Justícia exigix al Govern més mitjans per a assistir a les víctimes de violència mchista a Xàtiva

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia reclama al Govern més mitjans per a donar suport judicial a les víctimes de violència de gènere a Xàtiva, segons han acordat la consellera, Nuria Martínez, i l’alcalde d’esta ciutat, Roger Cerdà, en una trobada en el qual les dos institucions han unit esforços sobre este tema.

«Hem d’anar tots a l’una treballant de la mà perquè Xàtiva compte amb els mitjans necessaris per a donar la cobertura jurídica i assistencial que mereixen les dones víctimes de violència de gènere. No podem permetre que les dones que patixen esta situació patisquen una major vulnerabilitat, per això anem a centrar-nos a posar solució a això», ha declarat la titular de Justícia, informa la Generalitat.

Al llarg de la trobada, tant la consellera com l’alcalde de la capital de La Costera han acordat avançar conjuntament des de la lleialtat institucional perquè Xàtiva recupere un jutjat exclusiu que assumisca els casos de violència contra la dona. La consellera ha mostrat el seu compromís per a elevar esta reivindicació al Ministeri.

Al seu torn, durant la reunió, han analitzat l’estat del projecte del nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Segons explica l’administració autonòmica, mitjançant el Reial decret 954/2022 es van crear cinc jutjats de violència sobre la dona (JVSM), entre ells el JVSM nº 1 d’Alzira (amb agrupació dels partits judicials d’Alzira, Carlet i Xàtiva).

Mentre no es va engegar dit el d’Alzira, el Jutjat d’Instrucció 2 de Xàtiva venia coneixent els assumptes en matèria de violència sobre la dona corresponents al seu partit judicial, però finalment es va afegir Xàtiva al JVSM d’Alzira.

Segons la memòria judicial del 2022 del TSJCV (publicada el 2023), en l’apartat de necessitats d’ampliació figura la creació del JVSM 1 de Xàtiva.

En l’escrit de petició elaborat per la Conselleria, consensuat amb els operadors jurídics i emès al març del 2023 al Ministeri, es va incloure la creació del Jutjat de Violència sobre la Dona 1 de Xàtiva, però no es va aprovar pel Ministeri. No obstant això, en la memòria judicial del TSJCV del 2023 (publicada el 2024) també figura la necessitat de creació d’un Jutjat de Violència sobre la Dona a Xàtiva, per la qual cosa es tornarà a exigir la seua creació.

Últimes notícies

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.