10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

La nova producció doble de Les Arts s’estrena el 25 d’abril sota la direcció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, amb la batuta del reconegut Michele Spotti. Aquesta producció uneix el sutil humor de Ravel en ‘L’heure Espagnole’ i la comèdia despietada de Puccini a ‘Gianni Schicchi’, oferint una experiència teatral rica en contrastos i temàtiques profundes.

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, va destacar durant la presentació que, tot i que ambdues obres comparteixen un fil conductor d’humor, el contrast entre els enfocaments de Ravel i Puccini converteix la combinació en especialment atractiva.

‘L’heure Espagnole’ aborda la frustració de Concepció, que lluita amb la impotència del seu marit. L’obra comença amb un tema intrigant: la protagonista compta només amb una hora per satisfer els seus desitjos, i la pressa transforma la seva situació en una sèrie de decisions descontrolades.

Segons Leiser, l’humor sutil de Ravel s’expressa a través de la comicitat implícita, evocant una sensualitat insinuada que està lluny d’una sexualitat òbvia, utilitzant objectes quotidians com el cuco del marit o el bou com a símbol d’una masculinitat perduda.

En contraposició, ‘Gianni Schicchi’ presenta un ambient d’hiperrealisme, amb un humor despietat que explora les hipocresies dins d’una família aparentment moral. L’escenografia, que al·ludeix a una habitació d’hospital, ofereix un teló de fons perfectament adequat per a una comèdia negra on la lluita per la herència genera conflictes intensos.

Els directors, Leiser i Caurier, investiguen les dinàmiques d’un matrimoni infeliç, i la forma en què l’egoisme i la cobdícia emergeixen en la interacció humana, teixint així el fil conductor que uneix aquestes dues obres mestres. “La comèdia no és sinònim de farsa; es tracta de contar una història reconeguda pels personatges, la qual cosa fa que sigui molt més exigent que la tragèdia”, ressalta Moshe Leiser, a qui l’esforç per fer que els cantants mantinguin la seriositat en les situacions còmics resulta fonamental per a l’experiència de l’espectador.

A més, l’interès de fer coincidir en una mateixa sessió ‘L’heure Espagnole’ i ‘Gianni Schicchi’ radica en les riquíssimes expressions culturals que representen. Ravel, amb la seva impronta impressionista francesa i Puccini, amb l’essència italiana, creen un diàleg cultural fascinant, malgrat la seva aparent proximitat cronològica de només una dècada.

Michele Spotti, reconegut per les seves memorables actuacions com a director d’orquestra, torna a Les Arts en aquesta coproducció que també inclou escenografia d’Alain Lagarde, vestuari d’Agostino Cavalca i il·luminació de Christophe Forey.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.