Habitatge publica en la web els llistats provisionals del ‘Programa d’Ajudes al Lloguer General 2022’

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha publicat en la seua pàgina web els llistats provisionals de les persones sol·licitants del Programa d’‘Ajudes al Lloguer General’ de la convocatòria 2022.

A aquestes ajudes s’han destinat 25,3 milions d’euros, corresponent 9.439.200 euros al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i els altres 15.900.000 euros a la Generalitat.

L’objectiu de les ajudes és facilitar l’accés a un habitatge o habitació en lloguer o cessió d’ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes.

El secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha destacat la importància de la convocatòria i ha assegurat que “aquestes ajudes reforcen el dret a l’habitatge i milloren la qualitat de vida de les persones que viuen en règim de lloguer alhora que incideixen en una de les despeses que més preocupa moltes famílies, combatent la seua vulnerabilitat“.

Alejandro Aguilar ha recordat que tres milions de persones dediquen a Espanya més del 30% dels seus ingressos a pagar el lloguer i el 19% dels inquilins o inquilines destina més de la meitat a aquest mateix fi.

Així mateix, l’última enquesta sobre les condicions de vida, publicada per l’INE, assenyala que el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social ha augmentat fins al 26,4% i un 7% es troba en situació de manca material severa.

Al voltant de 20.000 sol·licituds presentades

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que s’han revisat al voltant de 20.000 sol·licituds, de les quals 6.257 estan completes i la resta estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Del total de sol·licituds, 2.737 corresponen a la província de València, 1.857 a la província d’Alacant i 1.663 a la província de Castelló.

Pura Peris ha indicat que el termini per a formular al·legacions, aportar documentació o esmenar, s’obri el dilluns 28 de novembre i finalitza el 13 de desembre, tots dos inclusivament. A més, ha recomanat fer el tràmit de manera telemàtica o amb certificat digital.

Per a aquelles persones que així ho requerisquen, es facilitarà ajuda per a l’aportació de documentació per part dels Serveis Territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d’informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o bé a través de la web de la guia PROP.

Unes ajudes al lloguer més inclusives

Aquesta convocatòria d’ajudes “presenta novetats per a aconseguir que siguen cada vegada més inclusives i amb determinats canvis demandats per diferents col·lectius“, ha assegurat Pura Peris. Un d’aquests canvis és que, com en el Bo Jove, les ajudes estan previstes per a dos anys i no per a un sol exercici. És a dir, se subvencionaran els rebuts de lloguer de fins a 24 mensualitats.

Una altra de les novetats, és que a diferència d’altres convocatòries en les quals la quantia de l’ajuda rebuda era igual per a totes les persones beneficiàries, enguany l’ajuda s’ajustarà a la situació socioeconòmica de les persones o unitats de convivència, de manera que si els ingressos són més baixos i amb determinades situacions especials, es podrà rebre un percentatge d’ajuda superior.

Últimes notícies

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.