Itàlia guanya Eurovisió i Blas Cantó fa una gran actuació

El representant d’Espanya,Blas Cantó, va fer una espectacular actuació a la qual li acompanyava l’emoció, però una vegada més els pronòstics per al nostre país es van tornar a complir per enèsima vegada. Durant la temporada eurovisiva hem pogut veure que les apostes no eren gens favorables per a Blas Cantó i el mal resultat es va acabar consumant ahir a Rotterdam. Blas Cantó actuava en el lloc 13, per als més supersticiosos este número no era gens favorable, no obstant per a altres este és el número de la sort, siga com siga l’artista espanyol ho va estar insuperable, però sembla que no va ser suficient. El cantant murcià va haver de conformar-se amb la 24a posició dels 26 països participants d’Eurovisió 2021. Repeteix així la posició aconseguida per Soraya en l’edició del 2009. El Regne Unit ens va donar dos punts i Bulgària quatre. D’esta manera, actualment Espanya és l’únic país que acumula sis anys seguits quedant per sota del vinté lloc.

Blas Cantó va optar per una cançó dedicada a la seua iaia ‘Voy a quedarme‘, que ens va deixar pel coronavirus a finals de l’any passat. Per a presentar el tema davant el públic europeu, l’escenari d’Eurovisió es va apagar i l’artista murcià va començar a interpretar la cançó a cappella envoltada de xicotetes llums que recreaven una nit estrellada, ell pujava al cel a veure a la seua iaia. En esta atmosfera íntima complementada amb fum i una lluna gegant de sis metres de diàmetre, l’espanyol va fer una parenceria de delicadesa i emoció però també de potència vocal. Blas va cantar, va emocionar i es va esforçar, però no li va servir per a treure a Espanya del pou en el qual porta ja més d’un lustre.

<>

Finalment el micròfon de cristall va ser per a Itàlia, encara que va estar molt renyit fons al final de les votacions, va ser la quarta posició del jurat, però el televot el va dur a la victòria. El grup italià Maneskin va encendre l’estadi neerlandès amb el seu tema rock Zitti e buoni. La potència i la pirotècnia no van faltar en la seua actuació i els va valer per a emportar-se el festival a casa tres dècades després del seu últim triomf.

<>
França es va haver de conformar, a tan sols 25 punts, amb un segon lloc. La francesa Barbara Pravi va interpretar el seu tema Voilà apostant pel minimalisme. Amb un peu de micròfon i il·luminada per diversos focus va rebre una sonora ovació al final de la seua interpretació. Suïssa, que va ser l’actuació favorita del jurat, va quedar finalment en tercer lloc.

 

<>
Per l’escenari del Ahoy Arena van passar anit àngels encadenats (Noruega), dimonios (Xipre), ballarins invisibles (Grècia) i fins a mans gegants (Alemanya). Esta varietat escenogràfica també es va traslladar al musical i els milions d’espectadors del festival van poder gaudir de temes ballables com el de Sèrbia, de potents cançons amb tocs ètnics com la d’Albània i del folk electrònic d’Ucraïna.

 

 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.