14.4 C
València
Diumenge, 13 abril, 2025

L’Ajuntament de València finalitza la retirada de 2.475 tones de residus de l’Albufera després de la dana del 29O

El consistori de València ha finalitzat la retirada de 2.475 tones de residus, incloent plàstics, material vegetal i restes perilloses, acumulades al paratge natural de l’Albufera a causa de la dana del 29 d’octubre. D’aquest volum, 2.410 tones són de material vegetal, mentre que 65 tones corresponen a residus plàstics i urbans, tal com ha explicat el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez.

En la seva visita al pouet del Saler, Gosálbez va afirmar: “No parlem de promeses, parlem de fets. L’objectiu era donar resposta a una emergència ambiental sense excuses i amb tots els mitjans disponibles”.

Els treballs s’han dut a terme sobre dos fronts: un des del llac, amb maquinària amfíbia, embarcacions i pontones d’arrossegament, per agrupar residus i traslladar-los a les ribes, i un altre des de terra, amb maquinària pesada, adequant accessos i parcel·les per evacuar els residus a les zones d’apilament.

A més, s’han habilitat tres zones d’apilament intermedi a Catarroja, Adela i Camp de Tir de Silla, amb més de 2.000 metres quadrats cadascuna. Aquests espais s’han impermeabilitzat i han estat condicionats amb cribratge i separació per tipus de residus.

La recuperació de quatre accessos rurals i l’adequada estructura de l’operació han estat clau. Gosálbez ha remarcat que no s’han limitat a arreplegar, sinó que han dissenyat una operació amb criteri tècnic i control ambiental.

Malgrat les condicions meteorològiques adverses que han afectat el rendiment dels treballs, el regidor ha defensat que cada adaptació ha estat pensada per respondre de manera responsable a les condicions del terreny. Està previst que les tasques a terra finalitzin el 30 de maig i les que es realitzin a l’aigua a mitjan abril.

Gosálbez ha destacat l’impacte econòmic d’aquests treballs, amb un contracte d’emergència que ascendeix a 8,7 milions d’euros. “L’Albufera no podia esperar”, va afegir, destacant que l’Ajuntament ha invertit aquests recursos per protegir l’Albufera.

Finalment, l’Ajuntament està treballant en projectes de R+D+i per a la reutilització dels residus extrets. S’han arreplegat mostres per analitzar la viabilitat d’aquests materials com a matèria primera per al mobiliari urbà. José Gosálbez va afirmar: “Transformem l’emergència en oportunitat”.

Últimes notícies

No deixem que acacen el valencià

En això d’acaçar una llengua d’una manera especial, Vox s’assembla al seu admirat president nord-americà, Donald Trump

Veïns de Pérez Galdós reclamen a l’Ajuntament suprimir el túnel de l’avinguda per una ‘renaturalització real’

Una protesta denuncia que el túnel genera contaminació i dificulta la plantació d’arbres

València busca controlar l’excés de coloms existent a la ciutat

La població de coloms ha augmentat prop d’un 60 % des de 2021

Detinguts per arrancar els lòbuls a una octogenària i altres robatoris amb ganivets a València

La investigació va començar per un atac violent a un matrimoni d’ancians i es va estendre a altres cinc municipis de la província

El 85% dels municipis afectats per la dana presenten projectes de rehabilitació i acompanyament a menors

La ministra de Joventut i Infància ha ressaltat que el 85% dels municipis afectats per la dana han presentat projectes de suport socioeducatiu i rehabilitació. Sira Rego destaca la col·laboració amb els ajuntaments i la importància de l'acompanyament psicològic per als menors.

El Mercat Central de València impulsa la solidaritat amb el Banc d’Aliments

El Mercat Central de València s'uneix al projecte 'Ningú sense la seua ració diària' del Banc d'Aliments, facilitant donacions mitjançant compres virtuals. A partir d'ara, els clients podran col·laborar de manera senzilla gràcies a l'ajuda de voluntaris.

Ocupació turística a la Comunitat Valenciana: expectatives per Setmana Santa 2023

Les previsions d’ocupació hotelera per a la Setmana Santa 2023 a la Comunitat Valenciana superen el 74%. Benidorm destaca amb un 81%, mentre que la ciutat de València espera un 71,3%.

Marine Le Pen impugna la seua inhabilitació de cinc anys per malversació de fons europeus

Marine Le Pen ha recorregut la sentència que la condemna a cinc anys d'inhabilitació per malversació de fons europeus. La trama implica el desviament de diners per pagar a treballadors del seu partit. Aquesta decisió judicial posa en perill la seua candidatura per a les eleccions del 2027.