La nova ciutat de la industrialització de la construcció arriba a la ZAL del Port de València

El president del Govern valencià, Pedro Sánchez, ha presentat aquest dijous un ambiciós projecte amb la finalitat de transformar el sector de la construcció a Espanya. La Ciutat de la industrialització de la construcció s’instal·larà a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai que esdevindrà clau per al desenvolupament d’uns 15.000 habitatges industrialitzats cada any, amb l’esperança d’arribar als 20.000 anuals en la pròxima dècada.

En el marc de l’acte ‘Cap a una construcció industrialitzada’, durant la vuitena edició de la Fira Rebuild, Sánchez ha anunciat que el PERTE d’Habitatge comptarà amb una inversió pública d’1.300 milions d’euros en un termini de 10 anys. Aquesta inversió busca mobilitzar també recursos del sector privat, consolidant així la seva efectivitat.

Sánchez ha subratllat que es necessita un canvi de paradigma en la construcció, centrant-se en la industrialització, digitalització i sostenibilitat del sector. El president s’ha mostrat ferm: “És hora d’avançar amb tota determinació en un model industrialitzat”. La idea és facilitar la construcció de més i millors habitatges, amb la promesa de reduir els preus i els temps d’espera, aportant solucions eficients per afrontar la crisi d’accés a l’habitatge.

Un dels aspectes més destacats és la intenció de reduir els impactes ambientals, amb mesures que minimitzaran les emissions de diòxid de carboni i milloraran les condicions laborals dels treballadors del sector. En paraules de Sánchez, “accedir avui a un habitatge digne és un somni impossible per a milions de persones”. Així, València es convertirà en la principal protagonista d’aquest esforç d’industrialització.

El president ha destacat la necessitat de tancar la diferència existent entre Espanya i altres països europeus en l’ús de mètodes moderns de construcció, que actualment es troba per sota del 5%. Sánchez s’ha mostrat optimista i ha assegurat que els pròxims mesos seran clau per cobrir aquesta diferència.

A més, va instar a desbloquejar la reforma de la Llei del Sòl, actualment aturada, per tal de facilitar l’accés a l’habitatge. Els beneficis previstos són amplis: velocitat en la creació de nous habitatges, optimització de costos i millora de les condicions laborals dels 1.400.000 treballadors del sector.

La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, va afegir que aquest programa no només servirà per millorar la qualitat de vida dels treballadors, sinó que també és un pas positiu per a joves i dones que volen entrar al sector, un àmbit que tradicionalment ha estat masculinitzat.

Últimes notícies

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.