17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per Setmana Santa

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per a Setmana Santa. Un bon pla i imprescindible en la llista de què fer a València aquests dies festius per a tots aquells que visiten o decidisquen quedar-se a la ciutat. El museu ens convida a descobrir el secret del Museu de les Ciències amb el musical del Teatre de la Ciència. O també, a experimentar en el nou taller ‘SOS Planeta’ de la Ciència a Escena’. Una altra opció és recórrer el passeig que envolta a la cúpula de l’Hemisfèric amb les seues vistes úniques i contemplar la nova exposició d’art amb obres d’Igor Mitoraj.

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i sessions del 14 al 25 d’abril en el Museu de les Ciències i en l’Hemisfèric, on a més s’ha obert al públic l’anell perimetral exterior. Entre les novetats, destaca l’exposició de lliure accés d’Igor Mitoraj, una sèrie de quinze escultures de grans dimensions realitzades en bronze que se situen en diferents espais dels exteriors del complex. La mostra reuneix algunes de les obres de l’artista polonés inspirades en el concepte de bellesa trencada. Es tracta de peces, similars a les obres de l’antiga cultura romana i grega, fragmentades i amb un cert toc postmodern, d’entre dos a cinc metres.

L’Hemisfèric celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari| Foto: CAC

L’Hemisfèric, el primer dels edificis de la Ciutat de les Arts i les Ciències que va obrir les portes al públic, celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari en plena temporada alta i amb horari reforçat per Setmana Santa. S’han programat sessions des de les 11 a les 21 h, amb grans pel·lícules documentals que ens descobreixen com era la Terra amb dinosaures, un viatge des de l’inici de l’Univers fins a Mart o de l’Amazones als oceans. Per al públic infantil, animació en 3D amb ‘L’escull encantat’ i el planetari ‘Astromenuts’ per a futurs astronautes (diumenges a les 12 hores).

Sessions diàries de ‘La Ciència a Escena’

Els nous experiments del taller ‘SOS Planeta’ s’uneixen a les sessions especials de “La Ciència a Escena” que se celebra cada dia: “Química en acció” i “La ciència invisible” reuneixen les millors experiències de “Màgia Química” “Fred, fred”, “aLUZina!, “Horror al buit” i “Roent”. A més, els més xicotets, de 4 a 8 anys, es converteixen en científics i experimenten amb la matèria i les seues propietats en “Científic per un dia”.

“Ramona i Cajal. El secret del Museu”, l’únic musical científic d’Espanya, és una divertida representació musical destinada a públic familiar protagonitzat per dos joves que viuen una nit d’aventures en el Museu de les Ciències. Es representa en el Teatre de la Ciència del Museu i està inclòs en l’entrada general, fins al 25 d’abril hi ha sessions els divendres i diumenges (16.00 / 17.30 h), dissabtes i dilluns (11.00 / 12.30 h).

També hi ha visites guiades diàries a les exposicions ‘Mart. La conquesta d’una somni’ i ‘Play. Música i Ciència’, a més de contacontes en l’exposició ‘Vet aquí que una vegada hi havia… la ciència per als amants dels contes’.

Últimes notícies

Detinguda la propietària de la clínica dental d’Alzira després de la mort d’una menor atesa

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a la propietària de la clínica on va ser atesa la xiqueta que va morir el 20 de novembre. També ha sigut arrestat l'anestesista que la va sedar, mentres un jutjat investiga la defunció i les lesions a una altra menor.

Pérez Llorca nomena un Govern valencià amb 11 conselleries i tres vicepresidències

Pérez Llorca ha configurat un Consell amb 11 carteres i tres vicepresidències. Manté a huit consellers de l'anterior Executiu i crea dos noves conselleries.

Detingut l’anestesista que va sedar a la xiqueta morta després d’anar al dentista a Alzira

La Policia ha detingut a València a l'anestesista d'una clínica d'Alzira després de la mort d'una xiqueta de 6 anys i l'ingrés d'una altra de 4. La clínica mancava de permís per a sedació intravenosa i el jutjat investiga els fets.

Bernabé ha assenyalat que no hi havia denúncies prèvies en l’assassinat de Oriana a Alacant

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha indicat que la víctima i la seua parella estaven en procés de divorci, convivien i no figuraven en VioGén. La Policia investiga el crim mentres s'espera la confirmació oficial com a tercer assassinat masclista de l'any en la Comunitat.

Dos detinguts per introduir cocaïna i haixix a Mallorca a través de ferris des de València

Dos hòmens han sigut detinguts per introduir cocaïna i haixix a Mallorca usant ferris comercials des de València. En els registres es van intervindre 152 quilos de droga i 400.000 euros.

Robaven cotxes i muntaven les seues peces en sinistrats per la DANA per a revendre’ls

La Policia Nacional ha desarticulat a La Nucia un grup que robava turismes, desmuntava les seues peces i les instal·lava en vehicles sinistrats per la DANA per a vendre'ls com de segona mà. Hi ha tres detinguts i la investigació continua oberta.

La Guàrdia Civil ha localitzat un taller il·legal al costat del parc natural de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha localitzat un taller clandestí a pocs metres del parc natural de les Llacunes de la Mata i Torrevieja. Es van trobar vehicles, material i residus perillosos sense gestionar i s'ha proposat sanció al responsable.

Detingut un jove per danyar 18 cotxes aparcats a Yátova (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 25 anys per danys en 18 vehicles estacionats a Yátova. Va ser identificat després d'entrevistes, inspeccions i perquisicions, i arrestat a Macastre.