La Diputació invertirà 1,2 milions en la renovació íntegra de la il·luminació de la plaça de bous

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València modernitzarà per complet la il·luminació de la plaça de bous de València, per al que destinarà una inversió d’1,2 milions d’euros. La previsió és que els treballs comencen al juny del pròxim any i que s’estenguen durant huit mesos, per la qual cosa la finalització de les obres hauria de tenir lloc en el mes de febrer del 2026.

D’esta manera, la nova il·luminació s’estrenarà a la Fira de Falles d’este mateix any, per la qual cosa els únics cicles que quedarien afectats per estos treballs són les fires de juliol i octubre del 2025, segons ha informat la institució provincial en un comunicat.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la vicepresidenta segona i diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, han detallat hui dimarts en roda de premsa celebrada en el mateix recinte del carrer Xàtiva els detalls del projecte de renovació integral de la lluminària.

La decisió d’engegar el projecte, que han subratllat que ha sigut «consensuada» amb l’empresa que gestiona actualment la plaça, ve motivada, entre altres raons, per a donar compliment a la normativa europea sobre il·luminació en recintes públics.

L’objectiu principal és «incrementar la seguretat» de la plaça i millorar la visibilitat dels diferents espectacles que se celebren en la instal·lació propietat de la Diputació, al mateix temps que es realçaran els elements ornamentals de la mateixa.

Una de les prioritats del govern provincial ha sigut la de «minimitzar tot el possible» conseqüències de les obres en la celebració de les fires taurines i de la resta d’esdeveniments que tenen lloc cada any en les instal·lacions. «El nostre propòsit és assegurar la Fira de Falles del 2026. Tots els terminis del projecte van dirigits a això», ha afirmat Mompó.

El president provincial ha posat l’accent que l’obra «no solament respon a la necessitat de complir amb la normativa europea, sinó que també suposa un pas ferm en la modernització d’un dels espais més icònics de la ciutat, com és la plaça de bous». Ha subratllat també «el consens al que hem arribat amb Nautalia per a prendre totes les decisions».

«S’ADAPTARÀ ALS NOUS TEMPS»

Per la seua banda, la diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, ha destacat que la plaça «s’adaptarà als nous temps, estalviant a més un 25 per cent de potència elèctrica amb la nova instal·lació». El projecte de renovació de la il·luminació de la plaça de bous suposarà, entre altres millores, la substitució dels actuals focus de llum que il·luminen l’arena per uns nous equips d’ArenaVision Led.

La nova il·luminació de l’albero comptarà amb fins a cinc nivells de llum preestablits, aconseguint un nivell lluminós òptim per a les retransmissions de televisió en alta definició. Així, tenir diferents nivells permetrà «adaptar la il·luminació a cada tipus d’esdeveniment».

Els treballs en les graderies també inclouen la substitució del fals sostre de cañizo per pladur en la segona andanada (naya), l’eliminació de la safata elèctrica perimetral, i la recuperació de la biga perimetral de fusta.

D’altra banda, es durà a terme la renovació de tota la il·luminació tant dels passadissos com de les escales de l’interior de la plaça. Estes millores augmentaran «significativament» la seguretat de tots els assistents, per a complir així amb la legislació comunitària. A més, es ressaltaran diferents punts singulars ornamentals i es destacarà «el valor patrimonial» de l’edifici.

Finalment, també es va a escometre la instal·lació de detectors d’incendis sota la coberta. Estos dispositius estaran connectats les 24 hores del dia al Centre de Coordinació de la Diputació de València.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.