Labora prestarà assessorament i mentorització gratuïta a les persones desocupades que vulguen mamprendre

Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, prestarà assessorament gratuït a les persones desocupades que vulguen mamprendre. Així, ha posat en marxa una iniciativa nova, Labora Mamprén, un programa de mamprenedoria per a persones desocupades junt amb el Centre Europeu d’Empreses i Innovació de València (CEEI València) i la Federació Valenciana d’Empreses Cooperatives de Treball (Fevecta).

Labora Mamprén té com a objectiu oferir assessorament i mentorització gratuïta a les persones que tenen una idea de negoci i vulguen portar-la a terme. Este programa consta de dos iniciatives per a projectes de mamprenedoria: Labora Mamprén Autoocupació, realitzada pel CEEI València per a la creació d’empresa com a autònoms o Societat Mercantil i Labora Mamprén Cooperatiu, gestionat per Fevecta, per a la creació i la consolidació d’empreses cooperatives.

La mentorització es durà a terme de manera individualitzada i en línia per experts en desenrotllament de negocis durant els pròxims tres mesos, en el cas del CEEI València, i de manera presencial o mixta, en el cas de Fevecta. L’assessorament se centrarà en aspectes crucials com la definició i el disseny de models de negoci, l’elaboració de plans de negoci adaptats a les particularitats de cada projecte, així com la identificació d’oportunitats de finançament i ajudes disponibles.

El programa està dirigit a persones demandants d’ocupació inscrites en Labora que compten amb un projecte de negoci. El termini per a sol·licitar la participació en este programa es prolonga fins al 15 d’octubre de 2024 tant en el cas del CEEI com en el de Fevecta.

En cada Espai Labora hi haurà un professional del Servici Valencià d’Ocupació i Formació que estarà encarregat de prestar assessorament en esta matèria. Les persones interessades a recórrer a esta ajuda i rebre l’orientació han de demanar cita prèvia a través de la pàgina web de Labora.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que amb esta iniciativa el Consell vol donar suport a les persones desocupades “donant-los el suport i l’orientació necessaris per a convertir les seues idees en models de negoci viables”. “Creiem fermament en el potencial mamprenedor de la Comunitat Valenciana i estem compromesos a oferir recursos i oferir-los les oportunitats”, ha assenyalat sobre este tema.

El director de Labora ha valorat que esta iniciativa se suma a l’acord firmat recentment entre la Generalitat i CaixaBank amb l’objectiu de donar suport a la creació o a l’ampliació de microempreses, negocis d’autònoms i plans d’autoocupació entre persones de la Comunitat Valenciana, i que està dotada amb un import anual de 10 milions d’euros. Galvañ ha recordat que a través d’este acord “s’afavorix l’accés al finançament, especialment dirigit als col·lectius més vulnerables, perquè puguen desenrotllar un negoci i crear ocupació”.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha manifestat que amb estes accions es demostra “l’impuls que este Consell vol donar al Servici Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ampliant la seua cartera de servicis per a oferir més oportunitats a la ciutadania”.

“La mamprenedoria o l’autoocupació és una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat”. Labora reforça l’aposta que té per implementar i ampliar els seus servicis i recursos en matèria d’autoocupació i mamprenedoria amb atenció personalitzada en qualsevol dels 54 Espai Labora distribuïts en tot el territori valencià. D’esta manera, Labora impulsarà la mamprenedoria com una via més de millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la Comunitat Valenciana.

Labora Mamprén està inclòs en el Pla d’activitats 2024 del Centre d’Orientació, Mamprenedoria, Acompanyament i Innovació per a l’Ocupació (COE) de la Comunitat Valenciana, i representa un pas significatiu cap a la creació d’oportunitats laborals i l’impuls del teixit empresarial a la regió.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.