La 35a Mostra Proava: Un Viatge Gastronòmic amb Entrades Agotades per al Dissabte

La 35a edició de la Mostra Proava, un esdeveniment gastronòmic destacat a la Comunitat Valenciana, ha obert les seues portes aquest dijous al Jardí del Túria i es perllongarà fins dilluns. Amb entrades en línia esgotades per al dissabte, l’esdeveniment s’ha convertit en un punt de trobada essencial per a tots els amants de la gastronomia i el vi.

Els horaris d’obertura són de 18 a 22 hores el dijous, amb un preu d’entrada de 15 euros que inclou una polsera, una copa i quatre degustacions. El divendres, es tindran dos torns: un matinal de 11 a 16 hores i un vespertí de 18 a 22 hores, amb el mateix preu d’entrada. La venda en línia per al dissabte ja és inaccessible, mentre que el diumenge i dilluns, festius a València, l’horari serà d’11 a 22 hores amb un preu d’entrada de 20 euros que inclou degustacions per a les entrades abans de les 13 hores.

Amb la participació d’un centenar d’empreses dedicades a vins, cerveses, caves, licors i productes artesanals, la Mostra busca promoure la qualitat i les denominacions d’origen dels productors locals, fomentant així la cultura gastronòmica i enològica de la regió.

Espais Dedicats i Activitats Oferides

La Mostra està organitzada en tres sales distintes. La sala de tastos s’ha convertit en el punt central per a les activitats de tast de vins, olis d’oliva, cerveses i vermuts, dirigides per enòlegs i sommeliers. Aquest any es presenten prop de cent referències de productes.

La sala Proava és l’espai on tenen lloc xerrades i tallers en col·laboració amb professionals del sector agroalimentari. A més, la sala principal acollirà interessants showcookings al llarg del dia, amb la participació de diversos xefs i cellerers per a enriquir l’experiència gastronòmica.

Les nits estaran amenitzades amb concerts que començaran a les 19.30 hores, amb actuacions que van des de Brúers Rock+DJ fins a La Golfería, Javier Santax, Nilson Jazz i Replay Ricky durant tot el cap de setmana.

Tast de Vins Sense Alcohol

Un dels moments destacats serà el tast de vins sense alcohol amb Arkano, que tindrà lloc el diumenge a les 16 hores, un esforç per diversificar l’oferta de tast de la Mostra.

Per acabar, la inauguració ha estat marcada pel lliurament dels premis del X Concurs Oficial de Vins i del V Concurs Oficial d’AOVEx, amb tres guardons Gran Or aquest any, reconeixent l’excel·lència d’alguns dels productes més notables de la regió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.

Detingut a Alacant un fugitiu condemnat a Alemanya a 10 anys per robatoris de cotxes de luxe

Un home de 57 anys buscat per Alemanya ha sigut arrestat a Alacant. Estava condemnat a 10 anys de presó per dirigir una xarxa que robava cotxes d'alta gamma i simulava accidents per a estafar a asseguradores.