La nova ciutat de la industrialització de la construcció arriba a la ZAL del Port de València

El president del Govern valencià, Pedro Sánchez, ha presentat aquest dijous un ambiciós projecte amb la finalitat de transformar el sector de la construcció a Espanya. La Ciutat de la industrialització de la construcció s’instal·larà a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai que esdevindrà clau per al desenvolupament d’uns 15.000 habitatges industrialitzats cada any, amb l’esperança d’arribar als 20.000 anuals en la pròxima dècada.

En el marc de l’acte ‘Cap a una construcció industrialitzada’, durant la vuitena edició de la Fira Rebuild, Sánchez ha anunciat que el PERTE d’Habitatge comptarà amb una inversió pública d’1.300 milions d’euros en un termini de 10 anys. Aquesta inversió busca mobilitzar també recursos del sector privat, consolidant així la seva efectivitat.

Sánchez ha subratllat que es necessita un canvi de paradigma en la construcció, centrant-se en la industrialització, digitalització i sostenibilitat del sector. El president s’ha mostrat ferm: «És hora d’avançar amb tota determinació en un model industrialitzat». La idea és facilitar la construcció de més i millors habitatges, amb la promesa de reduir els preus i els temps d’espera, aportant solucions eficients per afrontar la crisi d’accés a l’habitatge.

Un dels aspectes més destacats és la intenció de reduir els impactes ambientals, amb mesures que minimitzaran les emissions de diòxid de carboni i milloraran les condicions laborals dels treballadors del sector. En paraules de Sánchez, «accedir avui a un habitatge digne és un somni impossible per a milions de persones». Així, València es convertirà en la principal protagonista d’aquest esforç d’industrialització.

El president ha destacat la necessitat de tancar la diferència existent entre Espanya i altres països europeus en l’ús de mètodes moderns de construcció, que actualment es troba per sota del 5%. Sánchez s’ha mostrat optimista i ha assegurat que els pròxims mesos seran clau per cobrir aquesta diferència.

A més, va instar a desbloquejar la reforma de la Llei del Sòl, actualment aturada, per tal de facilitar l’accés a l’habitatge. Els beneficis previstos són amplis: velocitat en la creació de nous habitatges, optimització de costos i millora de les condicions laborals dels 1.400.000 treballadors del sector.

La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, va afegir que aquest programa no només servirà per millorar la qualitat de vida dels treballadors, sinó que també és un pas positiu per a joves i dones que volen entrar al sector, un àmbit que tradicionalment ha estat masculinitzat.

Últimes notícies

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.