18.2 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

La nova ciutat de la industrialització de la construcció arriba a la ZAL del Port de València

El president del Govern valencià, Pedro Sánchez, ha presentat aquest dijous un ambiciós projecte amb la finalitat de transformar el sector de la construcció a Espanya. La Ciutat de la industrialització de la construcció s’instal·larà a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai que esdevindrà clau per al desenvolupament d’uns 15.000 habitatges industrialitzats cada any, amb l’esperança d’arribar als 20.000 anuals en la pròxima dècada.

En el marc de l’acte ‘Cap a una construcció industrialitzada’, durant la vuitena edició de la Fira Rebuild, Sánchez ha anunciat que el PERTE d’Habitatge comptarà amb una inversió pública d’1.300 milions d’euros en un termini de 10 anys. Aquesta inversió busca mobilitzar també recursos del sector privat, consolidant així la seva efectivitat.

Sánchez ha subratllat que es necessita un canvi de paradigma en la construcció, centrant-se en la industrialització, digitalització i sostenibilitat del sector. El president s’ha mostrat ferm: “És hora d’avançar amb tota determinació en un model industrialitzat”. La idea és facilitar la construcció de més i millors habitatges, amb la promesa de reduir els preus i els temps d’espera, aportant solucions eficients per afrontar la crisi d’accés a l’habitatge.

Un dels aspectes més destacats és la intenció de reduir els impactes ambientals, amb mesures que minimitzaran les emissions de diòxid de carboni i milloraran les condicions laborals dels treballadors del sector. En paraules de Sánchez, “accedir avui a un habitatge digne és un somni impossible per a milions de persones”. Així, València es convertirà en la principal protagonista d’aquest esforç d’industrialització.

El president ha destacat la necessitat de tancar la diferència existent entre Espanya i altres països europeus en l’ús de mètodes moderns de construcció, que actualment es troba per sota del 5%. Sánchez s’ha mostrat optimista i ha assegurat que els pròxims mesos seran clau per cobrir aquesta diferència.

A més, va instar a desbloquejar la reforma de la Llei del Sòl, actualment aturada, per tal de facilitar l’accés a l’habitatge. Els beneficis previstos són amplis: velocitat en la creació de nous habitatges, optimització de costos i millora de les condicions laborals dels 1.400.000 treballadors del sector.

La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, va afegir que aquest programa no només servirà per millorar la qualitat de vida dels treballadors, sinó que també és un pas positiu per a joves i dones que volen entrar al sector, un àmbit que tradicionalment ha estat masculinitzat.

Últimes notícies

Sedaví declara el 29 d’octubre dia de dol oficial durant 12 anys

El ple municipal ha aprovat per unanimitat fixar cada 29 d'octubre com a jornada de dol durant 12 anys en memòria de les 12 víctimes vinculades al municipi. La decisió coincidix amb el primer aniversari de la riuada provocada per la DANA del 29-O i s'acompanya d'actes d'homenatge.

Morant exigix a Mazón explicacions i dignitat política per a les víctimes de la DANA

Diana Morant ha afirmat que Carlos Mazón encara deu explicacions i dignitat política a les víctimes de la DANA. Yolanda Díaz i Patxi López han recolzat les exigències de rendició de comptes.

Un any després de la DANA a València: lliçons i canvis

Dotze mesos després de les riuades a València, l'experiència ha deixat aprenentatges clars: millor anticipació, comunicació més clara, urbanisme més responsable i una societat més preparada.

El Congrés guarda un minut de silenci pels 237 morts de la DANA

El Congrés ha guardat un minut de silenci en el primer aniversari de la DANA, que va deixar 237 morts, principalment a València. A la vesprada hi haurà funeral d'Estat en el Museu de les Ciències de València, presidit pels reis i amb presència del Govern i familiars.

Rufián diu ‘psicòpata’ a Mazón per anar al funeral d’Estat per la DANA

Rufián ha titllat de 'psicòpata' a Carlos Mazón per mantindre la seua assistència al funeral d'Estat per les víctimes de la DANA malgrat la petició de les famílies. També ha acusat a Feijóo i Abascal de 'ser 'còmplices' de la seua continuïtat.

Sánchez evita respondre a Feijóo per respecte a les víctimes de la DANA

El president ha refusat entrar en l'encreuament amb el líder del PP en la sessió de control i ha demanat centrar la jornada en la memòria de la DANA. Feijóo ha redoblat les crítiques en la vespra de la comissió del Senat pel cas Koldo.

La Universitat de València declara dol oficial i convoca minuts de silenci per la DANA

La Universitat de València ha declarat dia de dol oficial en el primer aniversari de la DANA i ha convocat minuts de silenci als seus campus. Les banderes onejaran a mitja asta durant tota la jornada.

Els reis i Sánchez saludaran a les famílies en el funeral d’Estat per la dana

Els reis i Pedro Sánchez saludaran esta vesprada als familiars de les víctimes en el funeral d'Estat per la dana a València, en el primer aniversari. L'acte inclourà discursos de tres afins i del rei Felip VI i reunirà unes 800 persones en el Museu de les Ciències