L’Ajuntament emprendrà mesures legals per l’abocament en platges del Saler i demana reforçar els controls

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern (PP i Vox), en contra de Compromís i l’abstenció del grup Socialista, una moció alternativa a la presentada per la coalició sobre l’abocament d’hidrocarburs a les platges del Parc Natural de l’Albufera. Entre altres qüestions, s’insta als servicis jurídics a emprendre mesures legals per la taca i sol·licita incrementar les mesures de control per a evitar este tipus d’incidents.

En esta moció es “condemna enèrgicament este abocament i s’insta a Capitania Marítima i a l’Autoritat Portuària de València a investigar amb la màxima el seu origen”.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que el que es pretén és “blindar” les platges i “perseguir al causant del dany perquè assumisca el cost de les despeses de descontaminació i les responsabilitats penals que es deriven d’este greu episodi”.

Així mateix, s’insta a l’Assessoria Jurídica de l’Ajuntament “a prendre mesures legals pel greu dany causat a este espai natural” i es planteja una col·laboració entre el servici municipal de Devesa-Albufera, la Generalitat Valenciana i l’Administració General de l’Estat, per a “avaluar l’impacte de la contaminació en la flora i fauna, tant en la part emergida com en la part submergida de la platja, sent esta última competència de l’Estat”.

En este sentit, a l’Administració General de l’Estat se li reclama executar projectes de restauració de les platges de l’Albufera “per a compensar els danys patits, conforme a l’article 132.2 de la Constitució, ja que és la titular del domini públic marítim-terrestre, incloent el mar i les platges”.

Finalment, Caballero ha destacat que també es va a sol·licitar que “es reforcen les mesures de control i prevenció d’abocaments en la costa valenciana i s’incremente la vigilància i la coordinació entre les diferents administracions per a protegir el parc natural i evitar futurs episodis de contaminació”.

Per la seua banda, Sergi Campillo (Compromís) ha qualificat l’abocament com “la major crisi ambiental de la nostra costa” i ha criticat l’absència de l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant tres dies i que només “apareguera per a fer-se la foto alçant la bandera verda des de la posta, acte que incomplix la Llei de publicitat institucional”.

En la seua intervenció, ha instat a accelerar la investigació i exigir al Port projectes de restauració de les platges de L’Albufera, així com la paralització de l’ampliació del port, ja que “cal limitar el creixement portuari i repensar esta infraestructura perquè la societat valenciana també ho reclama”.

La regidora socialista Elisa Valía ha afirmat que compartixen la preocupació per l’abocament, així com el de la platja del Cabanyal i ha qüestionat també l’actitud de Catalá “al no anar al lloc de comandament avançat durant els primers dies, però sí a l’hissat de la bandera verda, cosa que és il·legal”. Així mateix, ha mostrat la seua sorpresa per que el grup del PP qüestione les actuacions de Capitania Marítima en el succés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.