La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el «gest» de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de «desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat».

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a «expressar lliurement el seu posicionament i protesta», al mateix temps que ha insistit en «la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina».

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre «han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari».

A més, la direcció ha insistit que «no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur».

«Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí», ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'»objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana».

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.