L’atleta keniana Agnes Jebet polvoritza el rècord del món en la 10K de València

L’atleta keniana Agnes Jebet ha polvoritzat este diumenge el rècord del món de 10K amb una marca de 28:45 en la carrera de València Ibercaja, superant així la marca que ostentava Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14). Amb este rècord, la prova de la capital del Túria ostenta tant el rècord en dones com en homes, aconseguit en 2020 per Rhonex Kipruto (26:24). Enguany, el vencedor en la prova masculina ha sigut l’ugandés Jacob Kiplimo amb una marca de 26:48.

10K València

El 10K València Ibercaja, que ha esgotat els seus dorsals disponibles, ha celebrat la seua 16a edició aquest diumenge 14 de gener, inaugurant com cada any el calendari de carreres a València. Ho ha fet oferint tota una festa de running als 14.000 corredors inscrits.

Els participants, que han tornat a gaudir del millor 10K d’Espanya i més ràpid del món al ritme, com ja és tradició, del Hu-Ha!de Chimo Bayo, han pres l’eixida des del Passeig de l’Albereda a partir de les 9.30 hores. Però uns minuts abans del tret d’eixida, la carrera ha rendit un homenatge, guardant un emotiu minut de silenci, a la recentment morta Carmen Valero, la primera atleta que va representar a Espanya en uns Jocs Olímpics i que es va proclamar dos vegades campiona del món de cross.

En el pla esportiu, Álex Aparicio, el director del 10K València Ibercaja, ha destacat que la prova «ha comptat amb més de 100 atletes d’elit arribats de més d’una vintena de nacionalitats diferents a la recerca de les seues millors marques a la ciutat del running». Quant a l’elit femenina, l’atleta de Kenya Agnes Jebet Ngetich ha aconseguit fer-se amb el rècord del món de 10K millorant la seua millor marca reeixida a Lilla (França) en 2023, quan es va quedar a tan sols a 12 segons del rècord del món que ostenta Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14).

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.