Justícia exigix al Govern més mitjans per a assistir a les víctimes de violència mchista a Xàtiva

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia reclama al Govern més mitjans per a donar suport judicial a les víctimes de violència de gènere a Xàtiva, segons han acordat la consellera, Nuria Martínez, i l’alcalde d’esta ciutat, Roger Cerdà, en una trobada en el qual les dos institucions han unit esforços sobre este tema.

«Hem d’anar tots a l’una treballant de la mà perquè Xàtiva compte amb els mitjans necessaris per a donar la cobertura jurídica i assistencial que mereixen les dones víctimes de violència de gènere. No podem permetre que les dones que patixen esta situació patisquen una major vulnerabilitat, per això anem a centrar-nos a posar solució a això», ha declarat la titular de Justícia, informa la Generalitat.

Al llarg de la trobada, tant la consellera com l’alcalde de la capital de La Costera han acordat avançar conjuntament des de la lleialtat institucional perquè Xàtiva recupere un jutjat exclusiu que assumisca els casos de violència contra la dona. La consellera ha mostrat el seu compromís per a elevar esta reivindicació al Ministeri.

Al seu torn, durant la reunió, han analitzat l’estat del projecte del nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Segons explica l’administració autonòmica, mitjançant el Reial decret 954/2022 es van crear cinc jutjats de violència sobre la dona (JVSM), entre ells el JVSM nº 1 d’Alzira (amb agrupació dels partits judicials d’Alzira, Carlet i Xàtiva).

Mentre no es va engegar dit el d’Alzira, el Jutjat d’Instrucció 2 de Xàtiva venia coneixent els assumptes en matèria de violència sobre la dona corresponents al seu partit judicial, però finalment es va afegir Xàtiva al JVSM d’Alzira.

Segons la memòria judicial del 2022 del TSJCV (publicada el 2023), en l’apartat de necessitats d’ampliació figura la creació del JVSM 1 de Xàtiva.

En l’escrit de petició elaborat per la Conselleria, consensuat amb els operadors jurídics i emès al març del 2023 al Ministeri, es va incloure la creació del Jutjat de Violència sobre la Dona 1 de Xàtiva, però no es va aprovar pel Ministeri. No obstant això, en la memòria judicial del TSJCV del 2023 (publicada el 2024) també figura la necessitat de creació d’un Jutjat de Violència sobre la Dona a Xàtiva, per la qual cosa es tornarà a exigir la seua creació.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.