L’atleta keniana Agnes Jebet polvoritza el rècord del món en la 10K de València

L’atleta keniana Agnes Jebet ha polvoritzat este diumenge el rècord del món de 10K amb una marca de 28:45 en la carrera de València Ibercaja, superant així la marca que ostentava Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14). Amb este rècord, la prova de la capital del Túria ostenta tant el rècord en dones com en homes, aconseguit en 2020 per Rhonex Kipruto (26:24). Enguany, el vencedor en la prova masculina ha sigut l’ugandés Jacob Kiplimo amb una marca de 26:48.

10K València

El 10K València Ibercaja, que ha esgotat els seus dorsals disponibles, ha celebrat la seua 16a edició aquest diumenge 14 de gener, inaugurant com cada any el calendari de carreres a València. Ho ha fet oferint tota una festa de running als 14.000 corredors inscrits.

Els participants, que han tornat a gaudir del millor 10K d’Espanya i més ràpid del món al ritme, com ja és tradició, del Hu-Ha!de Chimo Bayo, han pres l’eixida des del Passeig de l’Albereda a partir de les 9.30 hores. Però uns minuts abans del tret d’eixida, la carrera ha rendit un homenatge, guardant un emotiu minut de silenci, a la recentment morta Carmen Valero, la primera atleta que va representar a Espanya en uns Jocs Olímpics i que es va proclamar dos vegades campiona del món de cross.

En el pla esportiu, Álex Aparicio, el director del 10K València Ibercaja, ha destacat que la prova “ha comptat amb més de 100 atletes d’elit arribats de més d’una vintena de nacionalitats diferents a la recerca de les seues millors marques a la ciutat del running”. Quant a l’elit femenina, l’atleta de Kenya Agnes Jebet Ngetich ha aconseguit fer-se amb el rècord del món de 10K millorant la seua millor marca reeixida a Lilla (França) en 2023, quan es va quedar a tan sols a 12 segons del rècord del món que ostenta Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14).

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.