La Generalitat restringirà l’entrada de voluntaris als municipis afectats davant la previsió de noves pluges

La Generalitat Valenciana ha decidit limitar el trànsit de persones en les àrees més afectades per la DANA, atesa la petició dels cossos i forces de seguretat. El conseller Martínez Mus ha explicat que aquesta mesura busca facilitar el treball dels equips d’emergència i garantir la seguretat de la ciutadania davant la previsió d’intenses pluges en la jornada del diumenge. La decisió forma part d’una sèrie de restriccions addicionals de mobilitat, que se sumen a les anunciades prèviament el divendres a la nit.

Aquestes restriccions han sigut acordades en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), i el conseller ha assegurat que “la labor dels voluntaris està sent fonamental” per a portar avant els treballs d’ajuda i recuperació en l’anomenada “zona zero” del temporal. L’ampliació de les mesures de restricció de moviment s’estableix com una mesura preventiva davant la previsió de precipitacions addicionals que podrien complicar encara més les condicions en els municipis més afectats.

Els municipis són Aldaia, Alaquàs, Picanya, Sedaví, Paiporta, Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Mesures extraordinàries i paper dels voluntaris

El Cecopi ha implementat un conjunt de mesures extraordinàries que entraran en vigor el diumenge i que inclouen el reforç dels equips de seguretat en les zones restringides. Segons Martínez Mus, la col·laboració de la ciutadania és essencial per a evitar el risc de nous incidents i permetre que els equips d’emergència treballen de manera segura i eficaç.

A més, les autoritats han ressaltat la importància de limitar les eixides i el trànsit innecessari en aquestes àrees mentre s’espera que els cossos d’emergència concloguen les labors de rescat, remoció d’enderrocs i assistència a la població afectada.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.