19.9 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

La Guardia Civil intervé quatre potes d’elefant africà a Alacant que anaven a ser venudes com a banquetes

La Guardia Civil d’Alacant ha denunciat a dos homes de 39 i 67 anys per un possible delicte contra la flora i la fauna per intentar comercialitzar quatre potes d’elefant africà transformades en banquetes.

La investigació va començar en novembre de 2021 quan els agents s’assabentaren que aquestes persones estaven venent per internet, quatre seients fabricats amb les potes d’aquest paquiderm inclòs en la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Flora i Fauna Silvestre, segons ha informat la Guardia Civil en un comunicat.

Per aquest motiu, la tinença i venda d’espècies protegides per la legislació internacional requereixen documentació acreditativa de la seua legalitat. Cadascuna de les banquetes es venia per un preu d’uns 600 euros.

La Guardia Civil ha denunciat els dos homes per un presumpte delicte contra la flora i la fauna, tipificats en el Còdec Penal amb penes de presó de sis mesos a dos anys o una multa de huit a 24 mesos. Una pena en cas de tractar-se d’espècies en perill d’extinció s’adoptaria en la seua versió més dura.

La Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) inclou a l’elefant africà com una espècie que compta amb el més alt grau de protecció d’espècies protegides a fi de millorar la seua conservació i assegurar la supervivència a llarg termini tant d’aquesta espècie com altres considerades espècies amenaçades.

El comerç il·legal de parts de l’elefant africà, siga ivori o com en aquest cas les seues potes, tenen un greu impacte sobre aquesta espècie i per això la legislació que regeix el mercat d’espècies incloses en els Apèndixs de la Convenció sobre el comerç internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) el que pretén és autoritzar el seu comerç únicament en circumstàncies excepcionals per a així afavorir la seua conservació.

Últimes notícies

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.