Anuncios

La Fiscalia demana processar a Francis Puig per falsedat documental i estafa en les subvencions

Oferix accions als governs valencià i català per un possible perjuí econòmic de més de 110.000 euros

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La Fiscalia Anticorrupció sol·licita al jutjat el processament de Francis Puig –germà de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig– i a Juan Enrique Adell Bovell– per la presumpta comissió dels delictes de falsedat documental i estafa en l’obtenció de subvencions per a empreses de comunicació.

En un escrit dirigit al Jutjat d’Instrucció número 4 de Valencia, consultat per Europa Press, el Ministeri Públic demana que s’incoe procediment abreujat en apreciar que els fets analitzats poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat en document mercantil en concurs medial amb estafa agreujada.

A més, precisa que les quantitats obtingudes dels governs valencià i català per una de les empreses –Mas Mut Producción SL– ascendix a 110.691,97 euros durant el període de 2015-2018. Per a este possible perjuí econòmic, es realitza l’oferiment d’accions a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana i als servicis jurídics de la Generalitat de Catalunya.

La causa –en la qual s’investiga a Francis Puig i a Juan Enrique Adell Bover– se centra en les ajudes concedides per ambdues institucions autonòmiques a les empreses Comunicacions dels Ports SA, Mas Mut Producción SL i Canal Maestrat. En el cas de la Generalitat valenciana, les ajudes anaven dirigides a la protecció i difusió del valencià, mentre que en el de la Generalitat Catalunya l’objecte era atorgar subvencions estructurals per a la prestació de servicis en llegua catalana o aranesa.

La Fiscalia assenyala la necessitat de determinar què quantitats van ser “indegudament” obtingudes per estes empreses. Una vegada analitzada la informació remesa per les administracions, entén que els fets no són constitutius de delicte de frau de subvencions posat que no superen els 120.000 euros.

En canvi, el fiscal sí aprecia irregularitats respecte als supòsits de falsedat documental i estafa en l’activitat de diverses mercantils. De fet, assenyala que, de la investigació duta a terme, “es deduïx que Mas Mut pot ser considerada una empresa fictícia o instrumental o, fins i tot, podria qüestionar-se seriosament el requisit d’empresa beneficiària de les subvencions rebudes”, ja que es tracta d’una entitat “redundant” –ja que el seu objecte social està abastat per Comunicació dels Ports– i amb seu social “fictícia”.

Sobre esta última qüestió, es referix a la “confusió” de les direccions i advertix que Mas Mut “intentava ocultar el seu vertader domicili social a Terol”, un fet que li impedia optar a les convocatòries. Igualment, apunta la possibilitat que “la major part de la facturació aportada per Mas Mut per a justificar l’abonament de subvencions podria tractar-se de facturació falsa o creada amb esta finalitat”.

Al llarg del seu escrit, el fiscal desgrana l’existència de factures “amb indicis de falsedat” i “duplicades” de les diverses empreses i amb proveïdors.

El material, li porta a afirmar que “les irregularitats detectades en la facturació de Mas Mut permeten deduir indicis suficients para creuen que “estem davant d’una societat instrumental creada amb l’única finalitat d’obtenir subvencions”.

“TANCAMENT PREMATUR” DE LA INVESTIGACIÓ

Anticorrupció també posa el focus en factures de Canal Maestrat i Kriol Produccions, també sospitosa de ser una “empresa fictícia per redundància, identitat en el domicili social, identitat en els socis i administradors i idèntic objecte social”. No obstant això, postil·la, el “tancament prematur” de la investigació impedix deduir indicis que puguen corroborar este extrem.

Per tot això, demana incoar el procediment abreujat, ja que pel que concernix Comunicació dels Ports i Mas Mut els fets poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat documental i estafa. Dels fets, podrien ser autors materials Francis Puig, com a administrador i sol·licitant de les ajudes en representació d’ambdues empreses, i Juan Enrique Adell Bover, com a administrador i sol·licitant de l’ajudes de Comunicació dels Ports.

Al seu torn, vista la “facturació creuada”, tots dos podries ser autors per cooperació necessària dels delictes comesos per l’altre.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.
Anuncios