La Diputació invertirà 1,2 milions en la renovació íntegra de la il·luminació de la plaça de bous

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València modernitzarà per complet la il·luminació de la plaça de bous de València, per al que destinarà una inversió d’1,2 milions d’euros. La previsió és que els treballs comencen al juny del pròxim any i que s’estenguen durant huit mesos, per la qual cosa la finalització de les obres hauria de tenir lloc en el mes de febrer del 2026.

D’esta manera, la nova il·luminació s’estrenarà a la Fira de Falles d’este mateix any, per la qual cosa els únics cicles que quedarien afectats per estos treballs són les fires de juliol i octubre del 2025, segons ha informat la institució provincial en un comunicat.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la vicepresidenta segona i diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, han detallat hui dimarts en roda de premsa celebrada en el mateix recinte del carrer Xàtiva els detalls del projecte de renovació integral de la lluminària.

La decisió d’engegar el projecte, que han subratllat que ha sigut “consensuada” amb l’empresa que gestiona actualment la plaça, ve motivada, entre altres raons, per a donar compliment a la normativa europea sobre il·luminació en recintes públics.

L’objectiu principal és “incrementar la seguretat” de la plaça i millorar la visibilitat dels diferents espectacles que se celebren en la instal·lació propietat de la Diputació, al mateix temps que es realçaran els elements ornamentals de la mateixa.

Una de les prioritats del govern provincial ha sigut la de “minimitzar tot el possible” conseqüències de les obres en la celebració de les fires taurines i de la resta d’esdeveniments que tenen lloc cada any en les instal·lacions. “El nostre propòsit és assegurar la Fira de Falles del 2026. Tots els terminis del projecte van dirigits a això”, ha afirmat Mompó.

El president provincial ha posat l’accent que l’obra “no solament respon a la necessitat de complir amb la normativa europea, sinó que també suposa un pas ferm en la modernització d’un dels espais més icònics de la ciutat, com és la plaça de bous”. Ha subratllat també “el consens al que hem arribat amb Nautalia per a prendre totes les decisions”.

“S’ADAPTARÀ ALS NOUS TEMPS”

Per la seua banda, la diputada de Projectes Tècnics, Reme Mazzolari, ha destacat que la plaça “s’adaptarà als nous temps, estalviant a més un 25 per cent de potència elèctrica amb la nova instal·lació”. El projecte de renovació de la il·luminació de la plaça de bous suposarà, entre altres millores, la substitució dels actuals focus de llum que il·luminen l’arena per uns nous equips d’ArenaVision Led.

La nova il·luminació de l’albero comptarà amb fins a cinc nivells de llum preestablits, aconseguint un nivell lluminós òptim per a les retransmissions de televisió en alta definició. Així, tenir diferents nivells permetrà “adaptar la il·luminació a cada tipus d’esdeveniment”.

Els treballs en les graderies també inclouen la substitució del fals sostre de cañizo per pladur en la segona andanada (naya), l’eliminació de la safata elèctrica perimetral, i la recuperació de la biga perimetral de fusta.

D’altra banda, es durà a terme la renovació de tota la il·luminació tant dels passadissos com de les escales de l’interior de la plaça. Estes millores augmentaran “significativament” la seguretat de tots els assistents, per a complir així amb la legislació comunitària. A més, es ressaltaran diferents punts singulars ornamentals i es destacarà “el valor patrimonial” de l’edifici.

Finalment, també es va a escometre la instal·lació de detectors d’incendis sota la coberta. Estos dispositius estaran connectats les 24 hores del dia al Centre de Coordinació de la Diputació de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.