La Generalitat restringirà l’entrada de voluntaris als municipis afectats davant la previsió de noves pluges

La Generalitat Valenciana ha decidit limitar el trànsit de persones en les àrees més afectades per la DANA, atesa la petició dels cossos i forces de seguretat. El conseller Martínez Mus ha explicat que aquesta mesura busca facilitar el treball dels equips d’emergència i garantir la seguretat de la ciutadania davant la previsió d’intenses pluges en la jornada del diumenge. La decisió forma part d’una sèrie de restriccions addicionals de mobilitat, que se sumen a les anunciades prèviament el divendres a la nit.

Aquestes restriccions han sigut acordades en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), i el conseller ha assegurat que “la labor dels voluntaris està sent fonamental” per a portar avant els treballs d’ajuda i recuperació en l’anomenada “zona zero” del temporal. L’ampliació de les mesures de restricció de moviment s’estableix com una mesura preventiva davant la previsió de precipitacions addicionals que podrien complicar encara més les condicions en els municipis més afectats.

Els municipis són Aldaia, Alaquàs, Picanya, Sedaví, Paiporta, Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Mesures extraordinàries i paper dels voluntaris

El Cecopi ha implementat un conjunt de mesures extraordinàries que entraran en vigor el diumenge i que inclouen el reforç dels equips de seguretat en les zones restringides. Segons Martínez Mus, la col·laboració de la ciutadania és essencial per a evitar el risc de nous incidents i permetre que els equips d’emergència treballen de manera segura i eficaç.

A més, les autoritats han ressaltat la importància de limitar les eixides i el trànsit innecessari en aquestes àrees mentre s’espera que els cossos d’emergència concloguen les labors de rescat, remoció d’enderrocs i assistència a la població afectada.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.