La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per Setmana Santa

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i activitats per a Setmana Santa. Un bon pla i imprescindible en la llista de què fer a València aquests dies festius per a tots aquells que visiten o decidisquen quedar-se a la ciutat. El museu ens convida a descobrir el secret del Museu de les Ciències amb el musical del Teatre de la Ciència. O també, a experimentar en el nou taller ‘SOS Planeta’ de la Ciència a Escena’. Una altra opció és recórrer el passeig que envolta a la cúpula de l’Hemisfèric amb les seues vistes úniques i contemplar la nova exposició d’art amb obres d’Igor Mitoraj.

La Ciutat de les Arts i les Ciències amplia horaris i sessions del 14 al 25 d’abril en el Museu de les Ciències i en l’Hemisfèric, on a més s’ha obert al públic l’anell perimetral exterior. Entre les novetats, destaca l’exposició de lliure accés d’Igor Mitoraj, una sèrie de quinze escultures de grans dimensions realitzades en bronze que se situen en diferents espais dels exteriors del complex. La mostra reuneix algunes de les obres de l’artista polonés inspirades en el concepte de bellesa trencada. Es tracta de peces, similars a les obres de l’antiga cultura romana i grega, fragmentades i amb un cert toc postmodern, d’entre dos a cinc metres.

L’Hemisfèric celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari| Foto: CAC

L’Hemisfèric, el primer dels edificis de la Ciutat de les Arts i les Ciències que va obrir les portes al públic, celebra el dissabte 16 d’abril el seu 24 aniversari en plena temporada alta i amb horari reforçat per Setmana Santa. S’han programat sessions des de les 11 a les 21 h, amb grans pel·lícules documentals que ens descobreixen com era la Terra amb dinosaures, un viatge des de l’inici de l’Univers fins a Mart o de l’Amazones als oceans. Per al públic infantil, animació en 3D amb ‘L’escull encantat’ i el planetari ‘Astromenuts’ per a futurs astronautes (diumenges a les 12 hores).

Sessions diàries de ‘La Ciència a Escena’

Els nous experiments del taller ‘SOS Planeta’ s’uneixen a les sessions especials de «La Ciència a Escena» que se celebra cada dia: «Química en acció» i «La ciència invisible» reuneixen les millors experiències de «Màgia Química» «Fred, fred», «aLUZina!, «Horror al buit» i «Roent». A més, els més xicotets, de 4 a 8 anys, es converteixen en científics i experimenten amb la matèria i les seues propietats en «Científic per un dia».

«Ramona i Cajal. El secret del Museu», l’únic musical científic d’Espanya, és una divertida representació musical destinada a públic familiar protagonitzat per dos joves que viuen una nit d’aventures en el Museu de les Ciències. Es representa en el Teatre de la Ciència del Museu i està inclòs en l’entrada general, fins al 25 d’abril hi ha sessions els divendres i diumenges (16.00 / 17.30 h), dissabtes i dilluns (11.00 / 12.30 h).

També hi ha visites guiades diàries a les exposicions ‘Mart. La conquesta d’una somni’ i ‘Play. Música i Ciència’, a més de contacontes en l’exposició ‘Vet aquí que una vegada hi havia… la ciència per als amants dels contes’.

Últimes notícies

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.