Indústria exigix agilitat en les indemnitzacions del Govern central al comerç afectat per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, s’ha reunit amb representants de la Unió Gremial, als quals ha traslladat que la Generalitat «va a instar al Govern central a accelerar les indemnitzacions del Consorci d’Assegurances».

Carrasco, en la seua trobada amb el president de Unió Gremial, Mauro Lorenzo, ha reafirmat el compromís de la Generalitat de seguir recolzant a les empreses i comerços en el seu procés de recuperació i enfortiment després de les riuades ocorregudes el passat 29 d’octubre, ha explicat la Generalitat en un comunicat.

En la trobada, els representants de la Unió Gremial han manifestat al secretari autonòmic que les ajudes econòmiques gestionades per la Generalitat han arribat als comerços i negocis afectats. No obstant això, també han expressat la seua preocupació pel retard en les compensacions del Consorci d’Assegurances, segons ha administració autonòmica.

En paraules del secretari autonòmic, «és imprescindible que el Govern central demostre una gestió eficaç i compromesa en la distribució dels recursos, com ja s’ha fet des de la Generalitat».

Carrasco també ha destacat que les ajudes d’emergència, atorgades mitjançant un procés de concessió directa, «tenen com a objectiu principal preservar l’ocupació i reactivar l’economia en les comarques més afectades».

Estes mesures s’han enfocat especialment en la recuperació d’infraestructures, maquinària, processos productius clau i, en general, en l’enfortiment d’activitats essencials per al teixit socioeconòmic local.

Carrasco també ha explicat que, amb la finalitat d’accelerar la concessió de les ajudes, estes s’han realitzat mitjançant bestretes. «Primer s’han lliurat els fons als negocis perjudicats, quedant la justificació pendent per a més endavant», va detallar.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.