11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Justícia exigix al Govern més mitjans per a assistir a les víctimes de violència mchista a Xàtiva

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia reclama al Govern més mitjans per a donar suport judicial a les víctimes de violència de gènere a Xàtiva, segons han acordat la consellera, Nuria Martínez, i l’alcalde d’esta ciutat, Roger Cerdà, en una trobada en el qual les dos institucions han unit esforços sobre este tema.

“Hem d’anar tots a l’una treballant de la mà perquè Xàtiva compte amb els mitjans necessaris per a donar la cobertura jurídica i assistencial que mereixen les dones víctimes de violència de gènere. No podem permetre que les dones que patixen esta situació patisquen una major vulnerabilitat, per això anem a centrar-nos a posar solució a això”, ha declarat la titular de Justícia, informa la Generalitat.

Al llarg de la trobada, tant la consellera com l’alcalde de la capital de La Costera han acordat avançar conjuntament des de la lleialtat institucional perquè Xàtiva recupere un jutjat exclusiu que assumisca els casos de violència contra la dona. La consellera ha mostrat el seu compromís per a elevar esta reivindicació al Ministeri.

Al seu torn, durant la reunió, han analitzat l’estat del projecte del nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Segons explica l’administració autonòmica, mitjançant el Reial decret 954/2022 es van crear cinc jutjats de violència sobre la dona (JVSM), entre ells el JVSM nº 1 d’Alzira (amb agrupació dels partits judicials d’Alzira, Carlet i Xàtiva).

Mentre no es va engegar dit el d’Alzira, el Jutjat d’Instrucció 2 de Xàtiva venia coneixent els assumptes en matèria de violència sobre la dona corresponents al seu partit judicial, però finalment es va afegir Xàtiva al JVSM d’Alzira.

Segons la memòria judicial del 2022 del TSJCV (publicada el 2023), en l’apartat de necessitats d’ampliació figura la creació del JVSM 1 de Xàtiva.

En l’escrit de petició elaborat per la Conselleria, consensuat amb els operadors jurídics i emès al març del 2023 al Ministeri, es va incloure la creació del Jutjat de Violència sobre la Dona 1 de Xàtiva, però no es va aprovar pel Ministeri. No obstant això, en la memòria judicial del TSJCV del 2023 (publicada el 2024) també figura la necessitat de creació d’un Jutjat de Violència sobre la Dona a Xàtiva, per la qual cosa es tornarà a exigir la seua creació.

Últimes notícies

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.

La Comunitat Valenciana gana 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

En un sorteig sense Grossa a la regió, la Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions, el 11,13% del gastat. Teulada-Moraira, Alcoi i Elda concentren premis.