16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

L’Ajuntament de València destina 8,5 milions per a la neteja i la recuperació de l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha acordat este divendres, a través d’un contracte d’emergència, destinar 8,5 milions d’euros per a la neteja i recuperació del llac de l’Albufera després de la dana que el 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital i va arrossegar fins a esta zona humida multitud de restes.

El consistori, propietari de l’Albufera i del paratge natural que l’envolta, pretén amb esta inversió començar els treballs per a retirar estes restes i retornar al seu estat habitual el llac, en el qual desemboca el barranc del Poyo que es va desbordar per la dana i va inundar els municipis pels quals transcorre.

La decisió de destinar 8,5 milions d’euros a la neteja i recuperació d’este aiguamoll l’han donat a conèixer després de la Junta de Govern Local celebrada este divendres en el consistori i abans del ple extraordinari dut a terme per a aprovar ajudes a afectats per les inundacions el portaveu de l’executiu municipal i del PP, Juan Carlos Caballero, i el segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox –formació que dirigeix la Regidoria de Devesa-Albufera, Juanma Badenas.

Tots dos han destacat, en les declaracions que han fet als mitjans de comunicació, el “patrimoni natural tan important per als valencians” que representa este espai natural, com el seu “ecosistema més preuat”, a més de ressaltar el “moltíssim” que ha patit pels efectes de la dana i els “immensos” danys que ha registrat. Així, han parlat de la urgència d’actuar per a retornar-li la normalitat.

L’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, s’ha referit també els diners que es destinarà a la neteja de l’Albufera durant la seua intervenció en la sessió plenària.

Les tasques de neteja i recuperació del llac –per a les quals es destinen en concret 8.501.399,18 euros– s’emprendran després de les labors que equips d’emergències i recerca estan realitzant en este enclavament amb la finalitat de localitzar a persones desaparegudes després de les inundacions provocades per la dana.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.