10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’Ajuntament emprendrà mesures legals per l’abocament en platges del Saler i demana reforçar els controls

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern (PP i Vox), en contra de Compromís i l’abstenció del grup Socialista, una moció alternativa a la presentada per la coalició sobre l’abocament d’hidrocarburs a les platges del Parc Natural de l’Albufera. Entre altres qüestions, s’insta als servicis jurídics a emprendre mesures legals per la taca i sol·licita incrementar les mesures de control per a evitar este tipus d’incidents.

En esta moció es “condemna enèrgicament este abocament i s’insta a Capitania Marítima i a l’Autoritat Portuària de València a investigar amb la màxima el seu origen”.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que el que es pretén és “blindar” les platges i “perseguir al causant del dany perquè assumisca el cost de les despeses de descontaminació i les responsabilitats penals que es deriven d’este greu episodi”.

Així mateix, s’insta a l’Assessoria Jurídica de l’Ajuntament “a prendre mesures legals pel greu dany causat a este espai natural” i es planteja una col·laboració entre el servici municipal de Devesa-Albufera, la Generalitat Valenciana i l’Administració General de l’Estat, per a “avaluar l’impacte de la contaminació en la flora i fauna, tant en la part emergida com en la part submergida de la platja, sent esta última competència de l’Estat”.

En este sentit, a l’Administració General de l’Estat se li reclama executar projectes de restauració de les platges de l’Albufera “per a compensar els danys patits, conforme a l’article 132.2 de la Constitució, ja que és la titular del domini públic marítim-terrestre, incloent el mar i les platges”.

Finalment, Caballero ha destacat que també es va a sol·licitar que “es reforcen les mesures de control i prevenció d’abocaments en la costa valenciana i s’incremente la vigilància i la coordinació entre les diferents administracions per a protegir el parc natural i evitar futurs episodis de contaminació”.

Per la seua banda, Sergi Campillo (Compromís) ha qualificat l’abocament com “la major crisi ambiental de la nostra costa” i ha criticat l’absència de l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant tres dies i que només “apareguera per a fer-se la foto alçant la bandera verda des de la posta, acte que incomplix la Llei de publicitat institucional”.

En la seua intervenció, ha instat a accelerar la investigació i exigir al Port projectes de restauració de les platges de L’Albufera, així com la paralització de l’ampliació del port, ja que “cal limitar el creixement portuari i repensar esta infraestructura perquè la societat valenciana també ho reclama”.

La regidora socialista Elisa Valía ha afirmat que compartixen la preocupació per l’abocament, així com el de la platja del Cabanyal i ha qüestionat també l’actitud de Catalá “al no anar al lloc de comandament avançat durant els primers dies, però sí a l’hissat de la bandera verda, cosa que és il·legal”. Així mateix, ha mostrat la seua sorpresa per que el grup del PP qüestione les actuacions de Capitania Marítima en el succés.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.