15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Justícia exigix al Govern més mitjans per a assistir a les víctimes de violència mchista a Xàtiva

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia reclama al Govern més mitjans per a donar suport judicial a les víctimes de violència de gènere a Xàtiva, segons han acordat la consellera, Nuria Martínez, i l’alcalde d’esta ciutat, Roger Cerdà, en una trobada en el qual les dos institucions han unit esforços sobre este tema.

“Hem d’anar tots a l’una treballant de la mà perquè Xàtiva compte amb els mitjans necessaris per a donar la cobertura jurídica i assistencial que mereixen les dones víctimes de violència de gènere. No podem permetre que les dones que patixen esta situació patisquen una major vulnerabilitat, per això anem a centrar-nos a posar solució a això”, ha declarat la titular de Justícia, informa la Generalitat.

Al llarg de la trobada, tant la consellera com l’alcalde de la capital de La Costera han acordat avançar conjuntament des de la lleialtat institucional perquè Xàtiva recupere un jutjat exclusiu que assumisca els casos de violència contra la dona. La consellera ha mostrat el seu compromís per a elevar esta reivindicació al Ministeri.

Al seu torn, durant la reunió, han analitzat l’estat del projecte del nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Segons explica l’administració autonòmica, mitjançant el Reial decret 954/2022 es van crear cinc jutjats de violència sobre la dona (JVSM), entre ells el JVSM nº 1 d’Alzira (amb agrupació dels partits judicials d’Alzira, Carlet i Xàtiva).

Mentre no es va engegar dit el d’Alzira, el Jutjat d’Instrucció 2 de Xàtiva venia coneixent els assumptes en matèria de violència sobre la dona corresponents al seu partit judicial, però finalment es va afegir Xàtiva al JVSM d’Alzira.

Segons la memòria judicial del 2022 del TSJCV (publicada el 2023), en l’apartat de necessitats d’ampliació figura la creació del JVSM 1 de Xàtiva.

En l’escrit de petició elaborat per la Conselleria, consensuat amb els operadors jurídics i emès al març del 2023 al Ministeri, es va incloure la creació del Jutjat de Violència sobre la Dona 1 de Xàtiva, però no es va aprovar pel Ministeri. No obstant això, en la memòria judicial del TSJCV del 2023 (publicada el 2024) també figura la necessitat de creació d’un Jutjat de Violència sobre la Dona a Xàtiva, per la qual cosa es tornarà a exigir la seua creació.

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.