Labora prestarà assessorament i mentorització gratuïta a les persones desocupades que vulguen mamprendre

Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, prestarà assessorament gratuït a les persones desocupades que vulguen mamprendre. Així, ha posat en marxa una iniciativa nova, Labora Mamprén, un programa de mamprenedoria per a persones desocupades junt amb el Centre Europeu d’Empreses i Innovació de València (CEEI València) i la Federació Valenciana d’Empreses Cooperatives de Treball (Fevecta).

Labora Mamprén té com a objectiu oferir assessorament i mentorització gratuïta a les persones que tenen una idea de negoci i vulguen portar-la a terme. Este programa consta de dos iniciatives per a projectes de mamprenedoria: Labora Mamprén Autoocupació, realitzada pel CEEI València per a la creació d’empresa com a autònoms o Societat Mercantil i Labora Mamprén Cooperatiu, gestionat per Fevecta, per a la creació i la consolidació d’empreses cooperatives.

La mentorització es durà a terme de manera individualitzada i en línia per experts en desenrotllament de negocis durant els pròxims tres mesos, en el cas del CEEI València, i de manera presencial o mixta, en el cas de Fevecta. L’assessorament se centrarà en aspectes crucials com la definició i el disseny de models de negoci, l’elaboració de plans de negoci adaptats a les particularitats de cada projecte, així com la identificació d’oportunitats de finançament i ajudes disponibles.

El programa està dirigit a persones demandants d’ocupació inscrites en Labora que compten amb un projecte de negoci. El termini per a sol·licitar la participació en este programa es prolonga fins al 15 d’octubre de 2024 tant en el cas del CEEI com en el de Fevecta.

En cada Espai Labora hi haurà un professional del Servici Valencià d’Ocupació i Formació que estarà encarregat de prestar assessorament en esta matèria. Les persones interessades a recórrer a esta ajuda i rebre l’orientació han de demanar cita prèvia a través de la pàgina web de Labora.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que amb esta iniciativa el Consell vol donar suport a les persones desocupades “donant-los el suport i l’orientació necessaris per a convertir les seues idees en models de negoci viables”. “Creiem fermament en el potencial mamprenedor de la Comunitat Valenciana i estem compromesos a oferir recursos i oferir-los les oportunitats”, ha assenyalat sobre este tema.

El director de Labora ha valorat que esta iniciativa se suma a l’acord firmat recentment entre la Generalitat i CaixaBank amb l’objectiu de donar suport a la creació o a l’ampliació de microempreses, negocis d’autònoms i plans d’autoocupació entre persones de la Comunitat Valenciana, i que està dotada amb un import anual de 10 milions d’euros. Galvañ ha recordat que a través d’este acord “s’afavorix l’accés al finançament, especialment dirigit als col·lectius més vulnerables, perquè puguen desenrotllar un negoci i crear ocupació”.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha manifestat que amb estes accions es demostra “l’impuls que este Consell vol donar al Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ampliant la seua cartera de servicis per a oferir més oportunitats a la ciutadania”.

“La mamprenedoria o l’autoocupació és una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat”. Labora reforça l’aposta que té per implementar i ampliar els seus servicis i recursos en matèria d’autoocupació i mamprenedoria amb atenció personalitzada en qualsevol dels 54 Espai Labora distribuïts en tot el territori valencià. D’esta manera, Labora impulsarà la mamprenedoria com una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat Valenciana.

Labora Mamprén està inclòs en el Pla d’activitats 2024 del Centre d’Orientació, Mamprenedoria, Acompanyament i Innovació per a l’Ocupació (COE) de la Comunitat Valenciana, i representa un pas significatiu cap a la creació d’oportunitats laborals i l’impuls del teixit empresarial a la regió.

Últimes notícies

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.