L’Ajuntament de València destina 8,5 milions per a la neteja i la recuperació de l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha acordat este divendres, a través d’un contracte d’emergència, destinar 8,5 milions d’euros per a la neteja i recuperació del llac de l’Albufera després de la dana que el 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital i va arrossegar fins a esta zona humida multitud de restes.

El consistori, propietari de l’Albufera i del paratge natural que l’envolta, pretén amb esta inversió començar els treballs per a retirar estes restes i retornar al seu estat habitual el llac, en el qual desemboca el barranc del Poyo que es va desbordar per la dana i va inundar els municipis pels quals transcorre.

La decisió de destinar 8,5 milions d’euros a la neteja i recuperació d’este aiguamoll l’han donat a conèixer després de la Junta de Govern Local celebrada este divendres en el consistori i abans del ple extraordinari dut a terme per a aprovar ajudes a afectats per les inundacions el portaveu de l’executiu municipal i del PP, Juan Carlos Caballero, i el segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox –formació que dirigeix la Regidoria de Devesa-Albufera, Juanma Badenas.

Tots dos han destacat, en les declaracions que han fet als mitjans de comunicació, el “patrimoni natural tan important per als valencians” que representa este espai natural, com el seu “ecosistema més preuat”, a més de ressaltar el “moltíssim” que ha patit pels efectes de la dana i els “immensos” danys que ha registrat. Així, han parlat de la urgència d’actuar per a retornar-li la normalitat.

L’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, s’ha referit també els diners que es destinarà a la neteja de l’Albufera durant la seua intervenció en la sessió plenària.

Les tasques de neteja i recuperació del llac –per a les quals es destinen en concret 8.501.399,18 euros– s’emprendran després de les labors que equips d’emergències i recerca estan realitzant en este enclavament amb la finalitat de localitzar a persones desaparegudes després de les inundacions provocades per la dana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau una xarxa amb ramificació a Alacant que va falsificar dades per a regularitzar a 5.000 migrants

La Policia Nacional i Vigilància Duanera han desarticulat una organització amb base en Saragossa i ramificacions a Alacant, Múrcia i Osca. L'operació s'ha saldat amb 61 detinguts, 18 d'ells integrants de la trama i la resta clients.

Compromís acusa a Catalá i al Govern per la crisi de Rodalia: ‘ens han portat al caos’

Papi Robles qualifica d'irresponsable la gestió de la crisi de Rodalia i culpa a María José Catalá i al Govern central. Critica el tall d'arribades a l'Estació del Nord en horari de mascletà i planteja perimetrar la zona per a evitar aglomeracions.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per un suposat frau amb bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en la investigació sobre presumptes irregularitats en els bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la seu de Facpyme.

Presó per a un home de 43 anys per tres agressions sexuals a menors a València

La Policia Nacional va detindre a València a un home de 43 anys i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó per tres agressions sexuals a menors. Se li imputa també pornografia infantil després de la troballa de material incriminatori en el seu domicili i s'han detectat cinc suposades víctimes.

La calor de l’Atlàntic i el Mediterrani va intensificar un 40% la DANA de València

Un estudi del BSC-CNS conclou que les temperatures anòmales de l'Atlàntic Nord i del Mediterrani van reforçar en un 40% la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. L'Atlàntic va aportar de manera específica un 15% addicional a la intensitat de les pluges.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció entorn dels bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional per una investigació de presumpta corrupció lligada als bons consum de 2022 i 2023 a la província d'Alacant. Les perquisicions se centren en una vintena de municipis.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva: l’home està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per cremar a la seua parella, de 49. L'home presenta diverses cremades i roman molt greu a l'Hospital La Fe.

Thomas Partey pretén declarar-se no culpable de dos nous càrrecs de violació

El jugador del Vila-real pretén declarar-se no culpable de dos nous càrrecs de violació que eleven a set les imputacions per part de tres dones. La seua advocada va confirmar la postura en una primera audiència a Londres; la pròxima vista serà a l'abril i el futbolista roman en llibertat sota fiança des de setembre