La Generalitat restringirà l’entrada de voluntaris als municipis afectats davant la previsió de noves pluges

La Generalitat Valenciana ha decidit limitar el trànsit de persones en les àrees més afectades per la DANA, atesa la petició dels cossos i forces de seguretat. El conseller Martínez Mus ha explicat que aquesta mesura busca facilitar el treball dels equips d’emergència i garantir la seguretat de la ciutadania davant la previsió d’intenses pluges en la jornada del diumenge. La decisió forma part d’una sèrie de restriccions addicionals de mobilitat, que se sumen a les anunciades prèviament el divendres a la nit.

Aquestes restriccions han sigut acordades en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), i el conseller ha assegurat que “la labor dels voluntaris està sent fonamental” per a portar avant els treballs d’ajuda i recuperació en l’anomenada “zona zero” del temporal. L’ampliació de les mesures de restricció de moviment s’estableix com una mesura preventiva davant la previsió de precipitacions addicionals que podrien complicar encara més les condicions en els municipis més afectats.

Els municipis són Aldaia, Alaquàs, Picanya, Sedaví, Paiporta, Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.

Mesures extraordinàries i paper dels voluntaris

El Cecopi ha implementat un conjunt de mesures extraordinàries que entraran en vigor el diumenge i que inclouen el reforç dels equips de seguretat en les zones restringides. Segons Martínez Mus, la col·laboració de la ciutadania és essencial per a evitar el risc de nous incidents i permetre que els equips d’emergència treballen de manera segura i eficaç.

A més, les autoritats han ressaltat la importància de limitar les eixides i el trànsit innecessari en aquestes àrees mentre s’espera que els cossos d’emergència concloguen les labors de rescat, remoció d’enderrocs i assistència a la població afectada.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.