14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’Ajuntament emprendrà mesures legals per l’abocament en platges del Saler i demana reforçar els controls

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern (PP i Vox), en contra de Compromís i l’abstenció del grup Socialista, una moció alternativa a la presentada per la coalició sobre l’abocament d’hidrocarburs a les platges del Parc Natural de l’Albufera. Entre altres qüestions, s’insta als servicis jurídics a emprendre mesures legals per la taca i sol·licita incrementar les mesures de control per a evitar este tipus d’incidents.

En esta moció es “condemna enèrgicament este abocament i s’insta a Capitania Marítima i a l’Autoritat Portuària de València a investigar amb la màxima el seu origen”.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que el que es pretén és “blindar” les platges i “perseguir al causant del dany perquè assumisca el cost de les despeses de descontaminació i les responsabilitats penals que es deriven d’este greu episodi”.

Així mateix, s’insta a l’Assessoria Jurídica de l’Ajuntament “a prendre mesures legals pel greu dany causat a este espai natural” i es planteja una col·laboració entre el servici municipal de Devesa-Albufera, la Generalitat Valenciana i l’Administració General de l’Estat, per a “avaluar l’impacte de la contaminació en la flora i fauna, tant en la part emergida com en la part submergida de la platja, sent esta última competència de l’Estat”.

En este sentit, a l’Administració General de l’Estat se li reclama executar projectes de restauració de les platges de l’Albufera “per a compensar els danys patits, conforme a l’article 132.2 de la Constitució, ja que és la titular del domini públic marítim-terrestre, incloent el mar i les platges”.

Finalment, Caballero ha destacat que també es va a sol·licitar que “es reforcen les mesures de control i prevenció d’abocaments en la costa valenciana i s’incremente la vigilància i la coordinació entre les diferents administracions per a protegir el parc natural i evitar futurs episodis de contaminació”.

Per la seua banda, Sergi Campillo (Compromís) ha qualificat l’abocament com “la major crisi ambiental de la nostra costa” i ha criticat l’absència de l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant tres dies i que només “apareguera per a fer-se la foto alçant la bandera verda des de la posta, acte que incomplix la Llei de publicitat institucional”.

En la seua intervenció, ha instat a accelerar la investigació i exigir al Port projectes de restauració de les platges de L’Albufera, així com la paralització de l’ampliació del port, ja que “cal limitar el creixement portuari i repensar esta infraestructura perquè la societat valenciana també ho reclama”.

La regidora socialista Elisa Valía ha afirmat que compartixen la preocupació per l’abocament, així com el de la platja del Cabanyal i ha qüestionat també l’actitud de Catalá “al no anar al lloc de comandament avançat durant els primers dies, però sí a l’hissat de la bandera verda, cosa que és il·legal”. Així mateix, ha mostrat la seua sorpresa per que el grup del PP qüestione les actuacions de Capitania Marítima en el succés.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.