La Diputació invertirà 1,2 milions en la renovació íntegra de la il·luminació de la plaça de bous

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València modernitzarà per complet la il·luminació de la plaça de bous de València, per al que destinarà una inversió d’1,2 milions d’euros. La previsió és que els treballs comencen al juny del pròxim any i que s’estenguen durant huit mesos, per la qual cosa la finalització de les obres hauria de tenir lloc en el mes de febrer del 2026.

D’esta manera, la nova il·luminació s’estrenarà a la Fira de Falles d’este mateix any, per la qual cosa els únics cicles que quedarien afectats per estos treballs són les fires de juliol i octubre del 2025, segons ha informat la institució provincial en un comunicat.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la vicepresidenta segona i diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, han detallat hui dimarts en roda de premsa celebrada en el mateix recinte del carrer Xàtiva els detalls del projecte de renovació integral de la lluminària.

La decisió d’engegar el projecte, que han subratllat que ha sigut “consensuada” amb l’empresa que gestiona actualment la plaça, ve motivada, entre altres raons, per a donar compliment a la normativa europea sobre il·luminació en recintes públics.

L’objectiu principal és “incrementar la seguretat” de la plaça i millorar la visibilitat dels diferents espectacles que se celebren en la instal·lació propietat de la Diputació, al mateix temps que es realçaran els elements ornamentals de la mateixa.

Una de les prioritats del govern provincial ha sigut la de “minimitzar tot el possible” conseqüències de les obres en la celebració de les fires taurines i de la resta d’esdeveniments que tenen lloc cada any en les instal·lacions. “El nostre propòsit és assegurar la Fira de Falles del 2026. Tots els terminis del projecte van dirigits a això”, ha afirmat Mompó.

El president provincial ha posat l’accent que l’obra “no solament respon a la necessitat de complir amb la normativa europea, sinó que també suposa un pas ferm en la modernització d’un dels espais més icònics de la ciutat, com és la plaça de bous”. Ha subratllat també “el consens al que hem arribat amb Nautalia per a prendre totes les decisions”.

“S’ADAPTARÀ ALS NOUS TEMPS”

Per la seua banda, la diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, ha destacat que la plaça “s’adaptarà als nous temps, estalviant a més un 25 per cent de potència elèctrica amb la nova instal·lació”. El projecte de renovació de la il·luminació de la plaça de bous suposarà, entre altres millores, la substitució dels actuals focus de llum que il·luminen l’arena per uns nous equips d’ArenaVision Led.

La nova il·luminació de l’albero comptarà amb fins a cinc nivells de llum preestablits, aconseguint un nivell lluminós òptim per a les retransmissions de televisió en alta definició. Així, tenir diferents nivells permetrà “adaptar la il·luminació a cada tipus d’esdeveniment”.

Els treballs en les graderies també inclouen la substitució del fals sostre de cañizo per pladur en la segona andanada (naya), l’eliminació de la safata elèctrica perimetral, i la recuperació de la biga perimetral de fusta.

D’altra banda, es durà a terme la renovació de tota la il·luminació tant dels passadissos com de les escales de l’interior de la plaça. Estes millores augmentaran “significativament” la seguretat de tots els assistents, per a complir així amb la legislació comunitària. A més, es ressaltaran diferents punts singulars ornamentals i es destacarà “el valor patrimonial” de l’edifici.

Finalment, també es va a escometre la instal·lació de detectors d’incendis sota la coberta. Estos dispositius estaran connectats les 24 hores del dia al Centre de Coordinació de la Diputació de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia desvincula la desaparició de Jesús Tavira del crim de la viuda de Sala

La investigació sobre la desaparició de l'empresari Jesús Tavira apunta a un ajust de comptes per deutes i s'allunya de la hipòtesi d'una connexió amb l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

El terratrémol de 3,5 a Ontinyent es queda en un esglai i no causa danys

Un terratrémol de magnitud 3,5 amb epicentre al nord-oest d'Ontinyent s'ha notat en tot el municipi però no ha provocat danys materials ni incidències destacades.

La vicepresidenta Susana Camarero declararà com a testimoni per la gestió de la dana el 10 de juny

El jutjat de Catarroja cita a la vicepresidenta Susana Camarero com a testimoni el 10 de juny en la causa penal sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Presó provisional per al conductor que va atropellar mortalment a una dona a Carlet i va fugir

Un jove de 27 anys ha ingressat a la presó provisional acusat d'homicidi per imprudència greu després d'atropellar mortalment a una dona a Carlet i abandonar el lloc del sinistre.

El soroll, l’agressor invisible que amenaça la salut sense que li parem atenció

El soroll es consolida com un agressor invisible per a la salut, amb especial impacte en xiquets, persones majors i els qui patixen patologies que afecten el sistema nerviós i locomotor, sobretot en entorns urbans i escolars pròxims al trànsit.

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.