José María García titllat de «maricón» pel rei Joan Carles per portar un jersei roig

El rey emérito Juan Carlos I en una imagen de archivo.

El rei emèrit Joan Carles en una imatge d’arxiu | Cedida

 

Jordi Évole torna al peu del canó. El periodista de Cornellà va fer altra vegada de ‘Salvados’ un dels programes més vistos del passat diumenge, reunint dos eminències del periodisme esportiu, José María García i José Ramón de la Morena.

 

Els dos professionals de la informació, històricament enfrontats per ser líders de la matinada futbolística, es va asseure junts i davant les càmeres per primera vegada. El programa, però, va acabar cridant més l’atenció per una telefonada que Évole va fer al rei emèrit Joan Carles I

Un jersei i un ‘maricón’ 

Évole va telefonar Joan Carles I i, després d’una primera disputa en la qual el rei afirmava que només parlaria de José María García i no sobre el seu dia a dia, la primera aparició del monarca va vindre en forma d’anècdota.

 

José María García, de fet, va «sentir adoració per Juan Carlos I», tot i que ara la relació havia canviat molt. Potser perquè havia dut a terme «moltes coses equivocades que desconeixia» —l’escàndol de Botswana i els elefants o la relació amb Corinna— o per altres coses, García va confessar: «No estic gens agraït amb Juan Carlos».

 

«Des que va deixar de ser rei, no m’ha fet ni una telefonada», va explicar el periodista mentre deia que una de les darreres vegades que s’havien vist ell portava «un cridaner jersei roig». Una peça que, de fet, va servir per encetar l’anècdota. 

 

«Home, no sabia que et vesties de ‘maricón’», va etzibar-li Juan Carlos a José María García, en vore la seva indumentària. El locutor, però, no es va arronsar i va replicar: «És de l’única cosa que no podrien acusar-te, majestat».

 

«Ens ha penjat el rei»

José María García y Jordi Évole, durante su llamada con el rey Juan Carlos

José María García i Jordi Évole, trucant al rei | Atresmedia

 

Un altre dels moments del programa va arribar quan Évole va telefonar directament al rei. El presentador català, de fet, va demanar al monarca que s’assentarà amb ell en motiu del seu 80 aniversari i del 10 aniversari del programa, però aquest es va negar en rodó.

 

Així, l’únic que va aconseguir Évole —i ja és molt— va ser una telefonada que no va acabar del tot bé. I és que en preguntar per afers personals, el rei emèrit no ho va dubtar i va penjar a Évole. «Estic recapacitant: ens ha penjat el rei, no?», va dir el presentador.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.