L’atleta keniana Agnes Jebet polvoritza el rècord del món en la 10K de València

L’atleta keniana Agnes Jebet ha polvoritzat este diumenge el rècord del món de 10K amb una marca de 28:45 en la carrera de València Ibercaja, superant així la marca que ostentava Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14). Amb este rècord, la prova de la capital del Túria ostenta tant el rècord en dones com en homes, aconseguit en 2020 per Rhonex Kipruto (26:24). Enguany, el vencedor en la prova masculina ha sigut l’ugandés Jacob Kiplimo amb una marca de 26:48.

10K València

El 10K València Ibercaja, que ha esgotat els seus dorsals disponibles, ha celebrat la seua 16a edició aquest diumenge 14 de gener, inaugurant com cada any el calendari de carreres a València. Ho ha fet oferint tota una festa de running als 14.000 corredors inscrits.

Els participants, que han tornat a gaudir del millor 10K d’Espanya i més ràpid del món al ritme, com ja és tradició, del Hu-Ha!de Chimo Bayo, han pres l’eixida des del Passeig de l’Albereda a partir de les 9.30 hores. Però uns minuts abans del tret d’eixida, la carrera ha rendit un homenatge, guardant un emotiu minut de silenci, a la recentment morta Carmen Valero, la primera atleta que va representar a Espanya en uns Jocs Olímpics i que es va proclamar dos vegades campiona del món de cross.

En el pla esportiu, Álex Aparicio, el director del 10K València Ibercaja, ha destacat que la prova “ha comptat amb més de 100 atletes d’elit arribats de més d’una vintena de nacionalitats diferents a la recerca de les seues millors marques a la ciutat del running”. Quant a l’elit femenina, l’atleta de Kenya Agnes Jebet Ngetich ha aconseguit fer-se amb el rècord del món de 10K millorant la seua millor marca reeixida a Lilla (França) en 2023, quan es va quedar a tan sols a 12 segons del rècord del món que ostenta Yalemzerf Yehualaw (Castelló 2022, 29:14).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.