Anuncios

L’Ajuntament de València destina 8,5 milions per a la neteja i la recuperació de l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha acordat este divendres, a través d’un contracte d’emergència, destinar 8,5 milions d’euros per a la neteja i recuperació del llac de l’Albufera després de la dana que el 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital i va arrossegar fins a esta zona humida multitud de restes.

Anuncios

El consistori, propietari de l’Albufera i del paratge natural que l’envolta, pretén amb esta inversió començar els treballs per a retirar estes restes i retornar al seu estat habitual el llac, en el qual desemboca el barranc del Poyo que es va desbordar per la dana i va inundar els municipis pels quals transcorre.

La decisió de destinar 8,5 milions d’euros a la neteja i recuperació d’este aiguamoll l’han donat a conèixer després de la Junta de Govern Local celebrada este divendres en el consistori i abans del ple extraordinari dut a terme per a aprovar ajudes a afectats per les inundacions el portaveu de l’executiu municipal i del PP, Juan Carlos Caballero, i el segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox –formació que dirigeix la Regidoria de Devesa-Albufera, Juanma Badenas.

Tots dos han destacat, en les declaracions que han fet als mitjans de comunicació, el “patrimoni natural tan important per als valencians” que representa este espai natural, com el seu “ecosistema més preuat”, a més de ressaltar el “moltíssim” que ha patit pels efectes de la dana i els “immensos” danys que ha registrat. Així, han parlat de la urgència d’actuar per a retornar-li la normalitat.

L’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, s’ha referit també els diners que es destinarà a la neteja de l’Albufera durant la seua intervenció en la sessió plenària.

Les tasques de neteja i recuperació del llac –per a les quals es destinen en concret 8.501.399,18 euros– s’emprendran després de les labors que equips d’emergències i recerca estan realitzant en este enclavament amb la finalitat de localitzar a persones desaparegudes després de les inundacions provocades per la dana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.
Anuncios