La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el «gest» de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de «desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat».

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a «expressar lliurement el seu posicionament i protesta», al mateix temps que ha insistit en «la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina».

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre «han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari».

A més, la direcció ha insistit que «no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur».

«Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí», ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'»objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana».

Últimes notícies

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.