11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La nova ciutat de la industrialització de la construcció arriba a la ZAL del Port de València

El president del Govern valencià, Pedro Sánchez, ha presentat aquest dijous un ambiciós projecte amb la finalitat de transformar el sector de la construcció a Espanya. La Ciutat de la industrialització de la construcció s’instal·larà a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai que esdevindrà clau per al desenvolupament d’uns 15.000 habitatges industrialitzats cada any, amb l’esperança d’arribar als 20.000 anuals en la pròxima dècada.

En el marc de l’acte ‘Cap a una construcció industrialitzada’, durant la vuitena edició de la Fira Rebuild, Sánchez ha anunciat que el PERTE d’Habitatge comptarà amb una inversió pública d’1.300 milions d’euros en un termini de 10 anys. Aquesta inversió busca mobilitzar també recursos del sector privat, consolidant així la seva efectivitat.

Sánchez ha subratllat que es necessita un canvi de paradigma en la construcció, centrant-se en la industrialització, digitalització i sostenibilitat del sector. El president s’ha mostrat ferm: “És hora d’avançar amb tota determinació en un model industrialitzat”. La idea és facilitar la construcció de més i millors habitatges, amb la promesa de reduir els preus i els temps d’espera, aportant solucions eficients per afrontar la crisi d’accés a l’habitatge.

Un dels aspectes més destacats és la intenció de reduir els impactes ambientals, amb mesures que minimitzaran les emissions de diòxid de carboni i milloraran les condicions laborals dels treballadors del sector. En paraules de Sánchez, “accedir avui a un habitatge digne és un somni impossible per a milions de persones”. Així, València es convertirà en la principal protagonista d’aquest esforç d’industrialització.

El president ha destacat la necessitat de tancar la diferència existent entre Espanya i altres països europeus en l’ús de mètodes moderns de construcció, que actualment es troba per sota del 5%. Sánchez s’ha mostrat optimista i ha assegurat que els pròxims mesos seran clau per cobrir aquesta diferència.

A més, va instar a desbloquejar la reforma de la Llei del Sòl, actualment aturada, per tal de facilitar l’accés a l’habitatge. Els beneficis previstos són amplis: velocitat en la creació de nous habitatges, optimització de costos i millora de les condicions laborals dels 1.400.000 treballadors del sector.

La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, va afegir que aquest programa no només servirà per millorar la qualitat de vida dels treballadors, sinó que també és un pas positiu per a joves i dones que volen entrar al sector, un àmbit que tradicionalment ha estat masculinitzat.

Últimes notícies

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.