considerades espècies amenaçades.

El comerç il·legal de parts de l’elefant africà, siga ivori o com en aquest cas les seues potes, tenen un greu impacte sobre aquesta espècie i per això la legislació que regeix el mercat d’espècies incloses en els Apèndixs de la Convenció sobre el comerç internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) el que pretén és autoritzar el seu comerç únicament en circumstàncies excepcionals per a així afavorir la seua conservació.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.