11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Indústria exigix agilitat en les indemnitzacions del Govern central al comerç afectat per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, s’ha reunit amb representants de la Unió Gremial, als quals ha traslladat que la Generalitat “va a instar al Govern central a accelerar les indemnitzacions del Consorci d’Assegurances”.

Carrasco, en la seua trobada amb el president de Unió Gremial, Mauro Lorenzo, ha reafirmat el compromís de la Generalitat de seguir recolzant a les empreses i comerços en el seu procés de recuperació i enfortiment després de les riuades ocorregudes el passat 29 d’octubre, ha explicat la Generalitat en un comunicat.

En la trobada, els representants de la Unió Gremial han manifestat al secretari autonòmic que les ajudes econòmiques gestionades per la Generalitat han arribat als comerços i negocis afectats. No obstant això, també han expressat la seua preocupació pel retard en les compensacions del Consorci d’Assegurances, segons ha administració autonòmica.

En paraules del secretari autonòmic, “és imprescindible que el Govern central demostre una gestió eficaç i compromesa en la distribució dels recursos, com ja s’ha fet des de la Generalitat”.

Carrasco també ha destacat que les ajudes d’emergència, atorgades mitjançant un procés de concessió directa, “tenen com a objectiu principal preservar l’ocupació i reactivar l’economia en les comarques més afectades”.

Estes mesures s’han enfocat especialment en la recuperació d’infraestructures, maquinària, processos productius clau i, en general, en l’enfortiment d’activitats essencials per al teixit socioeconòmic local.

Carrasco també ha explicat que, amb la finalitat d’accelerar la concessió de les ajudes, estes s’han realitzat mitjançant bestretes. “Primer s’han lliurat els fons als negocis perjudicats, quedant la justificació pendent per a més endavant”, va detallar.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.