La Generalitat restringirà l’entrada de voluntaris als municipis afectats davant la previsió de noves pluges

La Generalitat Valenciana ha decidit limitar el trànsit de persones en les àrees més afectades per la DANA, atesa la petició dels cossos i forces de seguretat. El conseller Martínez Mus ha explicat que aquesta mesura busca facilitar el treball dels equips d’emergència i garantir la seguretat de la ciutadania davant la previsió d’intenses pluges en la jornada del diumenge. La decisió forma part d’una sèrie de restriccions addicionals de mobilitat, que se sumen a les anunciades prèviament el divendres a la nit.

Aquestes restriccions han sigut acordades en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), i el conseller ha assegurat que “la labor dels voluntaris està sent fonamental” per a portar avant els treballs d’ajuda i recuperació en l’anomenada “zona zero” del temporal. L’ampliació de les mesures de restricció de moviment s’estableix com una mesura preventiva davant la previsió de precipitacions addicionals que podrien complicar encara més les condicions en els municipis més afectats.

Els municipis són Aldaia, Alaquàs, Picanya, Sedaví, Paiporta, Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Mesures extraordinàries i paper dels voluntaris

El Cecopi ha implementat un conjunt de mesures extraordinàries que entraran en vigor el diumenge i que inclouen el reforç dels equips de seguretat en les zones restringides. Segons Martínez Mus, la col·laboració de la ciutadania és essencial per a evitar el risc de nous incidents i permetre que els equips d’emergència treballen de manera segura i eficaç.

A més, les autoritats han ressaltat la importància de limitar les eixides i el trànsit innecessari en aquestes àrees mentre s’espera que els cossos d’emergència concloguen les labors de rescat, remoció d’enderrocs i assistència a la població afectada.

Últimes notícies

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.