Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

La nova producció doble de Les Arts s’estrena el 25 d’abril sota la direcció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, amb la batuta del reconegut Michele Spotti. Aquesta producció uneix el sutil humor de Ravel en ‘L’heure Espagnole’ i la comèdia despietada de Puccini a ‘Gianni Schicchi’, oferint una experiència teatral rica en contrastos i temàtiques profundes.

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, va destacar durant la presentació que, tot i que ambdues obres comparteixen un fil conductor d’humor, el contrast entre els enfocaments de Ravel i Puccini converteix la combinació en especialment atractiva.

‘L’heure Espagnole’ aborda la frustració de Concepció, que lluita amb la impotència del seu marit. L’obra comença amb un tema intrigant: la protagonista compta només amb una hora per satisfer els seus desitjos, i la pressa transforma la seva situació en una sèrie de decisions descontrolades.

Segons Leiser, l’humor sutil de Ravel s’expressa a través de la comicitat implícita, evocant una sensualitat insinuada que està lluny d’una sexualitat òbvia, utilitzant objectes quotidians com el cuco del marit o el bou com a símbol d’una masculinitat perduda.

En contraposició, ‘Gianni Schicchi’ presenta un ambient d’hiperrealisme, amb un humor despietat que explora les hipocresies dins d’una família aparentment moral. L’escenografia, que al·ludeix a una habitació d’hospital, ofereix un teló de fons perfectament adequat per a una comèdia negra on la lluita per la herència genera conflictes intensos.

Els directors, Leiser i Caurier, investiguen les dinàmiques d’un matrimoni infeliç, i la forma en què l’egoisme i la cobdícia emergeixen en la interacció humana, teixint així el fil conductor que uneix aquestes dues obres mestres. “La comèdia no és sinònim de farsa; es tracta de contar una història reconeguda pels personatges, la qual cosa fa que sigui molt més exigent que la tragèdia”, ressalta Moshe Leiser, a qui l’esforç per fer que els cantants mantinguin la seriositat en les situacions còmics resulta fonamental per a l’experiència de l’espectador.

A més, l’interès de fer coincidir en una mateixa sessió ‘L’heure Espagnole’ i ‘Gianni Schicchi’ radica en les riquíssimes expressions culturals que representen. Ravel, amb la seva impronta impressionista francesa i Puccini, amb l’essència italiana, creen un diàleg cultural fascinant, malgrat la seva aparent proximitat cronològica de només una dècada.

Michele Spotti, reconegut per les seves memorables actuacions com a director d’orquestra, torna a Les Arts en aquesta coproducció que també inclou escenografia d’Alain Lagarde, vestuari d’Agostino Cavalca i il·luminació de Christophe Forey.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.