13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

La 35a Mostra Proava: Un Viatge Gastronòmic amb Entrades Agotades per al Dissabte

La 35a edició de la Mostra Proava, un esdeveniment gastronòmic destacat a la Comunitat Valenciana, ha obert les seues portes aquest dijous al Jardí del Túria i es perllongarà fins dilluns. Amb entrades en línia esgotades per al dissabte, l’esdeveniment s’ha convertit en un punt de trobada essencial per a tots els amants de la gastronomia i el vi.

Els horaris d’obertura són de 18 a 22 hores el dijous, amb un preu d’entrada de 15 euros que inclou una polsera, una copa i quatre degustacions. El divendres, es tindran dos torns: un matinal de 11 a 16 hores i un vespertí de 18 a 22 hores, amb el mateix preu d’entrada. La venda en línia per al dissabte ja és inaccessible, mentre que el diumenge i dilluns, festius a València, l’horari serà d’11 a 22 hores amb un preu d’entrada de 20 euros que inclou degustacions per a les entrades abans de les 13 hores.

Amb la participació d’un centenar d’empreses dedicades a vins, cerveses, caves, licors i productes artesanals, la Mostra busca promoure la qualitat i les denominacions d’origen dels productors locals, fomentant així la cultura gastronòmica i enològica de la regió.

Espais Dedicats i Activitats Oferides

La Mostra està organitzada en tres sales distintes. La sala de tastos s’ha convertit en el punt central per a les activitats de tast de vins, olis d’oliva, cerveses i vermuts, dirigides per enòlegs i sommeliers. Aquest any es presenten prop de cent referències de productes.

La sala Proava és l’espai on tenen lloc xerrades i tallers en col·laboració amb professionals del sector agroalimentari. A més, la sala principal acollirà interessants showcookings al llarg del dia, amb la participació de diversos xefs i cellerers per a enriquir l’experiència gastronòmica.

Les nits estaran amenitzades amb concerts que començaran a les 19.30 hores, amb actuacions que van des de Brúers Rock+DJ fins a La Golfería, Javier Santax, Nilson Jazz i Replay Ricky durant tot el cap de setmana.

Tast de Vins Sense Alcohol

Un dels moments destacats serà el tast de vins sense alcohol amb Arkano, que tindrà lloc el diumenge a les 16 hores, un esforç per diversificar l’oferta de tast de la Mostra.

Per acabar, la inauguració ha estat marcada pel lliurament dels premis del X Concurs Oficial de Vins i del V Concurs Oficial d’AOVEx, amb tres guardons Gran Or aquest any, reconeixent l’excel·lència d’alguns dels productes més notables de la regió.

Últimes notícies

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.