La Generalitat demana ‘un pas més’ al Govern en la reforma del finançament

La Generalitat valenciana ha assenyalat que el Govern d’Espanya “ha de fer més passos dels que ha donat” per a reformar el model de finançament autonòmic. “Hem renovat el compromís per la lluita per un finançament just per a la societat valenciana i hem demanat un compromís d’Estat”, ha expressat Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.

“Hem demanat un compromís de les principals forces polítiques en el si del Congrés per a posar fi a una situació d’injustícia i acabar amb un model de finançament caducat que genera desigualtat entre els espanyols i que porta molts anys condemnant als valencians a l’infrafinançament”, ha afegit.

Ha recriminat que l’infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana afecta directament als ciutadans que disposen d’una quantitat menor de recursos per a l’educació pública, el sistema sanitari i les polítiques d’igualtat.

De la mateixa manera, Alarte ha sol·licitat al Partit Popular i al seu nou líder, Alberto Núñez Feijóo, un “compromís que siga ferm, que siga cert, que siga coherent i en tots els territoris per la imperiosa necessitat de grans acords d’Estat per al nou model de finançament”.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.