25.8 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Lambda lliurarà els seus premis a la gerenta del Planet, a l’activista trans Carla Alba, i a l’associació Chrysallis

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

Lambda lliura hui dijous els Premis Margarida Borràs 2024 a la gerenta del Planet, a l’activista trans Carla Alba, i a l’associació Chrysallis, segons ha informat el col·lectiu LGTB+ en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així, s’ha distingit a Rosa Mª Gilabert per ser una dona “pionera que va crear en el cor de Ruzafa un dels primers locals d’oci per a dones LTB, el Planet València, que es va convertir en un punt de trobada on les dones del col·lectiu podien gaudir d’un espai segur i obert a la diversitat”.

Així mateix, s’ha reconegut a Carla Alba Represa, “dona trans, lesbiana i major que destaca pel seu activisme en una època molt difícil, en la qual alçar la veu per a reclamar drets per al col·lectiu LGTBI+ podia portar-la a la presó”. “Hui dia continua el seu compromís i és un exemple de valentia per a les noves generacions”, assenyalen.

Per últim, es premia a Chrysallis, Associació de famílies d’Infància i Joventut Trans, per la seua lluita “incansable en defensa dels drets de les persones que encara no poden fer-ho pel seu compte”. En l’àmbit estatal, la seua lluita va ser “fonamental” per a “aconseguir l’aprovació de la llei el 2023, i en l’àmbit regional, treballen dia a dia perquè menors trans tinguen un espai segur on poder ser”.

La gala de lliurament dels Premis Margarida Borràs 2024 tindrà lloc este dijous, 19 de desembre, a l’Auditori Joan Plaça del Jardí Botànic de la Universitat de València a les 19 hores i serà presentada per Avelino Pietat Mr. Avelain que mantindrà el to divertit i reivindicatiu propi del moviment activista LGTBI+, i comptarà amb actuacions musicals.

Últimes notícies

Videojocs en línia: un caldo de cultiu per a l’assetjament sexual i conductes tòxiques

Un estudi revela que el 20% dels jugadors en línia patixen assetjament sexual, afectant especialment dones, comunitat LGBTQIA+ i jugadors majors.

Carlos Mazón exposarà en Les Corts la seua gestió de la DANA i la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, compareixerà en Les Corts per a explicar la gestió de la DANA del 29 d'octubre i els resultats de l'última Conferència de Presidents a Barcelona.

35 Vespas Danyades per la DANA a València Troben Nova Llar a Valladolid

Una col·lecció de 35 motos clàssiques Vespa afectades per inundacions a València es traslladen a un museu a Valladolid. El projecte contempla una exposició i posterior restauració.

Aturs de taxis a València durant la nit de Sant Joan i tots els dissabtes de juliol per la política tarifària

La Federació del Taxi de València convoca aturs nocturns en protesta per la política tarifària. La vaga comença en la nit de Sant Joan i es repetirà tots els dissabtes de juliol.

Ciutadans col·laboren per a desencriptar carta del segle XVI dels Borgia i revelen secrets històrics

La col·laboració ciutadana va permetre desxifrar una carta encriptada del segle XVI vinculada a la família Borgia, revelant temes eclesiàstics i revolucions històriques.

Soledad Sevilla ingressa en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran reflexionant sobre l’art i la bellesa

La pintora Soledad Sevilla s'incorpora a la Reial Acadèmia de Sant Ferran amb un discurs que destaca l'art com a experiència estètica i el compromís amb la bellesa transformadora.

Compromís decidix el seu futur dins del grup parlamentari Sumar després de desacords interns

Compromís es reunix per a decidir si continua en el grup Sumar en el Congrés després de desacords sobre la comissió d'investigació de la dana d'octubre.

El català en Valéncia fomenta el castellà

El català a Valéncia és més que una llengua; és una part essencial de la nostra identitat. Coneix els desafiaments actuals.