Herme Vanaclocha assegura que hi haurà una quarta onada

 

La baixa incidència del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que actualment se situa en 34,92 i és la més baixa de l’estat espanyol, però, evitarà que esta nova onada siga tan “explosiva” com la tercera. Les dades del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat diària (Momo) són clares. Entre l’1 de desembre i el 19 de febrer, coincidint amb la tercera onada, els registres civils valencians sumen prop de 16.000 morts per totes les causes, un 40% més del que era esperable (4.484 defuncions en termes absoluts). És la xifra més alta de totes les comunitats autònomes. I ningú no dubta que són morts que s’han d’atribuir directament o indirectament al coronavirus.

Vanaclocha ha assegurat que encara no es poden quantificar els efectes de les vacances de Pasqua, tot pot passar, però recorda que el repunt de contagis després de les festes de la Magdalena i Falles ha sigut molt lleuger. Tot i que ja s’hi aprecia un increment en el nombre d’infeccions, caldrà esperar “deu o catorze dies” per a poder mesurar l’impacte de la Setmana Santa.

Pel que fa a la davallada en el nombre de proves diagnòstiques realitzades, la subdirectora general d’Epidemiologia ha explicat que, d’acord amb l’estratègia consensuada a l’estat espanyol, únicament es fan als contactes de les persones contagiades. Així pues, existeix una correlació directa entre el nombre de proves i el nombre d’infeccions. Vanaclocha també observa que els dies festius de bon oratge disminueix la xifra de persones que acudeixen als serveis sanitaris amb símptomes.

Vanaclocha també s’ha mostrat escèptica amb l’alçament de l’estat d‘alarma el 9 de maig davant d’una situació tan “imprevisible”, una opinió que comparteixen Salvador Peiró, especialista en medicina preventiva i director d’investigació de Fisabio, i Enric Álvarez, investigador de Biologia de la UPC. Tots tres posen l’accent en les dificultats a l’hora de preveure l’evolució de la pandèmia a causa de variables com ara la campanya de la vacunació o les variants del coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.

Les estreles de l’atletisme espanyol se citen a València amb la vista posada en els Mundials de Torun

El Lluís Puig acull del 27 de febrer a l'1 de març la 62a edició sota sostre, amb 26 títols en joc i una novetat: el 4x400 mixt per clubs tancarà el programa.