La Generalitat demana ‘un pas més’ al Govern en la reforma del finançament

La Generalitat valenciana ha assenyalat que el Govern d’Espanya “ha de fer més passos dels que ha donat” per a reformar el model de finançament autonòmic. “Hem renovat el compromís per la lluita per un finançament just per a la societat valenciana i hem demanat un compromís d’Estat”, ha expressat Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.

“Hem demanat un compromís de les principals forces polítiques en el si del Congrés per a posar fi a una situació d’injustícia i acabar amb un model de finançament caducat que genera desigualtat entre els espanyols i que porta molts anys condemnant als valencians a l’infrafinançament”, ha afegit.

Ha recriminat que l’infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana afecta directament als ciutadans que disposen d’una quantitat menor de recursos per a l’educació pública, el sistema sanitari i les polítiques d’igualtat.

De la mateixa manera, Alarte ha sol·licitat al Partit Popular i al seu nou líder, Alberto Núñez Feijóo, un “compromís que siga ferm, que siga cert, que siga coherent i en tots els territoris per la imperiosa necessitat de grans acords d’Estat per al nou model de finançament”.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.