Habitatge publica en la web els llistats provisionals del ‘Programa d’Ajudes al Lloguer General 2022’

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha publicat en la seua pàgina web els llistats provisionals de les persones sol·licitants del Programa d’‘Ajudes al Lloguer General’ de la convocatòria 2022.

A aquestes ajudes s’han destinat 25,3 milions d’euros, corresponent 9.439.200 euros al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i els altres 15.900.000 euros a la Generalitat.

L’objectiu de les ajudes és facilitar l’accés a un habitatge o habitació en lloguer o cessió d’ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes.

El secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha destacat la importància de la convocatòria i ha assegurat que “aquestes ajudes reforcen el dret a l’habitatge i milloren la qualitat de vida de les persones que viuen en règim de lloguer alhora que incideixen en una de les despeses que més preocupa moltes famílies, combatent la seua vulnerabilitat“.

Alejandro Aguilar ha recordat que tres milions de persones dediquen a Espanya més del 30% dels seus ingressos a pagar el lloguer i el 19% dels inquilins o inquilines destina més de la meitat a aquest mateix fi.

Així mateix, l’última enquesta sobre les condicions de vida, publicada per l’INE, assenyala que el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social ha augmentat fins al 26,4% i un 7% es troba en situació de manca material severa.

Al voltant de 20.000 sol·licituds presentades

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que s’han revisat al voltant de 20.000 sol·licituds, de les quals 6.257 estan completes i la resta estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Del total de sol·licituds, 2.737 corresponen a la província de València, 1.857 a la província d’Alacant i 1.663 a la província de Castelló.

Pura Peris ha indicat que el termini per a formular al·legacions, aportar documentació o esmenar, s’obri el dilluns 28 de novembre i finalitza el 13 de desembre, tots dos inclusivament. A més, ha recomanat fer el tràmit de manera telemàtica o amb certificat digital.

Per a aquelles persones que així ho requerisquen, es facilitarà ajuda per a l’aportació de documentació per part dels Serveis Territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d’informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o bé a través de la web de la guia PROP.

Unes ajudes al lloguer més inclusives

Aquesta convocatòria d’ajudes “presenta novetats per a aconseguir que siguen cada vegada més inclusives i amb determinats canvis demandats per diferents col·lectius“, ha assegurat Pura Peris. Un d’aquests canvis és que, com en el Bo Jove, les ajudes estan previstes per a dos anys i no per a un sol exercici. És a dir, se subvencionaran els rebuts de lloguer de fins a 24 mensualitats.

Una altra de les novetats, és que a diferència d’altres convocatòries en les quals la quantia de l’ajuda rebuda era igual per a totes les persones beneficiàries, enguany l’ajuda s’ajustarà a la situació socioeconòmica de les persones o unitats de convivència, de manera que si els ingressos són més baixos i amb determinades situacions especials, es podrà rebre un percentatge d’ajuda superior.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.