La UV projecta a València l”aventura ecosexual’ ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Cinema UV, en col·laboració amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, projecta per primera vegada a València ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’, l'”aventura ecosexual” del duo activista format per Annie Sprinkle i Beth Stephen, en el marc de l’exposició ‘Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental’.

Serà demà, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, a les 19.00 hores, amb entrada lliure, detalla l’entitat acadèmica en un comunicat.

A la projecció del documental ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ li precedirà una visita guiada gratuïta a l’exposició que acull la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau, a càrrec de la mediadora cultural Eugenia Rojo, comissària de la mostra col·lectiva en la qual participen cinc artistes compromesos amb el medi ambient, entre aquests, Graham Bell Tornado, artista transgènere, la pràctica transdisciplinària del qual, basada en la performance, explora les connexions entre el gènere i l’ecologia des d’una perspectiva queer.

A través del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València, cinema i art contemporani convergixen en esta proposta complementària a l’exposició ‘Contra-Petjades’ per a promoure una consciència crítica i activa enfront dels desafiaments ecològics contemporanis.

El mateix objectiu que la producció documental d’Sprinkle i Stephen, amb la qual ambdues encunyen un nou concepte: ecosexualitat. “Annie i Beth reemplacen la idea de la ‘Mare Terra’ perquè entenen que a vegades no ens comportem bé com a fills i, a partir d’ací, s’atreveixen a anar més enllà, canviar el paradigma i reivindicar la Terra com la nostra amant -d’ací l’ecosexualitat- i, a més, una amant femenina -ecofeminisme-“, explica Bell Tornado.

Per a l’artista performer, el missatge ecofeminista que conté ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ és “molt important” en tant que “l’explotació de la Terra està relacionada sovint amb l’explotació de la dona” i destaca el tractament que realitzen les cineastes de l’argument, fugint dels tòpics catastròfics per a “afrontar la realitat de manera optimista”.

Graham Bell Tornado està unit a Annie i Beth per l’amistat i reconeix que “sempre” ha volgut mostrar la seua obra a València: “He elegit la seua última pel·lícula perquè dos directores tan especials, una extreballadora sexual i una professora d’art, estan tractant de fomentar una nova relació amb la naturalesa i l’ecologia a través de l’ecosexualitat”. Una forma d’activisme que Bell Tornado ha aconseguit adaptar al seu treball artístic portant la teoria de l’ecologia queer al gran públic mitjançant la música, el vídeo i l’art gràfic.

COL·LOQUI

El públic podrà participar en un col·loqui amb Eugenia Rojo i Graham Bell Tornado després del visionat del documental, el primer del nou cicle ‘Diàlegs Visuals’ amb el qual l’Aula de Cinema UV inicia una línia de treball audiovisual que complementarà durant 2025 els projectes expositius de La Nau.

La següent activitat està prevista per al pròxim 17 de gener en què, també en el context de l’exposició ‘Contra-Petjades’, hi haurà una projecció i un debat entorn a l’acció climàtica amb l’artista Chiara Sgaramella.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.