15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

IU no cedirà en la compra d’armes a Israel, diu Maíllo: “Amb el genocidi d’Israel no es juga”

El coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha afirmat amb rotunditat que la seua formació continuarà defensant els seus principis i no acceptarà la compra d’armes a Israel, malgrat el seu compromís amb el Govern per esgotar la legislatura. En una recent entrevista a ‘Esoejo Público’ d’Antena 3, Maíllo va expressar que, amb el genocidi d’Israel, “no es juga” i que un govern de coalició ha de funcionar amb coherència i decència.

Maíllo va fer èmfasi en la lleialtat d’IU amb el Govern, desitjant que s’esgoti la legislatura fins al 2027, per tal de continuar impulsant reformes socials que beneficiïn milions de treballadors. No obstant això, va alertar que no acceptaran decisions unilaterals que incompleixin els acords establerts dins la coalició. “No ens podem permetre que es prenguin decisions que afecten aspectes tan delicats com la compra d’armament”, va dir.

A més, va afirmar que és imperatiu que s’entenga que IU no forma part d’un govern de majoria absoluta, i va destacar que la unilateralitat no pot ser la norma en un govern de coalició. En aquest sentit, va insistir que les mesures que impliquen aspectes tan greus com la guerra i la violència han de ser discutides i consensuades entre tots els membres de l’executiu.

Per acabar, Maíllo va reafirmar la postura d’IU en la defensa dels drets humans i de la pau, rebutjant qualsevol compromís que impliqui “la sang del genocidi de Palestina”. La seua declaració ha obert un debat sobre la responsabilitat del Govern i la necessitat de mantenir-se ferms en els compromisos adquirits.

Últimes notícies

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.