19.8 C
València
Dilluns, 29 setembre, 2025

La Comunitat Valenciana, en alerta roja per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Comunitat Valenciana manté durant tota la jornada el nivell roig en el litoral de València per pluges que poden deixar fins a 180 l/m² en 12 hores. La previsió apunta a ruixats molt intensos i persistents en un episodi d’inestabilitat centrat en el Mediterrani.

L’avís roig és el màxim nivell i suposa risc extrem. Aemet advertix d’una situació molt complicada en la façana mediterrània, amb possibilitat d’inundacions i crescudes sobtades en llits, per la qual cosa es demana seguir les indicacions de Protecció Civil i extremar la precaució.

A la província de València l’avís romandrà actiu fins a la mitjanit. Este escenari implica que, en poc temps, poden encadenar-se xàfecs capaços de saturar desguassos urbans, provocar basses en calçades i negar passos inferiors, especialment en zones litorals i punts baixos. La combinació d’intensitat i persistència augmenta la probabilitat d’incidències en hores punta i pot dificultar tasques habituals com els desplaçaments al treball o al centre educatiu.

Les autoritats recomanen limitar els desplaçaments no imprescindibles, evitar travessar àrees negades i no acostar-se a rambles o barrancs durant els episodis de major intensitat. També és aconsellable consultar la informació oficial i ajustar la planificació diària a l’evolució dels avisos per a minimitzar riscos personals i materials.

Evolució dels avisos en altres regions

A primeres hores també s’ha activat el nivell roig en el litoral sud i prelitoral sud de Tarragona, així com en el litoral nord de Castelló, per acumulacions de fins a 180 l/m² en 12 hores i fins i tot en intervals de 3 o 4 hores. Des de les 8.00, estos trams rebaixen el nivell a taronja, amb menor probabilitat d’acumulats extrems però amb risc important encara vigent.

A Catalunya continuarà plovent amb intensitat fins a mitjana demà en el litoral i prelitoral sud de Tarragona. S’esperen episodis d’entre 40 i 80 l/m² en una hora, registres que poden ocasionar problemes sobtats d’escorrentia, talls puntuals en vies i complicacions en la circulació, sobretot en accessos urbans i travessies.

A la Regió de Múrcia, el dia ha començat amb avís groc per pluges, però l’alerta pujarà a nivell taronja a partir de les 12.00 en àmplies zones davant l’increment previst de la intensitat. Este nivell implica que els ruixats podran ser localment forts, amb possibilitat d’acumulats significatius en poc temps.

A més, continuen en nivell groc, amb risc per a unes certes activitats, Andalusia, Aragó, Balears i Castella-la Manxa. Encara que es tracta d’un llindar inferior al taronja i al roig, convé atendre els comunicats meteorològics i a les recomanacions locals perquè els ruixats poden ser irregulars i sorprendre en diferents moments de la jornada.

L’evolució de les pròximes hores serà clau per a determinar l’abast de l’episodi. Aemet insistix en la cautela i a seguir els avisos oficials per a reduir riscos mentres es manté la inestabilitat al Mediterrani.

Últimes notícies

Alerta roja en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Aemet manté el nivell roig en el litoral de València per acumulats de fins a 180 l/m² en 12 hores. L'episodi afecta també a Tarragona, Castelló i Múrcia.

Alerta roja en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Comunitat Valenciana manté el nivell roig per precipitacions molt intenses en el litoral de València. Aemet advertix d'una situació molt complicada en l'àrea mediterrània.

Alerta roja per pluges torrencials en la Comunitat Valenciana: fins a 180 l/m² en 12 hores

El litoral de València roman en nivell roig durant tota la jornada per acumulats de fins a 180 l/m² en 12 hores. Aemet advertix de risc d'inundacions i crescudes sobtades en l'àrea mediterrània.

La Comunitat Valenciana, en alerta roja per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La costa de València manté el nivell roig per precipitacions molt intenses i risc d'inundacions fins a la mitjanit. Tarragona, Castelló i Múrcia ajusten avisos al llarg del dia.

Alerta roja en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Aemet manté el nivell màxim en el litoral de València fins a mitjanit per acumulats torrencials. S'esperen inundacions i crescudes sobtades.

La Comunitat Valenciana, en alerta roja per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Comunitat Valenciana manté el nivell màxim de risc per precipitacions que poden acumular 180 litres per metre quadrat en 12 hores. Aemet advertix d'una situació molt complicada i demana extremar la prudència.

Alerta roja en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 180 l/m² en 12 hores

La Comunitat Valenciana manté el nivell roig per pluges torrencials amb acumulats de fins a 180 l/m² en 12 hores. Els avisos s'estenen al Mediterrani, amb canvis de nivell a Tarragona i Múrcia.

La Comunitat Valenciana activa l’alerta roja per pluges de fins a 180 litres en 12 hores

La província de València manté el nivell roig per precipitacions molt intenses i risc d'inundacions. Tarragona i Castelló baixen a taronja i Murcia puja al migdia.