Laura Valenzuela mor l’actriu i presentadora als 92 anys

Laura Valenzuela, la mítica presentadora de televisió que va captivar a Espanya amb el seu somriure ha mort als 92 anys.

El passat 18 de febrer va ser el seu aniversari i ho va celebrar a casa seua, a Madrid, amb la seua filla, Lara Dibildos i els seus nets. 

Va ser l’any 2012 que la mare de l’actriu Lara Dibildos va decidir abandonar la vida pública, retirar-se de la televisió després d’una vasta i premiada trajectòria professional.

L’Acadèmia de Televisió li atorgava un premi més que merescut a una trajectòria exemplar i deixava constància que era hora de viure amb serenitat la vida a partir d’aquell moment.

Han passat 11 anys, però el record de Laura Valenzuela continua viu. «Ja he decidit que em vull ficar al llit prompte, vull descansar. El que em ve de gust són dinars, berenars, sopars amb la família i els amics més íntims i ja. I no maquillar-me», confessava al El Español.

Fa unes setmanes va ser  ingressada arran d’una infecció  a l’Hospital de San Rafael i després de ser donada d’alta, va tornar a casa al Passeig de la Castellana. Va tornar a recaure i la van internar a l’Hospital La Princesa.

La Laura és Història. En majúscules. Va ser el  primer rostre conegut  d’una  TVE en blanc i negre  que amb prou feines començava a arrencar sense que ningú tinguera idea d’aquest invent. Tots improvisaven.

Un rostre de cinema a la dècada dels 50 i 60

Laura Valenzuela va ser una de les cares més conegudes tant de la xicoteta com de la gran pantalla durant les dècades dels anys 1950 i 1960. Va treballar abans com a administrativa, secretària i model. Laura Valenzuela va debutar al cinema el 1954 amb  El pescador de coplas, d’Antonio de l’Amo, El Inquilino (1957),  la violetera  (1958) i  Aquellos tiempos del cuplé  (1958). Va ser el primer rostre conegut de Televisió Espanyola, cap al 1956. 

Amb Sophia Loren i Alain Delon

El 1958 coneix el que després seria el seu marit, el productor de cinema José Luis Dibildos i la seua carrera es rellança. D’aquesta època són Las que tienen que servir ( 1967 ),  Soltera i mare a la vida  ( 1969 ) o produccions a l’estranger que li van permetre treballar amb artistes com Alain Delon (El tulipán negro, 1964 ) i Sophia Loren (Madame Sans- Gene , 1961).

Parella de luxe amb Joaquín Prat a la televisió

Vam comptar amb tu i Galas de dissabte la van convertir en parella televisiva de Joaquín Prat. Va decidir retirar-se de la seua professió després del seu matrimoni el 27 de març del 1971 amb José Luis Dibildos i el naixement tot just sis mesos després, de la seua filla, Lara, que ha seguit els passos dels seus pares al món de l’espectacle.

El productor i guionista de cine  José Luis Dibildos  perdia la vida l’any 2002 després de patir un infart.

No tornaria a treballar com a presentadora fins a l’arribada de les televisions privades, gairebé vint anys després. I ho va fer  i molt a  Telecinco amb  programes com Tele 5 ¿dígame? junto a Javier Basilio y Paloma Lago, Se acabó la siesta (1992), Date un respiro (1993), Las mañanas de Tele 5 (1993) con José María Íñigo y Mi querida España (1994).

El 1998, va néixer Fran, el net major de Laura, fruit de la relació entre la seua filla i l’ex bàsquet Fran Múrcia.

L’actriu i presentadora ha confessat en alguna ocasió que, encara que adora el xicotet, Lara « és la meua millor producció ”.

També té un altre net nascut de la relació de la seua filla amb el genet  Álvaro Muñoz Escassi.

El 2005, es va sotmetre a una operació de  càncer de mama a Houston. Totes dues van superar els seus problemes.

Lara va prendre la determinació fa unes dates de viure amb la seua progenitora amb els seus fills als Valenzuela adorava. Se’n va una estrella, de les d’abans, de les de sempre. 

Últimes notícies

Les atencions per danys oculars després de l’eclipsi pugen a 147 a la Comunitat

Els centres de salut i les urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana han atés 147 casos oftalmològics relacionats amb l’eclipsi solar total de dimecres, cap d’ells amb ingrés hospitalari.

Cauen a Soria i Borriana cinc detinguts per explotar sexualment dones vulnerables

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que captava dones sud-americanes vulnerables per explotar-les sexualment en prostíbuls de Soria i Borriana. Els acusats usaven contractes de lloguer, rituals de santeria i controls constants per sotmetre les víctimes.

L’ampliació d’Almaraz allarga fins a 2030 el tancament nuclear a Espanya

El Govern ha autoritzat que la central nuclear d’Almaraz continue operant fins al 8 de juny de 2030, fet que obliga a retocar el calendari de tancament escalonat però manté 2035 com a data final del parc nuclear espanyol.

Vuit detinguts per una brutal baralla amb ganivets i destrals en un parc de València

La Policia Nacional ha detingut huit hòmens per una violenta baralla amb ganivets, destrals i un atropellament en un parc del districte de Trànsits de València el passat 16 de juliol. Dos estan investigats per homicidi en grau de temptativa i un altre també per amenaces greus i robatori o furt d’ús de vehicle.

Més de 728.000 desplaçaments per carretera en la Comunitat este pont del 15 d’agost

La DGT preveu més de 728.000 viatges per carretera en la Comunitat Valenciana durant l’operació especial del pont del 15 d’agost i reclama màxima prudència al volant davant l’augment de víctimes mortals.

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.