11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

IU no cedirà en la compra d’armes a Israel, diu Maíllo: “Amb el genocidi d’Israel no es juga”

El coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha afirmat amb rotunditat que la seua formació continuarà defensant els seus principis i no acceptarà la compra d’armes a Israel, malgrat el seu compromís amb el Govern per esgotar la legislatura. En una recent entrevista a ‘Esoejo Público’ d’Antena 3, Maíllo va expressar que, amb el genocidi d’Israel, “no es juga” i que un govern de coalició ha de funcionar amb coherència i decència.

Maíllo va fer èmfasi en la lleialtat d’IU amb el Govern, desitjant que s’esgoti la legislatura fins al 2027, per tal de continuar impulsant reformes socials que beneficiïn milions de treballadors. No obstant això, va alertar que no acceptaran decisions unilaterals que incompleixin els acords establerts dins la coalició. “No ens podem permetre que es prenguin decisions que afecten aspectes tan delicats com la compra d’armament”, va dir.

A més, va afirmar que és imperatiu que s’entenga que IU no forma part d’un govern de majoria absoluta, i va destacar que la unilateralitat no pot ser la norma en un govern de coalició. En aquest sentit, va insistir que les mesures que impliquen aspectes tan greus com la guerra i la violència han de ser discutides i consensuades entre tots els membres de l’executiu.

Per acabar, Maíllo va reafirmar la postura d’IU en la defensa dels drets humans i de la pau, rebutjant qualsevol compromís que impliqui “la sang del genocidi de Palestina”. La seua declaració ha obert un debat sobre la responsabilitat del Govern i la necessitat de mantenir-se ferms en els compromisos adquirits.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.