13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La sanitat privada supera el 30% de les intervencions quirúrgiques a la Comunitat Valenciana segons la Fundació IDIS

La sanitat privada a la Comunitat Valenciana està en plena expansió. Recentment, la Fundació IDIS ha presentat un informe que revela que el 30% del total d’intervencions quirúrgiques són realitzades per hospitals privats. Aquestes dades, presentades a l’Observatori del Sector Sanitari Privat 2025, subratllen la importància creixent d’aquest sector en el sistema sanitari valencià.

En concret, la sanitat privada disposa de 23 hospitals a la Comunitat, que representa un 37% del total, juntament amb 2.444 llits, és a dir, el 17% del total supervisat per la sanitat pública. A més, el sector privat gestiona el 42% de les ressonàncies magnètiques i un 37% dels mamògrafs, reflectint la seva capacitat per proporcionar serveis de salut especialitzats.

Un total de 1.106.951 persones disposen d’un segur privat a la Comunitat Valenciana. Aquesta xifra ha incrementat un 6,4% anualment en el número d’assegurats i un 8,9% en el volum de cosines entre 2018 i 2024, indicant un interès creixent per la cobertura privada. Tanmateix, el total de concerts a la regió ascendeix a 405 milions d’euros, el que representa només un 4,25% de la despesa sanitària pública, que és de 9.524 milions.

A nivell nacional, es van realitzar en el sector privat un notable 41,6% de les operacions quirúrgiques a Espanya durant el 2022, amb una projecció per a arribar al 50% l’any 2030. El president de la Fundació IDIS, Juan Abarca, ressalta l’augment significatiu en l’ús de la sanitat privada, amb un increment que ha passat del 31,7% al 41,6% en les operacions quirúrgiques i del 20,6% al 33,6% en les urgències en els darrers 15 anys.

Castellà, Madrid i Andalusia continuen liderant el nombre de llits privats a Espanya, gestionant el 56,4% dels hospitals privats i el 63,3% dels llits disponibles en aquest sector. Aquestes dades indiquen una tendència clara cap a una major dependència de la sanitat privada, el que planteja importants qüestions per al sistema sanitari global.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.