Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

La nova producció doble de Les Arts s’estrena el 25 d’abril sota la direcció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, amb la batuta del reconegut Michele Spotti. Aquesta producció uneix el sutil humor de Ravel en ‘L’heure Espagnole’ i la comèdia despietada de Puccini a ‘Gianni Schicchi’, oferint una experiència teatral rica en contrastos i temàtiques profundes.

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, va destacar durant la presentació que, tot i que ambdues obres comparteixen un fil conductor d’humor, el contrast entre els enfocaments de Ravel i Puccini converteix la combinació en especialment atractiva.

‘L’heure Espagnole’ aborda la frustració de Concepció, que lluita amb la impotència del seu marit. L’obra comença amb un tema intrigant: la protagonista compta només amb una hora per satisfer els seus desitjos, i la pressa transforma la seva situació en una sèrie de decisions descontrolades.

Segons Leiser, l’humor sutil de Ravel s’expressa a través de la comicitat implícita, evocant una sensualitat insinuada que està lluny d’una sexualitat òbvia, utilitzant objectes quotidians com el cuco del marit o el bou com a símbol d’una masculinitat perduda.

En contraposició, ‘Gianni Schicchi’ presenta un ambient d’hiperrealisme, amb un humor despietat que explora les hipocresies dins d’una família aparentment moral. L’escenografia, que al·ludeix a una habitació d’hospital, ofereix un teló de fons perfectament adequat per a una comèdia negra on la lluita per la herència genera conflictes intensos.

Els directors, Leiser i Caurier, investiguen les dinàmiques d’un matrimoni infeliç, i la forma en què l’egoisme i la cobdícia emergeixen en la interacció humana, teixint així el fil conductor que uneix aquestes dues obres mestres. “La comèdia no és sinònim de farsa; es tracta de contar una història reconeguda pels personatges, la qual cosa fa que sigui molt més exigent que la tragèdia”, ressalta Moshe Leiser, a qui l’esforç per fer que els cantants mantinguin la seriositat en les situacions còmics resulta fonamental per a l’experiència de l’espectador.

A més, l’interès de fer coincidir en una mateixa sessió ‘L’heure Espagnole’ i ‘Gianni Schicchi’ radica en les riquíssimes expressions culturals que representen. Ravel, amb la seva impronta impressionista francesa i Puccini, amb l’essència italiana, creen un diàleg cultural fascinant, malgrat la seva aparent proximitat cronològica de només una dècada.

Michele Spotti, reconegut per les seves memorables actuacions com a director d’orquestra, torna a Les Arts en aquesta coproducció que també inclou escenografia d’Alain Lagarde, vestuari d’Agostino Cavalca i il·luminació de Christophe Forey.

Últimes notícies

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.

La Diputació d’Alacant ix lliure d’irregularitats en els bons comerç, però l’oposició manté els dubtes

La comissió d’investigació de la Diputació d’Alacant ha conclòs, amb els vots del PP, que no hi hagué irregularitats en els bons comerç de 2022 i 2023. El PSPV i Compromís qüestionen la falta de documentació i anuncien que continuaran exigint responsabilitats.

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.