L’Ajuntament emprendrà mesures legals per l’abocament en platges del Saler i demana reforçar els controls

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern (PP i Vox), en contra de Compromís i l’abstenció del grup Socialista, una moció alternativa a la presentada per la coalició sobre l’abocament d’hidrocarburs a les platges del Parc Natural de l’Albufera. Entre altres qüestions, s’insta als servicis jurídics a emprendre mesures legals per la taca i sol·licita incrementar les mesures de control per a evitar este tipus d’incidents.

En esta moció es «condemna enèrgicament este abocament i s’insta a Capitania Marítima i a l’Autoritat Portuària de València a investigar amb la màxima el seu origen».

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que el que es pretén és «blindar» les platges i «perseguir al causant del dany perquè assumisca el cost de les despeses de descontaminació i les responsabilitats penals que es deriven d’este greu episodi».

Així mateix, s’insta a l’Assessoria Jurídica de l’Ajuntament «a prendre mesures legals pel greu dany causat a este espai natural» i es planteja una col·laboració entre el servici municipal de Devesa-Albufera, la Generalitat Valenciana i l’Administració General de l’Estat, per a «avaluar l’impacte de la contaminació en la flora i fauna, tant en la part emergida com en la part submergida de la platja, sent esta última competència de l’Estat».

En este sentit, a l’Administració General de l’Estat se li reclama executar projectes de restauració de les platges de l’Albufera «per a compensar els danys patits, conforme a l’article 132.2 de la Constitució, ja que és la titular del domini públic marítim-terrestre, incloent el mar i les platges».

Finalment, Caballero ha destacat que també es va a sol·licitar que «es reforcen les mesures de control i prevenció d’abocaments en la costa valenciana i s’incremente la vigilància i la coordinació entre les diferents administracions per a protegir el parc natural i evitar futurs episodis de contaminació».

Per la seua banda, Sergi Campillo (Compromís) ha qualificat l’abocament com «la major crisi ambiental de la nostra costa» i ha criticat l’absència de l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant tres dies i que només «apareguera per a fer-se la foto alçant la bandera verda des de la posta, acte que incomplix la Llei de publicitat institucional».

En la seua intervenció, ha instat a accelerar la investigació i exigir al Port projectes de restauració de les platges de L’Albufera, així com la paralització de l’ampliació del port, ja que «cal limitar el creixement portuari i repensar esta infraestructura perquè la societat valenciana també ho reclama».

La regidora socialista Elisa Valía ha afirmat que compartixen la preocupació per l’abocament, així com el de la platja del Cabanyal i ha qüestionat també l’actitud de Catalá «al no anar al lloc de comandament avançat durant els primers dies, però sí a l’hissat de la bandera verda, cosa que és il·legal». Així mateix, ha mostrat la seua sorpresa per que el grup del PP qüestione les actuacions de Capitania Marítima en el succés.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.