L’atleta keniana Agnes Jebet polvoritza el rècord del món en la 10K de València

L’atleta keniana Agnes Jebet ha polvoritzat este diumenge el rècord del món de 10K amb una marca de 28:45 en la carrera de València Ibercaja, superant així la marca que ostentava Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14). Amb este rècord, la prova de la capital del Túria ostenta tant el rècord en dones com en homes, aconseguit en 2020 per Rhonex Kipruto (26:24). Enguany, el vencedor en la prova masculina ha sigut l’ugandés Jacob Kiplimo amb una marca de 26:48.

10K València

El 10K València Ibercaja, que ha esgotat els seus dorsals disponibles, ha celebrat la seua 16a edició aquest diumenge 14 de gener, inaugurant com cada any el calendari de carreres a València. Ho ha fet oferint tota una festa de running als 14.000 corredors inscrits.

Els participants, que han tornat a gaudir del millor 10K d’Espanya i més ràpid del món al ritme, com ja és tradició, del Hu-Ha!de Chimo Bayo, han pres l’eixida des del Passeig de l’Albereda a partir de les 9.30 hores. Però uns minuts abans del tret d’eixida, la carrera ha rendit un homenatge, guardant un emotiu minut de silenci, a la recentment morta Carmen Valero, la primera atleta que va representar a Espanya en uns Jocs Olímpics i que es va proclamar dos vegades campiona del món de cross.

En el pla esportiu, Álex Aparicio, el director del 10K València Ibercaja, ha destacat que la prova «ha comptat amb més de 100 atletes d’elit arribats de més d’una vintena de nacionalitats diferents a la recerca de les seues millors marques a la ciutat del running». Quant a l’elit femenina, l’atleta de Kenya Agnes Jebet Ngetich ha aconseguit fer-se amb el rècord del món de 10K millorant la seua millor marca reeixida a Lilla (França) en 2023, quan es va quedar a tan sols a 12 segons del rècord del món que ostenta Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14).

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.