Labora prestarà assessorament i mentorització gratuïta a les persones desocupades que vulguen mamprendre

Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, prestarà assessorament gratuït a les persones desocupades que vulguen mamprendre. Així, ha posat en marxa una iniciativa nova, Labora Mamprén, un programa de mamprenedoria per a persones desocupades junt amb el Centre Europeu d’Empreses i Innovació de València (CEEI València) i la Federació Valenciana d’Empreses Cooperatives de Treball (Fevecta).

Labora Mamprén té com a objectiu oferir assessorament i mentorització gratuïta a les persones que tenen una idea de negoci i vulguen portar-la a terme. Este programa consta de dos iniciatives per a projectes de mamprenedoria: Labora Mamprén Autoocupació, realitzada pel CEEI València per a la creació d’empresa com a autònoms o Societat Mercantil i Labora Mamprén Cooperatiu, gestionat per Fevecta, per a la creació i la consolidació d’empreses cooperatives.

La mentorització es durà a terme de manera individualitzada i en línia per experts en desenrotllament de negocis durant els pròxims tres mesos, en el cas del CEEI València, i de manera presencial o mixta, en el cas de Fevecta. L’assessorament se centrarà en aspectes crucials com la definició i el disseny de models de negoci, l’elaboració de plans de negoci adaptats a les particularitats de cada projecte, així com la identificació d’oportunitats de finançament i ajudes disponibles.

El programa està dirigit a persones demandants d’ocupació inscrites en Labora que compten amb un projecte de negoci. El termini per a sol·licitar la participació en este programa es prolonga fins al 15 d’octubre de 2024 tant en el cas del CEEI com en el de Fevecta.

En cada Espai Labora hi haurà un professional del Servici Valencià d’Ocupació i Formació que estarà encarregat de prestar assessorament en esta matèria. Les persones interessades a recórrer a esta ajuda i rebre l’orientació han de demanar cita prèvia a través de la pàgina web de Labora.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que amb esta iniciativa el Consell vol donar suport a les persones desocupades “donant-los el suport i l’orientació necessaris per a convertir les seues idees en models de negoci viables”. “Creiem fermament en el potencial mamprenedor de la Comunitat Valenciana i estem compromesos a oferir recursos i oferir-los les oportunitats”, ha assenyalat sobre este tema.

El director de Labora ha valorat que esta iniciativa se suma a l’acord firmat recentment entre la Generalitat i CaixaBank amb l’objectiu de donar suport a la creació o a l’ampliació de microempreses, negocis d’autònoms i plans d’autoocupació entre persones de la Comunitat Valenciana, i que està dotada amb un import anual de 10 milions d’euros. Galvañ ha recordat que a través d’este acord “s’afavorix l’accés al finançament, especialment dirigit als col·lectius més vulnerables, perquè puguen desenrotllar un negoci i crear ocupació”.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha manifestat que amb estes accions es demostra “l’impuls que este Consell vol donar al Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ampliant la seua cartera de servicis per a oferir més oportunitats a la ciutadania”.

“La mamprenedoria o l’autoocupació és una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat”. Labora reforça l’aposta que té per implementar i ampliar els seus servicis i recursos en matèria d’autoocupació i mamprenedoria amb atenció personalitzada en qualsevol dels 54 Espai Labora distribuïts en tot el territori valencià. D’esta manera, Labora impulsarà la mamprenedoria com una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat Valenciana.

Labora Mamprén està inclòs en el Pla d’activitats 2024 del Centre d’Orientació, Mamprenedoria, Acompanyament i Innovació per a l’Ocupació (COE) de la Comunitat Valenciana, i representa un pas significatiu cap a la creació d’oportunitats laborals i l’impuls del teixit empresarial a la regió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.