IU no cedirà en la compra d’armes a Israel, diu Maíllo: “Amb el genocidi d’Israel no es juga”

El coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha afirmat amb rotunditat que la seua formació continuarà defensant els seus principis i no acceptarà la compra d’armes a Israel, malgrat el seu compromís amb el Govern per esgotar la legislatura. En una recent entrevista a ‘Esoejo Público’ d’Antena 3, Maíllo va expressar que, amb el genocidi d’Israel, “no es juga” i que un govern de coalició ha de funcionar amb coherència i decència.

Maíllo va fer èmfasi en la lleialtat d’IU amb el Govern, desitjant que s’esgoti la legislatura fins al 2027, per tal de continuar impulsant reformes socials que beneficiïn milions de treballadors. No obstant això, va alertar que no acceptaran decisions unilaterals que incompleixin els acords establerts dins la coalició. “No ens podem permetre que es prenguin decisions que afecten aspectes tan delicats com la compra d’armament”, va dir.

A més, va afirmar que és imperatiu que s’entenga que IU no forma part d’un govern de majoria absoluta, i va destacar que la unilateralitat no pot ser la norma en un govern de coalició. En aquest sentit, va insistir que les mesures que impliquen aspectes tan greus com la guerra i la violència han de ser discutides i consensuades entre tots els membres de l’executiu.

Per acabar, Maíllo va reafirmar la postura d’IU en la defensa dels drets humans i de la pau, rebutjant qualsevol compromís que impliqui “la sang del genocidi de Palestina”. La seua declaració ha obert un debat sobre la responsabilitat del Govern i la necessitat de mantenir-se ferms en els compromisos adquirits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.