21.1 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el “gest” de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de “desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat”.

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a “expressar lliurement el seu posicionament i protesta”, al mateix temps que ha insistit en “la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina”.

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre “han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari”.

A més, la direcció ha insistit que “no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur”.

“Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí”, ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'”objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana”.

Últimes notícies

El PSPV avisa d’una setmana clau per a Mazón i afirma que a Feijóo li creixen els problemes

El PSPV-PSOE assenyala que els pròxims dies seran decisius per al futur polític i judicial de Carlos Mazón. Reclama la seua dimissió i eleccions anticipades.

El PP valencià tanca files amb Mompó com a relleu de Mazón

Dirigents del PPCV han traslladat a la direcció nacional el seu suport a Vicent Mompó com a figura de consens per a substituir a Carlos Mazón al capdavant del partit. La decisió s'accelera després d'una setmana marcada pels esbroncs al president i la gestió de la dana.

Una nova tècnica de mapatge cardíac identifica problemes ocults i millora la seua localització

Un equip internacional ha desenrotllat una mètrica de mapatge cardíac que detecta alteracions elèctriques ocultes i millora la localització del substrat anòmal. L'avanç apunta a procediments d'ablació més precisos en arrítmies complexes.

Juguettos rellança Imaginarium i espera que aportació el 5% de la seua facturació

Juguettos ha reactivat Imaginarium després de comprar-la per 240.000 euros i l'ha integrada en el 92% de les seues botigues i en línia. Aspira al fet que aporte el 5% d'ingressos enguany i valora obrir botigues pròpies segons la demanda.

Novembre comença amb temperatures estables i pluges febles el diumenge en la Comunitat Valenciana

Cap de setmana amb pocs canvis tèrmics en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu pluges febles i disperses el diumenge i ratxes molt fortes en el nord de Castelló.

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.