Un home amb ordre d’allunyament mata a les seues dues filles en un poble d’Almeria i després se suïcida

La Guàrdia Civil investiga el presumpte assassinat de dues xiquetes de dos i quatre anys d’edat així com la posterior mort del seu pare, de 35 anys i origen romanés, mitjançant l’ús algun tipus de verí en la pedania de Las Alcubillas de Alboloduy (Almeria) en el que s’investiga com un possible crim vicari ja que la mare de les xicotetes, inclosa en el sistema Viogén, tenia una ordre d’allunyament pel que fa al progenitor.

Fonts de la investigació han confirmat a Europa Press els fets que van tenir lloc en la nit d’aquest diumenge en aquesta zona disseminada, a l’interior d’un habitatge, la major part del qual correspon al municipi de Gérgal encara que els fets haurien tingut lloc a la part d’Alboloduy.

La Guàrdia Civil ha indicat que sobre la base dels indicis trobats en el lloc dels fets la hipòtesi més probable és que la causa de la mort siga per ingesta de substància verinosa, si bé ha precisat que caldrà esperar a l’autòpsia dels tres cadàvers.

Amb això, la investigació continua oberta i la línia que ha cobrat més força conforme als indicis que es manegen fins al moment és que l’home hauria matat a les seues filles de poca edat abans d’acabar amb la seua pròpia vida.

Va ser sobre les 22.30 hores d’aquest diumenge quan les autoritats van rebre un avís. En aquest sentit, hauria sigut la mare de les xicotetes, separada del pare de les mateixes i d’origen romanés, qui hauria trobat els cossos sense vida en el mas en anar a buscar-les, ja que haurien passat amb el seu pare el cap de setmana.

LA MARE, EN EL SISTEMA VIOGÉN

D’un altre costat, el subdelegat de Govern a Almeria, José María Martín, ha confirmat que la mare de les menors, de 23 anys, estava inclosa en el sistema de protecció de la víctimes de violència de gènere, Viogén. «És un element que cal considerar en la investigació«, ha manifestat en declaracions als mitjans.

En concret, segons han agregat fonts de la investigació, l’home va ser detingut al maig del 2022 després d’una denúncia de la dona, qui estant embarassada, hauria patit algun tipus de violència física. En el moment actual, l’home comptava amb una ordre d’allunyament en vigor respecte a la mare de les xicotetes, però no respecte a les mateixes.

El subdelegat de Govern a Almeria ha lamentat amb «profunda tristesa» aquesta notícia al mateix temps que ha assenyalat la labor d’investigació que efectua la Guàrdia Civil, sentit en el qual s’ha mostrat «caut» fins a poder confirmar tots els extrems del cas.

Per la seua banda, el president de la Diputació Provincial d’Almeria, Javier Aureliano García, també ha traslladat la «consternació» que ha produït aquest cas i, a través d’una anotació en la xarxa social ‘X’ ha traslladat la «solidaritat dels d’Almeria» a la família i veïns del municipi.

Últimes notícies

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.