Un home amb ordre d’allunyament mata a les seues dues filles en un poble d’Almeria i després se suïcida

La Guàrdia Civil investiga el presumpte assassinat de dues xiquetes de dos i quatre anys d’edat així com la posterior mort del seu pare, de 35 anys i origen romanés, mitjançant l’ús algun tipus de verí en la pedania de Las Alcubillas de Alboloduy (Almeria) en el que s’investiga com un possible crim vicari ja que la mare de les xicotetes, inclosa en el sistema Viogén, tenia una ordre d’allunyament pel que fa al progenitor.

Fonts de la investigació han confirmat a Europa Press els fets que van tenir lloc en la nit d’aquest diumenge en aquesta zona disseminada, a l’interior d’un habitatge, la major part del qual correspon al municipi de Gérgal encara que els fets haurien tingut lloc a la part d’Alboloduy.

La Guàrdia Civil ha indicat que sobre la base dels indicis trobats en el lloc dels fets la hipòtesi més probable és que la causa de la mort siga per ingesta de substància verinosa, si bé ha precisat que caldrà esperar a l’autòpsia dels tres cadàvers.

Amb això, la investigació continua oberta i la línia que ha cobrat més força conforme als indicis que es manegen fins al moment és que l’home hauria matat a les seues filles de poca edat abans d’acabar amb la seua pròpia vida.

Va ser sobre les 22.30 hores d’aquest diumenge quan les autoritats van rebre un avís. En aquest sentit, hauria sigut la mare de les xicotetes, separada del pare de les mateixes i d’origen romanés, qui hauria trobat els cossos sense vida en el mas en anar a buscar-les, ja que haurien passat amb el seu pare el cap de setmana.

LA MARE, EN EL SISTEMA VIOGÉN

D’un altre costat, el subdelegat de Govern a Almeria, José María Martín, ha confirmat que la mare de les menors, de 23 anys, estava inclosa en el sistema de protecció de la víctimes de violència de gènere, Viogén. «És un element que cal considerar en la investigació«, ha manifestat en declaracions als mitjans.

En concret, segons han agregat fonts de la investigació, l’home va ser detingut al maig del 2022 després d’una denúncia de la dona, qui estant embarassada, hauria patit algun tipus de violència física. En el moment actual, l’home comptava amb una ordre d’allunyament en vigor respecte a la mare de les xicotetes, però no respecte a les mateixes.

El subdelegat de Govern a Almeria ha lamentat amb «profunda tristesa» aquesta notícia al mateix temps que ha assenyalat la labor d’investigació que efectua la Guàrdia Civil, sentit en el qual s’ha mostrat «caut» fins a poder confirmar tots els extrems del cas.

Per la seua banda, el president de la Diputació Provincial d’Almeria, Javier Aureliano García, també ha traslladat la «consternació» que ha produït aquest cas i, a través d’una anotació en la xarxa social ‘X’ ha traslladat la «solidaritat dels d’Almeria» a la família i veïns del municipi.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.