La sanitat privada supera el 30% de les intervencions quirúrgiques a la Comunitat Valenciana segons la Fundació IDIS

La sanitat privada a la Comunitat Valenciana està en plena expansió. Recentment, la Fundació IDIS ha presentat un informe que revela que el 30% del total d’intervencions quirúrgiques són realitzades per hospitals privats. Aquestes dades, presentades a l’Observatori del Sector Sanitari Privat 2025, subratllen la importància creixent d’aquest sector en el sistema sanitari valencià.

En concret, la sanitat privada disposa de 23 hospitals a la Comunitat, que representa un 37% del total, juntament amb 2.444 llits, és a dir, el 17% del total supervisat per la sanitat pública. A més, el sector privat gestiona el 42% de les ressonàncies magnètiques i un 37% dels mamògrafs, reflectint la seva capacitat per proporcionar serveis de salut especialitzats.

Un total de 1.106.951 persones disposen d’un segur privat a la Comunitat Valenciana. Aquesta xifra ha incrementat un 6,4% anualment en el número d’assegurats i un 8,9% en el volum de cosines entre 2018 i 2024, indicant un interès creixent per la cobertura privada. Tanmateix, el total de concerts a la regió ascendeix a 405 milions d’euros, el que representa només un 4,25% de la despesa sanitària pública, que és de 9.524 milions.

A nivell nacional, es van realitzar en el sector privat un notable 41,6% de les operacions quirúrgiques a Espanya durant el 2022, amb una projecció per a arribar al 50% l’any 2030. El president de la Fundació IDIS, Juan Abarca, ressalta l’augment significatiu en l’ús de la sanitat privada, amb un increment que ha passat del 31,7% al 41,6% en les operacions quirúrgiques i del 20,6% al 33,6% en les urgències en els darrers 15 anys.

Castellà, Madrid i Andalusia continuen liderant el nombre de llits privats a Espanya, gestionant el 56,4% dels hospitals privats i el 63,3% dels llits disponibles en aquest sector. Aquestes dades indiquen una tendència clara cap a una major dependència de la sanitat privada, el que planteja importants qüestions per al sistema sanitari global.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.