Herme Vanaclocha assegura que hi haurà una quarta onada

 

La baixa incidència del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que actualment se situa en 34,92 i és la més baixa de l’estat espanyol, però, evitarà que esta nova onada siga tan “explosiva” com la tercera. Les dades del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat diària (Momo) són clares. Entre l’1 de desembre i el 19 de febrer, coincidint amb la tercera onada, els registres civils valencians sumen prop de 16.000 morts per totes les causes, un 40% més del que era esperable (4.484 defuncions en termes absoluts). És la xifra més alta de totes les comunitats autònomes. I ningú no dubta que són morts que s’han d’atribuir directament o indirectament al coronavirus.

Vanaclocha ha assegurat que encara no es poden quantificar els efectes de les vacances de Pasqua, tot pot passar, però recorda que el repunt de contagis després de les festes de la Magdalena i Falles ha sigut molt lleuger. Tot i que ja s’hi aprecia un increment en el nombre d’infeccions, caldrà esperar “deu o catorze dies” per a poder mesurar l’impacte de la Setmana Santa.

Pel que fa a la davallada en el nombre de proves diagnòstiques realitzades, la subdirectora general d’Epidemiologia ha explicat que, d’acord amb l’estratègia consensuada a l’estat espanyol, únicament es fan als contactes de les persones contagiades. Així pues, existeix una correlació directa entre el nombre de proves i el nombre d’infeccions. Vanaclocha també observa que els dies festius de bon oratge disminueix la xifra de persones que acudeixen als serveis sanitaris amb símptomes.

Vanaclocha també s’ha mostrat escèptica amb l’alçament de l’estat d‘alarma el 9 de maig davant d’una situació tan “imprevisible”, una opinió que comparteixen Salvador Peiró, especialista en medicina preventiva i director d’investigació de Fisabio, i Enric Álvarez, investigador de Biologia de la UPC. Tots tres posen l’accent en les dificultats a l’hora de preveure l’evolució de la pandèmia a causa de variables com ara la campanya de la vacunació o les variants del coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.