La UV projecta a València l»aventura ecosexual’ ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Cinema UV, en col·laboració amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, projecta per primera vegada a València ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’, l'»aventura ecosexual» del duo activista format per Annie Sprinkle i Beth Stephen, en el marc de l’exposició ‘Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental’.

Serà demà, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, a les 19.00 hores, amb entrada lliure, detalla l’entitat acadèmica en un comunicat.

A la projecció del documental ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ li precedirà una visita guiada gratuïta a l’exposició que acull la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau, a càrrec de la mediadora cultural Eugenia Rojo, comissària de la mostra col·lectiva en la qual participen cinc artistes compromesos amb el medi ambient, entre aquests, Graham Bell Tornado, artista transgènere, la pràctica transdisciplinària del qual, basada en la performance, explora les connexions entre el gènere i l’ecologia des d’una perspectiva queer.

A través del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València, cinema i art contemporani convergixen en esta proposta complementària a l’exposició ‘Contra-Petjades’ per a promoure una consciència crítica i activa enfront dels desafiaments ecològics contemporanis.

El mateix objectiu que la producció documental d’Sprinkle i Stephen, amb la qual ambdues encunyen un nou concepte: ecosexualitat. «Annie i Beth reemplacen la idea de la ‘Mare Terra’ perquè entenen que a vegades no ens comportem bé com a fills i, a partir d’ací, s’atreveixen a anar més enllà, canviar el paradigma i reivindicar la Terra com la nostra amant -d’ací l’ecosexualitat- i, a més, una amant femenina -ecofeminisme-«, explica Bell Tornado.

Per a l’artista performer, el missatge ecofeminista que conté ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ és «molt important» en tant que «l’explotació de la Terra està relacionada sovint amb l’explotació de la dona» i destaca el tractament que realitzen les cineastes de l’argument, fugint dels tòpics catastròfics per a «afrontar la realitat de manera optimista».

Graham Bell Tornado està unit a Annie i Beth per l’amistat i reconeix que «sempre» ha volgut mostrar la seua obra a València: «He elegit la seua última pel·lícula perquè dos directores tan especials, una extreballadora sexual i una professora d’art, estan tractant de fomentar una nova relació amb la naturalesa i l’ecologia a través de l’ecosexualitat». Una forma d’activisme que Bell Tornado ha aconseguit adaptar al seu treball artístic portant la teoria de l’ecologia queer al gran públic mitjançant la música, el vídeo i l’art gràfic.

COL·LOQUI

El públic podrà participar en un col·loqui amb Eugenia Rojo i Graham Bell Tornado després del visionat del documental, el primer del nou cicle ‘Diàlegs Visuals’ amb el qual l’Aula de Cinema UV inicia una línia de treball audiovisual que complementarà durant 2025 els projectes expositius de La Nau.

La següent activitat està prevista per al pròxim 17 de gener en què, també en el context de l’exposició ‘Contra-Petjades’, hi haurà una projecció i un debat entorn a l’acció climàtica amb l’artista Chiara Sgaramella.

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.