La UV projecta a València l»aventura ecosexual’ ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Cinema UV, en col·laboració amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, projecta per primera vegada a València ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’, l'»aventura ecosexual» del duo activista format per Annie Sprinkle i Beth Stephen, en el marc de l’exposició ‘Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental’.

Serà demà, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, a les 19.00 hores, amb entrada lliure, detalla l’entitat acadèmica en un comunicat.

A la projecció del documental ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ li precedirà una visita guiada gratuïta a l’exposició que acull la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau, a càrrec de la mediadora cultural Eugenia Rojo, comissària de la mostra col·lectiva en la qual participen cinc artistes compromesos amb el medi ambient, entre aquests, Graham Bell Tornado, artista transgènere, la pràctica transdisciplinària del qual, basada en la performance, explora les connexions entre el gènere i l’ecologia des d’una perspectiva queer.

A través del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València, cinema i art contemporani convergixen en esta proposta complementària a l’exposició ‘Contra-Petjades’ per a promoure una consciència crítica i activa enfront dels desafiaments ecològics contemporanis.

El mateix objectiu que la producció documental d’Sprinkle i Stephen, amb la qual ambdues encunyen un nou concepte: ecosexualitat. «Annie i Beth reemplacen la idea de la ‘Mare Terra’ perquè entenen que a vegades no ens comportem bé com a fills i, a partir d’ací, s’atreveixen a anar més enllà, canviar el paradigma i reivindicar la Terra com la nostra amant -d’ací l’ecosexualitat- i, a més, una amant femenina -ecofeminisme-«, explica Bell Tornado.

Per a l’artista performer, el missatge ecofeminista que conté ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ és «molt important» en tant que «l’explotació de la Terra està relacionada sovint amb l’explotació de la dona» i destaca el tractament que realitzen les cineastes de l’argument, fugint dels tòpics catastròfics per a «afrontar la realitat de manera optimista».

Graham Bell Tornado està unit a Annie i Beth per l’amistat i reconeix que «sempre» ha volgut mostrar la seua obra a València: «He elegit la seua última pel·lícula perquè dos directores tan especials, una extreballadora sexual i una professora d’art, estan tractant de fomentar una nova relació amb la naturalesa i l’ecologia a través de l’ecosexualitat». Una forma d’activisme que Bell Tornado ha aconseguit adaptar al seu treball artístic portant la teoria de l’ecologia queer al gran públic mitjançant la música, el vídeo i l’art gràfic.

COL·LOQUI

El públic podrà participar en un col·loqui amb Eugenia Rojo i Graham Bell Tornado després del visionat del documental, el primer del nou cicle ‘Diàlegs Visuals’ amb el qual l’Aula de Cinema UV inicia una línia de treball audiovisual que complementarà durant 2025 els projectes expositius de La Nau.

La següent activitat està prevista per al pròxim 17 de gener en què, també en el context de l’exposició ‘Contra-Petjades’, hi haurà una projecció i un debat entorn a l’acció climàtica amb l’artista Chiara Sgaramella.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.