12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Generalitat restringirà l’entrada de voluntaris als municipis afectats davant la previsió de noves pluges

La Generalitat Valenciana ha decidit limitar el trànsit de persones en les àrees més afectades per la DANA, atesa la petició dels cossos i forces de seguretat. El conseller Martínez Mus ha explicat que aquesta mesura busca facilitar el treball dels equips d’emergència i garantir la seguretat de la ciutadania davant la previsió d’intenses pluges en la jornada del diumenge. La decisió forma part d’una sèrie de restriccions addicionals de mobilitat, que se sumen a les anunciades prèviament el divendres a la nit.

Aquestes restriccions han sigut acordades en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), i el conseller ha assegurat que “la labor dels voluntaris està sent fonamental” per a portar avant els treballs d’ajuda i recuperació en l’anomenada “zona zero” del temporal. L’ampliació de les mesures de restricció de moviment s’estableix com una mesura preventiva davant la previsió de precipitacions addicionals que podrien complicar encara més les condicions en els municipis més afectats.

Els municipis són Aldaia, Alaquàs, Picanya, Sedaví, Paiporta, Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Mesures extraordinàries i paper dels voluntaris

El Cecopi ha implementat un conjunt de mesures extraordinàries que entraran en vigor el diumenge i que inclouen el reforç dels equips de seguretat en les zones restringides. Segons Martínez Mus, la col·laboració de la ciutadania és essencial per a evitar el risc de nous incidents i permetre que els equips d’emergència treballen de manera segura i eficaç.

A més, les autoritats han ressaltat la importància de limitar les eixides i el trànsit innecessari en aquestes àrees mentre s’espera que els cossos d’emergència concloguen les labors de rescat, remoció d’enderrocs i assistència a la població afectada.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.