Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

La nova producció doble de Les Arts s’estrena el 25 d’abril sota la direcció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, amb la batuta del reconegut Michele Spotti. Aquesta producció uneix el sutil humor de Ravel en ‘L’heure Espagnole’ i la comèdia despietada de Puccini a ‘Gianni Schicchi’, oferint una experiència teatral rica en contrastos i temàtiques profundes.

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, va destacar durant la presentació que, tot i que ambdues obres comparteixen un fil conductor d’humor, el contrast entre els enfocaments de Ravel i Puccini converteix la combinació en especialment atractiva.

‘L’heure Espagnole’ aborda la frustració de Concepció, que lluita amb la impotència del seu marit. L’obra comença amb un tema intrigant: la protagonista compta només amb una hora per satisfer els seus desitjos, i la pressa transforma la seva situació en una sèrie de decisions descontrolades.

Segons Leiser, l’humor sutil de Ravel s’expressa a través de la comicitat implícita, evocant una sensualitat insinuada que està lluny d’una sexualitat òbvia, utilitzant objectes quotidians com el cuco del marit o el bou com a símbol d’una masculinitat perduda.

En contraposició, ‘Gianni Schicchi’ presenta un ambient d’hiperrealisme, amb un humor despietat que explora les hipocresies dins d’una família aparentment moral. L’escenografia, que al·ludeix a una habitació d’hospital, ofereix un teló de fons perfectament adequat per a una comèdia negra on la lluita per la herència genera conflictes intensos.

Els directors, Leiser i Caurier, investiguen les dinàmiques d’un matrimoni infeliç, i la forma en què l’egoisme i la cobdícia emergeixen en la interacció humana, teixint així el fil conductor que uneix aquestes dues obres mestres. “La comèdia no és sinònim de farsa; es tracta de contar una història reconeguda pels personatges, la qual cosa fa que sigui molt més exigent que la tragèdia”, ressalta Moshe Leiser, a qui l’esforç per fer que els cantants mantinguin la seriositat en les situacions còmics resulta fonamental per a l’experiència de l’espectador.

A més, l’interès de fer coincidir en una mateixa sessió ‘L’heure Espagnole’ i ‘Gianni Schicchi’ radica en les riquíssimes expressions culturals que representen. Ravel, amb la seva impronta impressionista francesa i Puccini, amb l’essència italiana, creen un diàleg cultural fascinant, malgrat la seva aparent proximitat cronològica de només una dècada.

Michele Spotti, reconegut per les seves memorables actuacions com a director d’orquestra, torna a Les Arts en aquesta coproducció que també inclou escenografia d’Alain Lagarde, vestuari d’Agostino Cavalca i il·luminació de Christophe Forey.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.