La sanitat privada supera el 30% de les intervencions quirúrgiques a la Comunitat Valenciana segons la Fundació IDIS

La sanitat privada a la Comunitat Valenciana està en plena expansió. Recentment, la Fundació IDIS ha presentat un informe que revela que el 30% del total d’intervencions quirúrgiques són realitzades per hospitals privats. Aquestes dades, presentades a l’Observatori del Sector Sanitari Privat 2025, subratllen la importància creixent d’aquest sector en el sistema sanitari valencià.

En concret, la sanitat privada disposa de 23 hospitals a la Comunitat, que representa un 37% del total, juntament amb 2.444 llits, és a dir, el 17% del total supervisat per la sanitat pública. A més, el sector privat gestiona el 42% de les ressonàncies magnètiques i un 37% dels mamògrafs, reflectint la seva capacitat per proporcionar serveis de salut especialitzats.

Un total de 1.106.951 persones disposen d’un segur privat a la Comunitat Valenciana. Aquesta xifra ha incrementat un 6,4% anualment en el número d’assegurats i un 8,9% en el volum de cosines entre 2018 i 2024, indicant un interès creixent per la cobertura privada. Tanmateix, el total de concerts a la regió ascendeix a 405 milions d’euros, el que representa només un 4,25% de la despesa sanitària pública, que és de 9.524 milions.

A nivell nacional, es van realitzar en el sector privat un notable 41,6% de les operacions quirúrgiques a Espanya durant el 2022, amb una projecció per a arribar al 50% l’any 2030. El president de la Fundació IDIS, Juan Abarca, ressalta l’augment significatiu en l’ús de la sanitat privada, amb un increment que ha passat del 31,7% al 41,6% en les operacions quirúrgiques i del 20,6% al 33,6% en les urgències en els darrers 15 anys.

Castellà, Madrid i Andalusia continuen liderant el nombre de llits privats a Espanya, gestionant el 56,4% dels hospitals privats i el 63,3% dels llits disponibles en aquest sector. Aquestes dades indiquen una tendència clara cap a una major dependència de la sanitat privada, el que planteja importants qüestions per al sistema sanitari global.

Últimes notícies

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.