IU no cedirà en la compra d’armes a Israel, diu Maíllo: «Amb el genocidi d’Israel no es juga»

El coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha afirmat amb rotunditat que la seua formació continuarà defensant els seus principis i no acceptarà la compra d’armes a Israel, malgrat el seu compromís amb el Govern per esgotar la legislatura. En una recent entrevista a ‘Esoejo Público’ d’Antena 3, Maíllo va expressar que, amb el genocidi d’Israel, «no es juga» i que un govern de coalició ha de funcionar amb coherència i decència.

Maíllo va fer èmfasi en la lleialtat d’IU amb el Govern, desitjant que s’esgoti la legislatura fins al 2027, per tal de continuar impulsant reformes socials que beneficiïn milions de treballadors. No obstant això, va alertar que no acceptaran decisions unilaterals que incompleixin els acords establerts dins la coalició. «No ens podem permetre que es prenguin decisions que afecten aspectes tan delicats com la compra d’armament», va dir.

A més, va afirmar que és imperatiu que s’entenga que IU no forma part d’un govern de majoria absoluta, i va destacar que la unilateralitat no pot ser la norma en un govern de coalició. En aquest sentit, va insistir que les mesures que impliquen aspectes tan greus com la guerra i la violència han de ser discutides i consensuades entre tots els membres de l’executiu.

Per acabar, Maíllo va reafirmar la postura d’IU en la defensa dels drets humans i de la pau, rebutjant qualsevol compromís que impliqui «la sang del genocidi de Palestina». La seua declaració ha obert un debat sobre la responsabilitat del Govern i la necessitat de mantenir-se ferms en els compromisos adquirits.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.