L’Ajuntament de València destina 8,5 milions per a la neteja i la recuperació de l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha acordat este divendres, a través d’un contracte d’emergència, destinar 8,5 milions d’euros per a la neteja i recuperació del llac de l’Albufera després de la dana que el 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital i va arrossegar fins a esta zona humida multitud de restes.

El consistori, propietari de l’Albufera i del paratge natural que l’envolta, pretén amb esta inversió començar els treballs per a retirar estes restes i retornar al seu estat habitual el llac, en el qual desemboca el barranc del Poyo que es va desbordar per la dana i va inundar els municipis pels quals transcorre.

La decisió de destinar 8,5 milions d’euros a la neteja i recuperació d’este aiguamoll l’han donat a conèixer després de la Junta de Govern Local celebrada este divendres en el consistori i abans del ple extraordinari dut a terme per a aprovar ajudes a afectats per les inundacions el portaveu de l’executiu municipal i del PP, Juan Carlos Caballero, i el segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox –formació que dirigeix la Regidoria de Devesa-Albufera, Juanma Badenas.

Tots dos han destacat, en les declaracions que han fet als mitjans de comunicació, el «patrimoni natural tan important per als valencians» que representa este espai natural, com el seu «ecosistema més preuat», a més de ressaltar el «moltíssim» que ha patit pels efectes de la dana i els «immensos» danys que ha registrat. Així, han parlat de la urgència d’actuar per a retornar-li la normalitat.

L’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, s’ha referit també els diners que es destinarà a la neteja de l’Albufera durant la seua intervenció en la sessió plenària.

Les tasques de neteja i recuperació del llac –per a les quals es destinen en concret 8.501.399,18 euros– s’emprendran després de les labors que equips d’emergències i recerca estan realitzant en este enclavament amb la finalitat de localitzar a persones desaparegudes després de les inundacions provocades per la dana.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.