Justícia exigix al Govern més mitjans per a assistir a les víctimes de violència mchista a Xàtiva

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia reclama al Govern més mitjans per a donar suport judicial a les víctimes de violència de gènere a Xàtiva, segons han acordat la consellera, Nuria Martínez, i l’alcalde d’esta ciutat, Roger Cerdà, en una trobada en el qual les dos institucions han unit esforços sobre este tema.

“Hem d’anar tots a l’una treballant de la mà perquè Xàtiva compte amb els mitjans necessaris per a donar la cobertura jurídica i assistencial que mereixen les dones víctimes de violència de gènere. No podem permetre que les dones que patixen esta situació patisquen una major vulnerabilitat, per això anem a centrar-nos a posar solució a això”, ha declarat la titular de Justícia, informa la Generalitat.

Al llarg de la trobada, tant la consellera com l’alcalde de la capital de La Costera han acordat avançar conjuntament des de la lleialtat institucional perquè Xàtiva recupere un jutjat exclusiu que assumisca els casos de violència contra la dona. La consellera ha mostrat el seu compromís per a elevar esta reivindicació al Ministeri.

Al seu torn, durant la reunió, han analitzat l’estat del projecte del nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Segons explica l’administració autonòmica, mitjançant el Reial decret 954/2022 es van crear cinc jutjats de violència sobre la dona (JVSM), entre ells el JVSM nº 1 d’Alzira (amb agrupació dels partits judicials d’Alzira, Carlet i Xàtiva).

Mentre no es va engegar dit el d’Alzira, el Jutjat d’Instrucció 2 de Xàtiva venia coneixent els assumptes en matèria de violència sobre la dona corresponents al seu partit judicial, però finalment es va afegir Xàtiva al JVSM d’Alzira.

Segons la memòria judicial del 2022 del TSJCV (publicada el 2023), en l’apartat de necessitats d’ampliació figura la creació del JVSM 1 de Xàtiva.

En l’escrit de petició elaborat per la Conselleria, consensuat amb els operadors jurídics i emès al març del 2023 al Ministeri, es va incloure la creació del Jutjat de Violència sobre la Dona 1 de Xàtiva, però no es va aprovar pel Ministeri. No obstant això, en la memòria judicial del TSJCV del 2023 (publicada el 2024) també figura la necessitat de creació d’un Jutjat de Violència sobre la Dona a Xàtiva, per la qual cosa es tornarà a exigir la seua creació.

Últimes notícies

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.