8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La sanitat privada supera el 30% de les intervencions quirúrgiques a la Comunitat Valenciana segons la Fundació IDIS

La sanitat privada a la Comunitat Valenciana està en plena expansió. Recentment, la Fundació IDIS ha presentat un informe que revela que el 30% del total d’intervencions quirúrgiques són realitzades per hospitals privats. Aquestes dades, presentades a l’Observatori del Sector Sanitari Privat 2025, subratllen la importància creixent d’aquest sector en el sistema sanitari valencià.

En concret, la sanitat privada disposa de 23 hospitals a la Comunitat, que representa un 37% del total, juntament amb 2.444 llits, és a dir, el 17% del total supervisat per la sanitat pública. A més, el sector privat gestiona el 42% de les ressonàncies magnètiques i un 37% dels mamògrafs, reflectint la seva capacitat per proporcionar serveis de salut especialitzats.

Un total de 1.106.951 persones disposen d’un segur privat a la Comunitat Valenciana. Aquesta xifra ha incrementat un 6,4% anualment en el número d’assegurats i un 8,9% en el volum de cosines entre 2018 i 2024, indicant un interès creixent per la cobertura privada. Tanmateix, el total de concerts a la regió ascendeix a 405 milions d’euros, el que representa només un 4,25% de la despesa sanitària pública, que és de 9.524 milions.

A nivell nacional, es van realitzar en el sector privat un notable 41,6% de les operacions quirúrgiques a Espanya durant el 2022, amb una projecció per a arribar al 50% l’any 2030. El president de la Fundació IDIS, Juan Abarca, ressalta l’augment significatiu en l’ús de la sanitat privada, amb un increment que ha passat del 31,7% al 41,6% en les operacions quirúrgiques i del 20,6% al 33,6% en les urgències en els darrers 15 anys.

Castellà, Madrid i Andalusia continuen liderant el nombre de llits privats a Espanya, gestionant el 56,4% dels hospitals privats i el 63,3% dels llits disponibles en aquest sector. Aquestes dades indiquen una tendència clara cap a una major dependència de la sanitat privada, el que planteja importants qüestions per al sistema sanitari global.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.