Un home amb ordre d’allunyament mata a les seues dues filles en un poble d’Almeria i després se suïcida

La Guàrdia Civil investiga el presumpte assassinat de dues xiquetes de dos i quatre anys d’edat així com la posterior mort del seu pare, de 35 anys i origen romanés, mitjançant l’ús algun tipus de verí en la pedania de Las Alcubillas de Alboloduy (Almeria) en el que s’investiga com un possible crim vicari ja que la mare de les xicotetes, inclosa en el sistema Viogén, tenia una ordre d’allunyament pel que fa al progenitor.

Fonts de la investigació han confirmat a Europa Press els fets que van tenir lloc en la nit d’aquest diumenge en aquesta zona disseminada, a l’interior d’un habitatge, la major part del qual correspon al municipi de Gérgal encara que els fets haurien tingut lloc a la part d’Alboloduy.

La Guàrdia Civil ha indicat que sobre la base dels indicis trobats en el lloc dels fets la hipòtesi més probable és que la causa de la mort siga per ingesta de substància verinosa, si bé ha precisat que caldrà esperar a l’autòpsia dels tres cadàvers.

Amb això, la investigació continua oberta i la línia que ha cobrat més força conforme als indicis que es manegen fins al moment és que l’home hauria matat a les seues filles de poca edat abans d’acabar amb la seua pròpia vida.

Va ser sobre les 22.30 hores d’aquest diumenge quan les autoritats van rebre un avís. En aquest sentit, hauria sigut la mare de les xicotetes, separada del pare de les mateixes i d’origen romanés, qui hauria trobat els cossos sense vida en el mas en anar a buscar-les, ja que haurien passat amb el seu pare el cap de setmana.

LA MARE, EN EL SISTEMA VIOGÉN

D’un altre costat, el subdelegat de Govern a Almeria, José María Martín, ha confirmat que la mare de les menors, de 23 anys, estava inclosa en el sistema de protecció de la víctimes de violència de gènere, Viogén. “És un element que cal considerar en la investigació“, ha manifestat en declaracions als mitjans.

En concret, segons han agregat fonts de la investigació, l’home va ser detingut al maig del 2022 després d’una denúncia de la dona, qui estant embarassada, hauria patit algun tipus de violència física. En el moment actual, l’home comptava amb una ordre d’allunyament en vigor respecte a la mare de les xicotetes, però no respecte a les mateixes.

El subdelegat de Govern a Almeria ha lamentat amb “profunda tristesa” aquesta notícia al mateix temps que ha assenyalat la labor d’investigació que efectua la Guàrdia Civil, sentit en el qual s’ha mostrat “caut” fins a poder confirmar tots els extrems del cas.

Per la seua banda, el president de la Diputació Provincial d’Almeria, Javier Aureliano García, també ha traslladat la “consternació” que ha produït aquest cas i, a través d’una anotació en la xarxa social ‘X’ ha traslladat la “solidaritat dels d’Almeria” a la família i veïns del municipi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Lesió muscular en el aductor esquerre de Tunde preocupa el Llevant

Karrem Tunde, extrem del Llevant, patix una lesió muscular en el aductor llarg esquerre després de ser substituït en l'últim partit de LaLiga davant el Sevilla.

L’Institut de les Dones reclama retirar a Torrent una campanya municipal contra l’avortament

L'Institut de les Dones ha demanat a l'alcaldessa de Torrent que retire una campanya municipal contra l'avortament per considerar que vulnera drets reconeguts i difon un missatge contrari a la llei.

Troben a Sagunt a la menor de 12 anys desapareguda el dia anterior

La Policia Nacional ha localitzat en bon estat a la xiqueta de 12 anys desapareguda a Sagunt el dia anterior, després d'activar-se una alerta de busca i difondre's el seu cas en xarxes socials.

Vila-real i Celta es juguen punts clau en la baralla per Europa

Vila-real i Celta es mesuren en La Ceràmica en un dol directe per les places europees: els locals freguen la Champions i els gallecs apuren les seues opcions.