Anuncios

L’atleta keniana Agnes Jebet polvoritza el rècord del món en la 10K de València

L’atleta keniana Agnes Jebet ha polvoritzat este diumenge el rècord del món de 10K amb una marca de 28:45 en la carrera de València Ibercaja, superant així la marca que ostentava Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14). Amb este rècord, la prova de la capital del Túria ostenta tant el rècord en dones com en homes, aconseguit en 2020 per Rhonex Kipruto (26:24). Enguany, el vencedor en la prova masculina ha sigut l’ugandés Jacob Kiplimo amb una marca de 26:48.

10K València

Anuncios

El 10K València Ibercaja, que ha esgotat els seus dorsals disponibles, ha celebrat la seua 16a edició aquest diumenge 14 de gener, inaugurant com cada any el calendari de carreres a València. Ho ha fet oferint tota una festa de running als 14.000 corredors inscrits.

Els participants, que han tornat a gaudir del millor 10K d’Espanya i més ràpid del món al ritme, com ja és tradició, del Hu-Ha!de Chimo Bayo, han pres l’eixida des del Passeig de l’Albereda a partir de les 9.30 hores. Però uns minuts abans del tret d’eixida, la carrera ha rendit un homenatge, guardant un emotiu minut de silenci, a la recentment morta Carmen Valero, la primera atleta que va representar a Espanya en uns Jocs Olímpics i que es va proclamar dos vegades campiona del món de cross.

En el pla esportiu, Álex Aparicio, el director del 10K València Ibercaja, ha destacat que la prova “ha comptat amb més de 100 atletes d’elit arribats de més d’una vintena de nacionalitats diferents a la recerca de les seues millors marques a la ciutat del running”. Quant a l’elit femenina, l’atleta de Kenya Agnes Jebet Ngetich ha aconseguit fer-se amb el rècord del món de 10K millorant la seua millor marca reeixida a Lilla (França) en 2023, quan es va quedar a tan sols a 12 segons del rècord del món que ostenta Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14).

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.
Anuncios