La UV valora positivament el ‘desbloqueig’ de la Facultat de Filosofia que permet realitzar els exàmens

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Consell de Direcció de la Universitat de València (UV) ha valorat positivament el “gest” de l’estudiantat acampat en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de “desbloquejar l’edifici i permetre, així, la realització dels exàmens dels seus companys i companyes, i l’activitat normal de la facultat”.

Anuncios

La institució acadèmica, en un comunicat, ha reconegut el dret dels estudiants a “expressar lliurement el seu posicionament i protesta”, al mateix temps que ha insistit en “la posició de la Universitat de València de denúncia dels crims de guerra i lesa humanitat que està cometent l’exèrcit d’Israel a Palestina”.

En aquest sentit, la UV ha destacat que la seua Consell de Govern i el Claustre “han aprovat en els últims mesos resolucions exigint l’alto el foc i el respecte del dret internacional humanitari”.

A més, la direcció ha insistit que “no manté cap conveni amb universitats israelianes i no té previst signar cap acord en el futur”.

“Per contra, la Universitat de València sí que està establint nous acords de col·laboració amb universitats palestines, així com duent a terme accions de visibilització de les violacions de drets humans perpetrades a Gaza, i continua amb les seues iniciatives de suport al poble palestí”, ha afegit la UV.

La direcció de la universitat ha reiterat la seua oferta de diàleg amb els representants de les persones acampades amb l'”objectiu compartit de treballar pel cessament de les accions militars d’Israel a Palestina i per la resolució pacífica i definitiva de la qüestió palestina-israeliana”.

Anuncios

Últimes notícies

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.