Mastodon
29.5 C
València
Dissabte, 13 setembre, 2025

Les ITV de la Comunitat Valenciana mantenen la vaga a partir del 2 d’octubre

Els sindicats dels treballadors de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) de la Comunitat Valenciana han decidit mantindre la convocatòria de vaga indefinida anunciada dimarts, després de no arribar a un acord amb l’empresa pública a l’acte de mediació celebrat este dimecres al Tribunal d’Arbitratge Laboral.

Els representants dels inspectors van avançar ahir la convocatòria de la vaga indefinida per denunciar “l’incompliment” de l’acord d’equiparació salarial aconseguit el maig passat en el marc de la reversió públic del servei, així com la “paralització” de la taula de negociació del conveni col·lectiu.

Una plantilla de prop de 1.200 treballadors està cridada a secundar la mobilització convocada per CCOO PV, UGT PV, Intersindical Valenciana i CSIF.

Este dimecres ha tingut lloc la mediació de la vaga al Tribunal d’Arbitratge Laboral i, segons ha explicat UGT PV en un comunicat, el gerent en funcions de la Societat Valenciana de les ITV SA (Sitval) “ha traslladat el contingut d’un mandat, sense cap capacitat de negociació“.

Per això, tots els sindicats han decidit continuar amb la convocatòria de vaga, que afectarà totes les ITV de la Comunitat Valenciana.

Els sindicats denuncien l’incompliment de l’acord d’equiparació salarial del mes de maig, que corregia la situació de discriminació de més del 40% dels treballadors i treballadores de les ITV a la província d’Alacant, i per la paralització de la negociació del conveni col·lectiu.

Un inspector mecànic cobra al voltant dels 1.700 euros al mes en estacions de la província de València mentre que en algunes de les d’Alacant pel mateix treball s’ingressen 1.100.

El problema que esgrimixen consellers és que l’acord assolit per la direcció sortint encapçalada per Albert pot patir de “nul·litat de ple dret” perquè no es va tindre en compte les prescripcions per al sector públic instrumental de diferents entitats i de disposar dels diners. “Un exemple més de les conseqüències de la precipitada reversió“.

El passat 10 de maig els sindicats de les estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) de la Comunitat Valenciana ja van convocar també vaga indefinida per la “manca de negociació sobre l’homologació i equiparació de les condicions econòmiques i laborals” de la plantilla després de la reversió pública del servei.

Tot i això, una setmana després els sindicats van desconvocar les aturades després d’arribar a un acord amb l’empresa pública SITVAL per a l’equiparació salarial de la plantilla. En concret, l’acord establix que en quatre anys s’equipara totalment el salari a la nova empresa, per garantir que en qualsevol estació de ITV, en este termini, “es percebrà el mateix salari pel mateix treball“.

UGT PV ha denunciat els “incompliments” de l’acord. “Al juny s’havia d’haver pagat, no es paga, i passen juny, juliol, agost i setembre sense tindre cap notícia malgrat els intents per part nostra“, han manifestat des de la UGT.

Últimes notícies

Dos ferits per cremades en cremar un matalàs en una vivenda de Mislata

Dos hòmens de 61 i 75 anys van resultar ferits per cremades a Mislata en declarar-se un foc en un matalàs. Van ser atesos per SVB i SAMU i traslladats a València.

Una dona de 70 anys, ferida en ser atropellada per un patinet a Torrent

La víctima va patir un traumatisme cranioencefàlic després de ser atropellada al carrer Jutge Ángel Querol. Va ser atesa pel SAMU i traslladada a l'Hospital General de València.

Antony s’estrena en el Betis davant un Llevant sense punts

Llevant arriba amb tres derrotes i la necessitat de puntuar; Betis busca el seu primer triomf a domicili amb el retorn d'Antony i diversos dubtes en l'onze.

Barcelona-València: baixa de Lamine Yamal i estrena en l’Estadi Johan Cruyff

El Barça tanca la quarta jornada davant el València sense Lamine Yamal i en un escenari inèdit: l'Estadi Johan Cruyff, amb aforament reduït i horari de 21.00 CET.

Les cendres de Camilo Sesto ja reposen en el seu mausoleu d’Alcoi

Les cendres de Camilo Sesto han sigut traslladades en un acte íntim al seu mausoleu d'Alcoi, al costat de les restes dels seus pares. L'homenatge es completa amb una estàtua en el futur museu dedicat a l'artista.

Mor un motorista a València després d’invadir el sentit contrari i ser atropellat per una furgoneta

Un motorista de 51 anys va morir en la zona de Serradora després de creuar al carril oposat i ser envestit per una furgoneta. El SAMU va intentar reanimar-lo sense èxit.

Flic confirma la baixa de Lamine Yamal i critica la gestió de De la Font

Hansi Flic va confirmar que Lamine Yamal no estarà davant el València i és dubte per al Newcastle per molèsties en el pubis. El tècnic va qüestionar la gestió de la selecció.

Calero avisa abans del Llevant-Betis: cal donar la millor versió o t’esclafen

El tècnic del Llevant reclama competitivitat màxima davant un Betis a l'alça per a tallar tres derrotes seguides. Confia a canviar l'ànim amb una victòria.