14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Herme Vanaclocha assegura que hi haurà una quarta onada

 

La baixa incidència del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que actualment se situa en 34,92 i és la més baixa de l’estat espanyol, però, evitarà que esta nova onada siga tan “explosiva” com la tercera. Les dades del Sistema de Monitoratge de la Mortalitat diària (Momo) són clares. Entre l’1 de desembre i el 19 de febrer, coincidint amb la tercera onada, els registres civils valencians sumen prop de 16.000 morts per totes les causes, un 40% més del que era esperable (4.484 defuncions en termes absoluts). És la xifra més alta de totes les comunitats autònomes. I ningú no dubta que són morts que s’han d’atribuir directament o indirectament al coronavirus.

Vanaclocha ha assegurat que encara no es poden quantificar els efectes de les vacances de Pasqua, tot pot passar, però recorda que el repunt de contagis després de les festes de la Magdalena i Falles ha sigut molt lleuger. Tot i que ja s’hi aprecia un increment en el nombre d’infeccions, caldrà esperar “deu o catorze dies” per a poder mesurar l’impacte de la Setmana Santa.

Pel que fa a la davallada en el nombre de proves diagnòstiques realitzades, la subdirectora general d’Epidemiologia ha explicat que, d’acord amb l’estratègia consensuada a l’estat espanyol, únicament es fan als contactes de les persones contagiades. Així pues, existeix una correlació directa entre el nombre de proves i el nombre d’infeccions. Vanaclocha també observa que els dies festius de bon oratge disminueix la xifra de persones que acudeixen als serveis sanitaris amb símptomes.

Vanaclocha també s’ha mostrat escèptica amb l’alçament de l’estat d‘alarma el 9 de maig davant d’una situació tan “imprevisible”, una opinió que comparteixen Salvador Peiró, especialista en medicina preventiva i director d’investigació de Fisabio, i Enric Álvarez, investigador de Biologia de la UPC. Tots tres posen l’accent en les dificultats a l’hora de preveure l’evolució de la pandèmia a causa de variables com ara la campanya de la vacunació o les variants del coronavirus.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.