La sanitat privada supera el 30% de les intervencions quirúrgiques a la Comunitat Valenciana segons la Fundació IDIS

La sanitat privada a la Comunitat Valenciana està en plena expansió. Recentment, la Fundació IDIS ha presentat un informe que revela que el 30% del total d’intervencions quirúrgiques són realitzades per hospitals privats. Aquestes dades, presentades a l’Observatori del Sector Sanitari Privat 2025, subratllen la importància creixent d’aquest sector en el sistema sanitari valencià.

En concret, la sanitat privada disposa de 23 hospitals a la Comunitat, que representa un 37% del total, juntament amb 2.444 llits, és a dir, el 17% del total supervisat per la sanitat pública. A més, el sector privat gestiona el 42% de les ressonàncies magnètiques i un 37% dels mamògrafs, reflectint la seva capacitat per proporcionar serveis de salut especialitzats.

Un total de 1.106.951 persones disposen d’un segur privat a la Comunitat Valenciana. Aquesta xifra ha incrementat un 6,4% anualment en el número d’assegurats i un 8,9% en el volum de cosines entre 2018 i 2024, indicant un interès creixent per la cobertura privada. Tanmateix, el total de concerts a la regió ascendeix a 405 milions d’euros, el que representa només un 4,25% de la despesa sanitària pública, que és de 9.524 milions.

A nivell nacional, es van realitzar en el sector privat un notable 41,6% de les operacions quirúrgiques a Espanya durant el 2022, amb una projecció per a arribar al 50% l’any 2030. El president de la Fundació IDIS, Juan Abarca, ressalta l’augment significatiu en l’ús de la sanitat privada, amb un increment que ha passat del 31,7% al 41,6% en les operacions quirúrgiques i del 20,6% al 33,6% en les urgències en els darrers 15 anys.

Castellà, Madrid i Andalusia continuen liderant el nombre de llits privats a Espanya, gestionant el 56,4% dels hospitals privats i el 63,3% dels llits disponibles en aquest sector. Aquestes dades indiquen una tendència clara cap a una major dependència de la sanitat privada, el que planteja importants qüestions per al sistema sanitari global.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.