Un home amb ordre d’allunyament mata a les seues dues filles en un poble d’Almeria i després se suïcida

La Guàrdia Civil investiga el presumpte assassinat de dues xiquetes de dos i quatre anys d’edat així com la posterior mort del seu pare, de 35 anys i origen romanés, mitjançant l’ús algun tipus de verí en la pedania de Las Alcubillas de Alboloduy (Almeria) en el que s’investiga com un possible crim vicari ja que la mare de les xicotetes, inclosa en el sistema Viogén, tenia una ordre d’allunyament pel que fa al progenitor.

Fonts de la investigació han confirmat a Europa Press els fets que van tenir lloc en la nit d’aquest diumenge en aquesta zona disseminada, a l’interior d’un habitatge, la major part del qual correspon al municipi de Gérgal encara que els fets haurien tingut lloc a la part d’Alboloduy.

La Guàrdia Civil ha indicat que sobre la base dels indicis trobats en el lloc dels fets la hipòtesi més probable és que la causa de la mort siga per ingesta de substància verinosa, si bé ha precisat que caldrà esperar a l’autòpsia dels tres cadàvers.

Amb això, la investigació continua oberta i la línia que ha cobrat més força conforme als indicis que es manegen fins al moment és que l’home hauria matat a les seues filles de poca edat abans d’acabar amb la seua pròpia vida.

Va ser sobre les 22.30 hores d’aquest diumenge quan les autoritats van rebre un avís. En aquest sentit, hauria sigut la mare de les xicotetes, separada del pare de les mateixes i d’origen romanés, qui hauria trobat els cossos sense vida en el mas en anar a buscar-les, ja que haurien passat amb el seu pare el cap de setmana.

LA MARE, EN EL SISTEMA VIOGÉN

D’un altre costat, el subdelegat de Govern a Almeria, José María Martín, ha confirmat que la mare de les menors, de 23 anys, estava inclosa en el sistema de protecció de la víctimes de violència de gènere, Viogén. «És un element que cal considerar en la investigació«, ha manifestat en declaracions als mitjans.

En concret, segons han agregat fonts de la investigació, l’home va ser detingut al maig del 2022 després d’una denúncia de la dona, qui estant embarassada, hauria patit algun tipus de violència física. En el moment actual, l’home comptava amb una ordre d’allunyament en vigor respecte a la mare de les xicotetes, però no respecte a les mateixes.

El subdelegat de Govern a Almeria ha lamentat amb «profunda tristesa» aquesta notícia al mateix temps que ha assenyalat la labor d’investigació que efectua la Guàrdia Civil, sentit en el qual s’ha mostrat «caut» fins a poder confirmar tots els extrems del cas.

Per la seua banda, el president de la Diputació Provincial d’Almeria, Javier Aureliano García, també ha traslladat la «consternació» que ha produït aquest cas i, a través d’una anotació en la xarxa social ‘X’ ha traslladat la «solidaritat dels d’Almeria» a la família i veïns del municipi.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.