14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el “gest” de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de “desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat”.

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a “expressar lliurement el seu posicionament i protesta”, al mateix temps que ha insistit en “la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina”.

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre “han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari”.

A més, la direcció ha insistit que “no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur”.

“Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí”, ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'”objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana”.

Últimes notícies

Pescadors es mobilitzen a Santa Pola i Madrid contra la norma de control de la UE

Pescadors han parat l'activitat i s'han concentrat a Santa Pola i Madrid contra el reglament europeu de control, que titllen d'inviable i sancionador. El sector ha avisat que, si la reunió amb Pesca no llança avanços, seguiran els aturs en tot el país.

El fiscal demana 25 anys de presó per a l’acusat d’assassinar a la seua parella amb 18 punyalades

La Fiscalia ha mantingut la seua acusació i ha sol·licitat 25 anys de presó per a l'acusat de l'assassinat de la seua parella a Alcoi en 2022, amb 18 punyalades. El jurat rebrà l'objecte del veredicte per a iniciar la deliberació.

El València ha descartat una lesió greu de César Tárrega i ha estimat un parell de setmanes de baixa

El club ha confirmat que el central no patix una lesió de gravetat després de passar proves este dilluns a Paterna. La baixa s'ha estimat entorn de dos setmanes.

El Llevant-Vila-real ajornat per la pluja es jugarà el 18 de febrer

El partit de la jornada 16, suspés per alerta roja el 14 de desembre de 2025, es jugarà el dimecres 18 de febrer a les 20.00 en el Ciutat de València. LaLiga va confirmar la data després de la petició dels dos clubs per a assegurar la presència dels seus jugadors africans.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de quarts de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. La resta de creus: Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

Bernabé afirma que el poble valencià se suma al dolor per la tragèdia ferroviària de Adamuz

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha expressat el suport de la ciutadania a les víctimes del sinistre amb almenys 39 morts. Va haver-hi minut de silenci a València i reconeixement a emergències, seguretat i sanitaris.

Mor un menor de 15 anys en un accident de moto a la Vila Joiosa

Un jove de 15 anys ha mort després d'un accident de moto en una partida de la Vila Joiosa. L'avís va entrar a les 0.50 del dissabte i el Samu no va poder reanimar-lo.

Reforcen la vigilància en la costa de València davant l’alerta taronja

Reforçaran la vigilància en la façana marítima de València per l'alerta taronja per fenòmens costaners. Gandia i Cullera apliquen tancaments i mesures preventives.