IU no cedirà en la compra d’armes a Israel, diu Maíllo: “Amb el genocidi d’Israel no es juga”

El coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha afirmat amb rotunditat que la seua formació continuarà defensant els seus principis i no acceptarà la compra d’armes a Israel, malgrat el seu compromís amb el Govern per esgotar la legislatura. En una recent entrevista a ‘Esoejo Público’ d’Antena 3, Maíllo va expressar que, amb el genocidi d’Israel, “no es juga” i que un govern de coalició ha de funcionar amb coherència i decència.

Maíllo va fer èmfasi en la lleialtat d’IU amb el Govern, desitjant que s’esgoti la legislatura fins al 2027, per tal de continuar impulsant reformes socials que beneficiïn milions de treballadors. No obstant això, va alertar que no acceptaran decisions unilaterals que incompleixin els acords establerts dins la coalició. “No ens podem permetre que es prenguin decisions que afecten aspectes tan delicats com la compra d’armament”, va dir.

A més, va afirmar que és imperatiu que s’entenga que IU no forma part d’un govern de majoria absoluta, i va destacar que la unilateralitat no pot ser la norma en un govern de coalició. En aquest sentit, va insistir que les mesures que impliquen aspectes tan greus com la guerra i la violència han de ser discutides i consensuades entre tots els membres de l’executiu.

Per acabar, Maíllo va reafirmar la postura d’IU en la defensa dels drets humans i de la pau, rebutjant qualsevol compromís que impliqui “la sang del genocidi de Palestina”. La seua declaració ha obert un debat sobre la responsabilitat del Govern i la necessitat de mantenir-se ferms en els compromisos adquirits.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.