16.9 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Juan Roig admet haver apujat els preus ‘una burrada’ per evitar ‘un desastre’

Fa només un any, en la presentació de resultats anual, Juan Roig confessava que el que més preocupava Mercadona de cara al 2022 eren el covid, la “tempesta perfecta” macroeconòmica i una inflació que començava a anar cap amunt.

Un any després, l’alimentació està un 16,6% més cara i els supermercats són al centre de la diana pel seu paper potencial a l’hora de resoldre el problema.

Però Roig ho té clar: “la solució no passa en cap cas per topar els preus de l’alimentació amb una cistella de la compra rebaixada” com s’ha acordat a França o fixant els preus per dalt com es discuteix a Portugal. “És una il·lusió, és impossible: això funciona amb oferta i demanda, i la resta són brindis al sol“, ha sentenciat.

El directiu reconeix que “hem apujat una burrada els preus, però cal fer sostenible tota la cadena de producció. Si no ho haguérem fet, hauria estat un desastre“.

Pel que fa a les iniciatives plantejades pel Govern espanyol o la iniciativa acordada per l’executiu francés amb les cadenes de distribució, afirma que “voler topar els preus és com demanar que l’aigua no mulle, “és a dir, seria intentar anar contra una llei universal, que és que, si es redueix l’oferta, apugen els preus.

Roig considera que una part important de la inflació de l’any passat ha estat perquè no es va deflactar l’IVA i que tant este impost com l’IRPF són inflacionistes. “Després el 31 de desembre, a correcuita, vam baixar l’IVA, i va estar molt bé“.

Podem fer coses perquè els preus baixen, però si topem caldria compensar-ho amb altres productes, o disminuir la qualitat“, ha afirmat el president de Mercadona, Juan Roig, durant la presentació de resultats anual de la cadena de supermercats.

Afegeix que tots els que siguen apujar impostos es reflecteixen en inflació. “Si poseu l’impost al plàstic, apugeu els preus; si apliques el benestar animal, ha apujat el preu dels ous“.

En este sentit, el president de Mercadona ha confessat que la cadena de supermercats ha tensat “com mai” la relació amb els proveïdors, tant, ha dit, que alguns fins i tot van deixar de produir. “Tu intentes no apujar preus, però si no apuges preus, et quedes sense producte”, ha conclòs el directiu, mostrant-se igualment convençut que amb estes pujades han aconseguit evitar un “desastre” a la cadena de producció alimentària.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.