8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

La nova producció doble de Les Arts s’estrena el 25 d’abril sota la direcció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, amb la batuta del reconegut Michele Spotti. Aquesta producció uneix el sutil humor de Ravel en ‘L’heure Espagnole’ i la comèdia despietada de Puccini a ‘Gianni Schicchi’, oferint una experiència teatral rica en contrastos i temàtiques profundes.

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, va destacar durant la presentació que, tot i que ambdues obres comparteixen un fil conductor d’humor, el contrast entre els enfocaments de Ravel i Puccini converteix la combinació en especialment atractiva.

‘L’heure Espagnole’ aborda la frustració de Concepció, que lluita amb la impotència del seu marit. L’obra comença amb un tema intrigant: la protagonista compta només amb una hora per satisfer els seus desitjos, i la pressa transforma la seva situació en una sèrie de decisions descontrolades.

Segons Leiser, l’humor sutil de Ravel s’expressa a través de la comicitat implícita, evocant una sensualitat insinuada que està lluny d’una sexualitat òbvia, utilitzant objectes quotidians com el cuco del marit o el bou com a símbol d’una masculinitat perduda.

En contraposició, ‘Gianni Schicchi’ presenta un ambient d’hiperrealisme, amb un humor despietat que explora les hipocresies dins d’una família aparentment moral. L’escenografia, que al·ludeix a una habitació d’hospital, ofereix un teló de fons perfectament adequat per a una comèdia negra on la lluita per la herència genera conflictes intensos.

Els directors, Leiser i Caurier, investiguen les dinàmiques d’un matrimoni infeliç, i la forma en què l’egoisme i la cobdícia emergeixen en la interacció humana, teixint així el fil conductor que uneix aquestes dues obres mestres. “La comèdia no és sinònim de farsa; es tracta de contar una història reconeguda pels personatges, la qual cosa fa que sigui molt més exigent que la tragèdia”, ressalta Moshe Leiser, a qui l’esforç per fer que els cantants mantinguin la seriositat en les situacions còmics resulta fonamental per a l’experiència de l’espectador.

A més, l’interès de fer coincidir en una mateixa sessió ‘L’heure Espagnole’ i ‘Gianni Schicchi’ radica en les riquíssimes expressions culturals que representen. Ravel, amb la seva impronta impressionista francesa i Puccini, amb l’essència italiana, creen un diàleg cultural fascinant, malgrat la seva aparent proximitat cronològica de només una dècada.

Michele Spotti, reconegut per les seves memorables actuacions com a director d’orquestra, torna a Les Arts en aquesta coproducció que també inclou escenografia d’Alain Lagarde, vestuari d’Agostino Cavalca i il·luminació de Christophe Forey.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.