La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el “gest” de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de “desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat”.

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a “expressar lliurement el seu posicionament i protesta”, al mateix temps que ha insistit en “la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina”.

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre “han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari”.

A més, la direcció ha insistit que “no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur”.

“Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí”, ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'”objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.