La Fiscalia demana processar a Francis Puig per falsedat documental i estafa en les subvencions

Ejemplo de shortcode con estilo
La Fiscalia Anticorrupció demana processar a Francis Puig per falsedat documental i estafa en l'obtenció de subvencions de 110.691,97 euros (2015-2018) en empreses de comunicació, considerant alguna d'elles com a fictícia.

Oferix accions als governs valencià i català per un possible perjuí econòmic de més de 110.000 euros

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia Anticorrupció sol·licita al jutjat el processament de Francis Puig –germà de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig– i a Juan Enrique Adell Bovell– per la presumpta comissió dels delictes de falsedat documental i estafa en l’obtenció de subvencions per a empreses de comunicació.

En un escrit dirigit al Jutjat d’Instrucció número 4 de Valencia, consultat per Europa Press, el Ministeri Públic demana que s’incoe procediment abreujat en apreciar que els fets analitzats poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat en document mercantil en concurs medial amb estafa agreujada.

A més, precisa que les quantitats obtingudes dels governs valencià i català per una de les empreses –Mas Mut Producción SL– ascendix a 110.691,97 euros durant el període de 2015-2018. Per a este possible perjuí econòmic, es realitza l’oferiment d’accions a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana i als servicis jurídics de la Generalitat de Catalunya.

La causa –en la qual s’investiga a Francis Puig i a Juan Enrique Adell Bover– se centra en les ajudes concedides per ambdues institucions autonòmiques a les empreses Comunicacions dels Ports SA, Mas Mut Producción SL i Canal Maestrat. En el cas de la Generalitat valenciana, les ajudes anaven dirigides a la protecció i difusió del valencià, mentre que en el de la Generalitat Catalunya l’objecte era atorgar subvencions estructurals per a la prestació de servicis en llegua catalana o aranesa.

La Fiscalia assenyala la necessitat de determinar què quantitats van ser «indegudament» obtingudes per estes empreses. Una vegada analitzada la informació remesa per les administracions, entén que els fets no són constitutius de delicte de frau de subvencions posat que no superen els 120.000 euros.

En canvi, el fiscal sí aprecia irregularitats respecte als supòsits de falsedat documental i estafa en l’activitat de diverses mercantils. De fet, assenyala que, de la investigació duta a terme, «es deduïx que Mas Mut pot ser considerada una empresa fictícia o instrumental o, fins i tot, podria qüestionar-se seriosament el requisit d’empresa beneficiària de les subvencions rebudes», ja que es tracta d’una entitat «redundant» –ja que el seu objecte social està abastat per Comunicació dels Ports– i amb seu social «fictícia».

Sobre esta última qüestió, es referix a la «confusió» de les direccions i advertix que Mas Mut «intentava ocultar el seu vertader domicili social a Terol», un fet que li impedia optar a les convocatòries. Igualment, apunta la possibilitat que «la major part de la facturació aportada per Mas Mut per a justificar l’abonament de subvencions podria tractar-se de facturació falsa o creada amb esta finalitat».

Al llarg del seu escrit, el fiscal desgrana l’existència de factures «amb indicis de falsedat» i «duplicades» de les diverses empreses i amb proveïdors.

El material, li porta a afirmar que «les irregularitats detectades en la facturació de Mas Mut permeten deduir indicis suficients para creuen que «estem davant d’una societat instrumental creada amb l’única finalitat d’obtenir subvencions».

«TANCAMENT PREMATUR» DE LA INVESTIGACIÓ

Anticorrupció també posa el focus en factures de Canal Maestrat i Kriol Produccions, també sospitosa de ser una «empresa fictícia per redundància, identitat en el domicili social, identitat en els socis i administradors i idèntic objecte social». No obstant això, postil·la, el «tancament prematur» de la investigació impedix deduir indicis que puguen corroborar este extrem.

Per tot això, demana incoar el procediment abreujat, ja que pel que concernix Comunicació dels Ports i Mas Mut els fets poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat documental i estafa. Dels fets, podrien ser autors materials Francis Puig, com a administrador i sol·licitant de les ajudes en representació d’ambdues empreses, i Juan Enrique Adell Bover, com a administrador i sol·licitant de l’ajudes de Comunicació dels Ports.

Al seu torn, vista la «facturació creuada», tots dos podries ser autors per cooperació necessària dels delictes comesos per l’altre.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.