La UV projecta a València l»aventura ecosexual’ ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Cinema UV, en col·laboració amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, projecta per primera vegada a València ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’, l'»aventura ecosexual» del duo activista format per Annie Sprinkle i Beth Stephen, en el marc de l’exposició ‘Contra-Petjades. Artistes ecologistes enfront de la crisi mediambiental’.

Serà demà, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, a les 19.00 hores, amb entrada lliure, detalla l’entitat acadèmica en un comunicat.

A la projecció del documental ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ li precedirà una visita guiada gratuïta a l’exposició que acull la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nau, a càrrec de la mediadora cultural Eugenia Rojo, comissària de la mostra col·lectiva en la qual participen cinc artistes compromesos amb el medi ambient, entre aquests, Graham Bell Tornado, artista transgènere, la pràctica transdisciplinària del qual, basada en la performance, explora les connexions entre el gènere i l’ecologia des d’una perspectiva queer.

A través del Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València, cinema i art contemporani convergixen en esta proposta complementària a l’exposició ‘Contra-Petjades’ per a promoure una consciència crítica i activa enfront dels desafiaments ecològics contemporanis.

El mateix objectiu que la producció documental d’Sprinkle i Stephen, amb la qual ambdues encunyen un nou concepte: ecosexualitat. «Annie i Beth reemplacen la idea de la ‘Mare Terra’ perquè entenen que a vegades no ens comportem bé com a fills i, a partir d’ací, s’atreveixen a anar més enllà, canviar el paradigma i reivindicar la Terra com la nostra amant -d’ací l’ecosexualitat- i, a més, una amant femenina -ecofeminisme-«, explica Bell Tornado.

Per a l’artista performer, el missatge ecofeminista que conté ‘Water Makes Us Wet. An Ecosexual Adventure’ és «molt important» en tant que «l’explotació de la Terra està relacionada sovint amb l’explotació de la dona» i destaca el tractament que realitzen les cineastes de l’argument, fugint dels tòpics catastròfics per a «afrontar la realitat de manera optimista».

Graham Bell Tornado està unit a Annie i Beth per l’amistat i reconeix que «sempre» ha volgut mostrar la seua obra a València: «He elegit la seua última pel·lícula perquè dos directores tan especials, una extreballadora sexual i una professora d’art, estan tractant de fomentar una nova relació amb la naturalesa i l’ecologia a través de l’ecosexualitat». Una forma d’activisme que Bell Tornado ha aconseguit adaptar al seu treball artístic portant la teoria de l’ecologia queer al gran públic mitjançant la música, el vídeo i l’art gràfic.

COL·LOQUI

El públic podrà participar en un col·loqui amb Eugenia Rojo i Graham Bell Tornado després del visionat del documental, el primer del nou cicle ‘Diàlegs Visuals’ amb el qual l’Aula de Cinema UV inicia una línia de treball audiovisual que complementarà durant 2025 els projectes expositius de La Nau.

La següent activitat està prevista per al pròxim 17 de gener en què, també en el context de l’exposició ‘Contra-Petjades’, hi haurà una projecció i un debat entorn a l’acció climàtica amb l’artista Chiara Sgaramella.

Últimes notícies

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.