11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

L’Ajuntament emprendrà mesures legals per l’abocament en platges del Saler i demana reforçar els controls

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern (PP i Vox), en contra de Compromís i l’abstenció del grup Socialista, una moció alternativa a la presentada per la coalició sobre l’abocament d’hidrocarburs a les platges del Parc Natural de l’Albufera. Entre altres qüestions, s’insta als servicis jurídics a emprendre mesures legals per la taca i sol·licita incrementar les mesures de control per a evitar este tipus d’incidents.

En esta moció es “condemna enèrgicament este abocament i s’insta a Capitania Marítima i a l’Autoritat Portuària de València a investigar amb la màxima el seu origen”.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que el que es pretén és “blindar” les platges i “perseguir al causant del dany perquè assumisca el cost de les despeses de descontaminació i les responsabilitats penals que es deriven d’este greu episodi”.

Així mateix, s’insta a l’Assessoria Jurídica de l’Ajuntament “a prendre mesures legals pel greu dany causat a este espai natural” i es planteja una col·laboració entre el servici municipal de Devesa-Albufera, la Generalitat Valenciana i l’Administració General de l’Estat, per a “avaluar l’impacte de la contaminació en la flora i fauna, tant en la part emergida com en la part submergida de la platja, sent esta última competència de l’Estat”.

En este sentit, a l’Administració General de l’Estat se li reclama executar projectes de restauració de les platges de l’Albufera “per a compensar els danys patits, conforme a l’article 132.2 de la Constitució, ja que és la titular del domini públic marítim-terrestre, incloent el mar i les platges”.

Finalment, Caballero ha destacat que també es va a sol·licitar que “es reforcen les mesures de control i prevenció d’abocaments en la costa valenciana i s’incremente la vigilància i la coordinació entre les diferents administracions per a protegir el parc natural i evitar futurs episodis de contaminació”.

Per la seua banda, Sergi Campillo (Compromís) ha qualificat l’abocament com “la major crisi ambiental de la nostra costa” i ha criticat l’absència de l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant tres dies i que només “apareguera per a fer-se la foto alçant la bandera verda des de la posta, acte que incomplix la Llei de publicitat institucional”.

En la seua intervenció, ha instat a accelerar la investigació i exigir al Port projectes de restauració de les platges de L’Albufera, així com la paralització de l’ampliació del port, ja que “cal limitar el creixement portuari i repensar esta infraestructura perquè la societat valenciana també ho reclama”.

La regidora socialista Elisa Valía ha afirmat que compartixen la preocupació per l’abocament, així com el de la platja del Cabanyal i ha qüestionat també l’actitud de Catalá “al no anar al lloc de comandament avançat durant els primers dies, però sí a l’hissat de la bandera verda, cosa que és il·legal”. Així mateix, ha mostrat la seua sorpresa per que el grup del PP qüestione les actuacions de Capitania Marítima en el succés.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.