L’Ajuntament de València destina 8,5 milions per a la neteja i la recuperació de l’Albufera

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha acordat este divendres, a través d’un contracte d’emergència, destinar 8,5 milions d’euros per a la neteja i recuperació del llac de l’Albufera després de la dana que el 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital i va arrossegar fins a esta zona humida multitud de restes.

El consistori, propietari de l’Albufera i del paratge natural que l’envolta, pretén amb esta inversió començar els treballs per a retirar estes restes i retornar al seu estat habitual el llac, en el qual desemboca el barranc del Poyo que es va desbordar per la dana i va inundar els municipis pels quals transcorre.

La decisió de destinar 8,5 milions d’euros a la neteja i recuperació d’este aiguamoll l’han donat a conèixer després de la Junta de Govern Local celebrada este divendres en el consistori i abans del ple extraordinari dut a terme per a aprovar ajudes a afectats per les inundacions el portaveu de l’executiu municipal i del PP, Juan Carlos Caballero, i el segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox –formació que dirigeix la Regidoria de Devesa-Albufera, Juanma Badenas.

Tots dos han destacat, en les declaracions que han fet als mitjans de comunicació, el “patrimoni natural tan important per als valencians” que representa este espai natural, com el seu “ecosistema més preuat”, a més de ressaltar el “moltíssim” que ha patit pels efectes de la dana i els “immensos” danys que ha registrat. Així, han parlat de la urgència d’actuar per a retornar-li la normalitat.

L’alcaldessa de la capital valenciana, María José Catalá, s’ha referit també els diners que es destinarà a la neteja de l’Albufera durant la seua intervenció en la sessió plenària.

Les tasques de neteja i recuperació del llac –per a les quals es destinen en concret 8.501.399,18 euros– s’emprendran després de les labors que equips d’emergències i recerca estan realitzant en este enclavament amb la finalitat de localitzar a persones desaparegudes després de les inundacions provocades per la dana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.