Indústria exigix agilitat en les indemnitzacions del Govern central al comerç afectat per la dana

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, s’ha reunit amb representants de la Unió Gremial, als quals ha traslladat que la Generalitat «va a instar al Govern central a accelerar les indemnitzacions del Consorci d’Assegurances».

Carrasco, en la seua trobada amb el president de Unió Gremial, Mauro Lorenzo, ha reafirmat el compromís de la Generalitat de seguir recolzant a les empreses i comerços en el seu procés de recuperació i enfortiment després de les riuades ocorregudes el passat 29 d’octubre, ha explicat la Generalitat en un comunicat.

En la trobada, els representants de la Unió Gremial han manifestat al secretari autonòmic que les ajudes econòmiques gestionades per la Generalitat han arribat als comerços i negocis afectats. No obstant això, també han expressat la seua preocupació pel retard en les compensacions del Consorci d’Assegurances, segons ha administració autonòmica.

En paraules del secretari autonòmic, «és imprescindible que el Govern central demostre una gestió eficaç i compromesa en la distribució dels recursos, com ja s’ha fet des de la Generalitat».

Carrasco també ha destacat que les ajudes d’emergència, atorgades mitjançant un procés de concessió directa, «tenen com a objectiu principal preservar l’ocupació i reactivar l’economia en les comarques més afectades».

Estes mesures s’han enfocat especialment en la recuperació d’infraestructures, maquinària, processos productius clau i, en general, en l’enfortiment d’activitats essencials per al teixit socioeconòmic local.

Carrasco també ha explicat que, amb la finalitat d’accelerar la concessió de les ajudes, estes s’han realitzat mitjançant bestretes. «Primer s’han lliurat els fons als negocis perjudicats, quedant la justificació pendent per a més endavant», va detallar.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.