16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un home amb ordre d’allunyament mata a les seues dues filles en un poble d’Almeria i després se suïcida

La Guàrdia Civil investiga el presumpte assassinat de dues xiquetes de dos i quatre anys d’edat així com la posterior mort del seu pare, de 35 anys i origen romanés, mitjançant l’ús algun tipus de verí en la pedania de Las Alcubillas de Alboloduy (Almeria) en el que s’investiga com un possible crim vicari ja que la mare de les xicotetes, inclosa en el sistema Viogén, tenia una ordre d’allunyament pel que fa al progenitor.

Fonts de la investigació han confirmat a Europa Press els fets que van tenir lloc en la nit d’aquest diumenge en aquesta zona disseminada, a l’interior d’un habitatge, la major part del qual correspon al municipi de Gérgal encara que els fets haurien tingut lloc a la part d’Alboloduy.

La Guàrdia Civil ha indicat que sobre la base dels indicis trobats en el lloc dels fets la hipòtesi més probable és que la causa de la mort siga per ingesta de substància verinosa, si bé ha precisat que caldrà esperar a l’autòpsia dels tres cadàvers.

Amb això, la investigació continua oberta i la línia que ha cobrat més força conforme als indicis que es manegen fins al moment és que l’home hauria matat a les seues filles de poca edat abans d’acabar amb la seua pròpia vida.

Va ser sobre les 22.30 hores d’aquest diumenge quan les autoritats van rebre un avís. En aquest sentit, hauria sigut la mare de les xicotetes, separada del pare de les mateixes i d’origen romanés, qui hauria trobat els cossos sense vida en el mas en anar a buscar-les, ja que haurien passat amb el seu pare el cap de setmana.

LA MARE, EN EL SISTEMA VIOGÉN

D’un altre costat, el subdelegat de Govern a Almeria, José María Martín, ha confirmat que la mare de les menors, de 23 anys, estava inclosa en el sistema de protecció de la víctimes de violència de gènere, Viogén. “És un element que cal considerar en la investigació“, ha manifestat en declaracions als mitjans.

En concret, segons han agregat fonts de la investigació, l’home va ser detingut al maig del 2022 després d’una denúncia de la dona, qui estant embarassada, hauria patit algun tipus de violència física. En el moment actual, l’home comptava amb una ordre d’allunyament en vigor respecte a la mare de les xicotetes, però no respecte a les mateixes.

El subdelegat de Govern a Almeria ha lamentat amb “profunda tristesa” aquesta notícia al mateix temps que ha assenyalat la labor d’investigació que efectua la Guàrdia Civil, sentit en el qual s’ha mostrat “caut” fins a poder confirmar tots els extrems del cas.

Per la seua banda, el president de la Diputació Provincial d’Almeria, Javier Aureliano García, també ha traslladat la “consternació” que ha produït aquest cas i, a través d’una anotació en la xarxa social ‘X’ ha traslladat la “solidaritat dels d’Almeria” a la família i veïns del municipi.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.