Indústria exigix agilitat en les indemnitzacions del Govern central al comerç afectat per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, s’ha reunit amb representants de la Unió Gremial, als quals ha traslladat que la Generalitat “va a instar al Govern central a accelerar les indemnitzacions del Consorci d’Assegurances”.

Carrasco, en la seua trobada amb el president de Unió Gremial, Mauro Lorenzo, ha reafirmat el compromís de la Generalitat de seguir recolzant a les empreses i comerços en el seu procés de recuperació i enfortiment després de les riuades ocorregudes el passat 29 d’octubre, ha explicat la Generalitat en un comunicat.

En la trobada, els representants de la Unió Gremial han manifestat al secretari autonòmic que les ajudes econòmiques gestionades per la Generalitat han arribat als comerços i negocis afectats. No obstant això, també han expressat la seua preocupació pel retard en les compensacions del Consorci d’Assegurances, segons ha administració autonòmica.

En paraules del secretari autonòmic, “és imprescindible que el Govern central demostre una gestió eficaç i compromesa en la distribució dels recursos, com ja s’ha fet des de la Generalitat”.

Carrasco també ha destacat que les ajudes d’emergència, atorgades mitjançant un procés de concessió directa, “tenen com a objectiu principal preservar l’ocupació i reactivar l’economia en les comarques més afectades”.

Estes mesures s’han enfocat especialment en la recuperació d’infraestructures, maquinària, processos productius clau i, en general, en l’enfortiment d’activitats essencials per al teixit socioeconòmic local.

Carrasco també ha explicat que, amb la finalitat d’accelerar la concessió de les ajudes, estes s’han realitzat mitjançant bestretes. “Primer s’han lliurat els fons als negocis perjudicats, quedant la justificació pendent per a més endavant”, va detallar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.