La Fiscalia demana processar a Francis Puig per falsedat documental i estafa en les subvencions

Oferix accions als governs valencià i català per un possible perjuí econòmic de més de 110.000 euros

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia Anticorrupció sol·licita al jutjat el processament de Francis Puig –germà de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig– i a Juan Enrique Adell Bovell– per la presumpta comissió dels delictes de falsedat documental i estafa en l’obtenció de subvencions per a empreses de comunicació.

En un escrit dirigit al Jutjat d’Instrucció número 4 de Valencia, consultat per Europa Press, el Ministeri Públic demana que s’incoe procediment abreujat en apreciar que els fets analitzats poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat en document mercantil en concurs medial amb estafa agreujada.

A més, precisa que les quantitats obtingudes dels governs valencià i català per una de les empreses –Mas Mut Producción SL– ascendix a 110.691,97 euros durant el període de 2015-2018. Per a este possible perjuí econòmic, es realitza l’oferiment d’accions a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana i als servicis jurídics de la Generalitat de Catalunya.

La causa –en la qual s’investiga a Francis Puig i a Juan Enrique Adell Bover– se centra en les ajudes concedides per ambdues institucions autonòmiques a les empreses Comunicacions dels Ports SA, Mas Mut Producción SL i Canal Maestrat. En el cas de la Generalitat valenciana, les ajudes anaven dirigides a la protecció i difusió del valencià, mentre que en el de la Generalitat Catalunya l’objecte era atorgar subvencions estructurals per a la prestació de servicis en llegua catalana o aranesa.

La Fiscalia assenyala la necessitat de determinar què quantitats van ser “indegudament” obtingudes per estes empreses. Una vegada analitzada la informació remesa per les administracions, entén que els fets no són constitutius de delicte de frau de subvencions posat que no superen els 120.000 euros.

En canvi, el fiscal sí aprecia irregularitats respecte als supòsits de falsedat documental i estafa en l’activitat de diverses mercantils. De fet, assenyala que, de la investigació duta a terme, “es deduïx que Mas Mut pot ser considerada una empresa fictícia o instrumental o, fins i tot, podria qüestionar-se seriosament el requisit d’empresa beneficiària de les subvencions rebudes”, ja que es tracta d’una entitat “redundant” –ja que el seu objecte social està abastat per Comunicació dels Ports– i amb seu social “fictícia”.

Sobre esta última qüestió, es referix a la “confusió” de les direccions i advertix que Mas Mut “intentava ocultar el seu vertader domicili social a Terol”, un fet que li impedia optar a les convocatòries. Igualment, apunta la possibilitat que “la major part de la facturació aportada per Mas Mut per a justificar l’abonament de subvencions podria tractar-se de facturació falsa o creada amb esta finalitat”.

Al llarg del seu escrit, el fiscal desgrana l’existència de factures “amb indicis de falsedat” i “duplicades” de les diverses empreses i amb proveïdors.

El material, li porta a afirmar que “les irregularitats detectades en la facturació de Mas Mut permeten deduir indicis suficients para creuen que “estem davant d’una societat instrumental creada amb l’única finalitat d’obtenir subvencions”.

“TANCAMENT PREMATUR” DE LA INVESTIGACIÓ

Anticorrupció també posa el focus en factures de Canal Maestrat i Kriol Produccions, també sospitosa de ser una “empresa fictícia per redundància, identitat en el domicili social, identitat en els socis i administradors i idèntic objecte social”. No obstant això, postil·la, el “tancament prematur” de la investigació impedix deduir indicis que puguen corroborar este extrem.

Per tot això, demana incoar el procediment abreujat, ja que pel que concernix Comunicació dels Ports i Mas Mut els fets poden ser constitutius d’un delicte continuat de falsedat documental i estafa. Dels fets, podrien ser autors materials Francis Puig, com a administrador i sol·licitant de les ajudes en representació d’ambdues empreses, i Juan Enrique Adell Bover, com a administrador i sol·licitant de l’ajudes de Comunicació dels Ports.

Al seu torn, vista la “facturació creuada”, tots dos podries ser autors per cooperació necessària dels delictes comesos per l’altre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.