La UV projecta a València l»aventura ecosexual’ ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Cinema UV, en col·laboració amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, projecta per primera vegada a València ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’, l'»aventura ecosexual» del duo activista format per Annie Sprinkle i Beth Stephen, en el marc de l’exposició ‘Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental’.

Serà demà, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, a les 19.00 hores, amb entrada lliure, detalla l’entitat acadèmica en un comunicat.

A la projecció del documental ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ li precedirà una visita guiada gratuïta a l’exposició que acull la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau, a càrrec de la mediadora cultural Eugenia Rojo, comissària de la mostra col·lectiva en la qual participen cinc artistes compromesos amb el medi ambient, entre aquests, Graham Bell Tornado, artista transgènere, la pràctica transdisciplinària del qual, basada en la performance, explora les connexions entre el gènere i l’ecologia des d’una perspectiva queer.

A través del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València, cinema i art contemporani convergixen en esta proposta complementària a l’exposició ‘Contra-Petjades’ per a promoure una consciència crítica i activa enfront dels desafiaments ecològics contemporanis.

El mateix objectiu que la producció documental d’Sprinkle i Stephen, amb la qual ambdues encunyen un nou concepte: ecosexualitat. «Annie i Beth reemplacen la idea de la ‘Mare Terra’ perquè entenen que a vegades no ens comportem bé com a fills i, a partir d’ací, s’atreveixen a anar més enllà, canviar el paradigma i reivindicar la Terra com la nostra amant -d’ací l’ecosexualitat- i, a més, una amant femenina -ecofeminisme-«, explica Bell Tornado.

Per a l’artista performer, el missatge ecofeminista que conté ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ és «molt important» en tant que «l’explotació de la Terra està relacionada sovint amb l’explotació de la dona» i destaca el tractament que realitzen les cineastes de l’argument, fugint dels tòpics catastròfics per a «afrontar la realitat de manera optimista».

Graham Bell Tornado està unit a Annie i Beth per l’amistat i reconeix que «sempre» ha volgut mostrar la seua obra a València: «He elegit la seua última pel·lícula perquè dos directores tan especials, una extreballadora sexual i una professora d’art, estan tractant de fomentar una nova relació amb la naturalesa i l’ecologia a través de l’ecosexualitat». Una forma d’activisme que Bell Tornado ha aconseguit adaptar al seu treball artístic portant la teoria de l’ecologia queer al gran públic mitjançant la música, el vídeo i l’art gràfic.

COL·LOQUI

El públic podrà participar en un col·loqui amb Eugenia Rojo i Graham Bell Tornado després del visionat del documental, el primer del nou cicle ‘Diàlegs Visuals’ amb el qual l’Aula de Cinema UV inicia una línia de treball audiovisual que complementarà durant 2025 els projectes expositius de La Nau.

La següent activitat està prevista per al pròxim 17 de gener en què, també en el context de l’exposició ‘Contra-Petjades’, hi haurà una projecció i un debat entorn a l’acció climàtica amb l’artista Chiara Sgaramella.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.