11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per Setmana Santa

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per a Setmana Santa. Un bon pla i imprescindible en la llista de què fer a València aquests dies festius per a tots aquells que visiten o decidisquen quedar-se a la ciutat. El museu ens convida a descobrir el secret del Museu de les Ciències amb el musical del Teatre de la Ciència. O també, a experimentar en el nou taller ‘SOS Planeta’ de la Ciència a Escena’. Una altra opció és recórrer el passeig que envolta a la cúpula de l’Hemisfèric amb les seues vistes úniques i contemplar la nova exposició d’art amb obres d’Igor Mitoraj.

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i sessions del 14 al 25 d’abril en el Museu de les Ciències i en l’Hemisfèric, on a més s’ha obert al públic l’anell perimetral exterior. Entre les novetats, destaca l’exposició de lliure accés d’Igor Mitoraj, una sèrie de quinze escultures de grans dimensions realitzades en bronze que se situen en diferents espais dels exteriors del complex. La mostra reuneix algunes de les obres de l’artista polonés inspirades en el concepte de bellesa trencada. Es tracta de peces, similars a les obres de l’antiga cultura romana i grega, fragmentades i amb un cert toc postmodern, d’entre dos a cinc metres.

L’Hemisfèric celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari| Foto: CAC

L’Hemisfèric, el primer dels edificis de la Ciutat de les Arts i les Ciències que va obrir les portes al públic, celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari en plena temporada alta i amb horari reforçat per Setmana Santa. S’han programat sessions des de les 11 a les 21 h, amb grans pel·lícules documentals que ens descobreixen com era la Terra amb dinosaures, un viatge des de l’inici de l’Univers fins a Mart o de l’Amazones als oceans. Per al públic infantil, animació en 3D amb ‘L’escull encantat’ i el planetari ‘Astromenuts’ per a futurs astronautes (diumenges a les 12 hores).

Sessions diàries de ‘La Ciència a Escena’

Els nous experiments del taller ‘SOS Planeta’ s’uneixen a les sessions especials de “La Ciència a Escena” que se celebra cada dia: “Química en acció” i “La ciència invisible” reuneixen les millors experiències de “Màgia Química” “Fred, fred”, “aLUZina!, “Horror al buit” i “Roent”. A més, els més xicotets, de 4 a 8 anys, es converteixen en científics i experimenten amb la matèria i les seues propietats en “Científic per un dia”.

“Ramona i Cajal. El secret del Museu”, l’únic musical científic d’Espanya, és una divertida representació musical destinada a públic familiar protagonitzat per dos joves que viuen una nit d’aventures en el Museu de les Ciències. Es representa en el Teatre de la Ciència del Museu i està inclòs en l’entrada general, fins al 25 d’abril hi ha sessions els divendres i diumenges (16.00 / 17.30 h), dissabtes i dilluns (11.00 / 12.30 h).

També hi ha visites guiades diàries a les exposicions ‘Mart. La conquesta d’una somni’ i ‘Play. Música i Ciència’, a més de contacontes en l’exposició ‘Vet aquí que una vegada hi havia… la ciència per als amants dels contes’.

Últimes notícies

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.