Les FDI maten al comandant de Hamàs responsable de l’atac a un lloc militar israelià el 7 d’octubre

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit i els servicis d’Intel·ligència d’Israel han assegurat haver matat a dos alts comandaments de Hamàs, un dels quals va estar darrere de l’atac al lloc de militar de Paga el 7 d’octubre del 2023, que va deixar una quinzena de soldats morts.

Es tracta de Fahmi Salami, comandant de les forces d’elit Nakba del Batalló Zeitún, mort en recents atacs aeris de les Forces de Defensa d’Israel (FDI) sobre la Franja de Gaza, segons detalla l’Exèrcit en xarxes socials.

Salami ha sigut assenyalat per dirigir l’atac sobre el lloc militar de Paga durant l’ofensiva de les milícies palestines del 7 d’octubre, que va deixar uns 1.200 morts i 240 ostatges, cent dels quals continuen baixa captivitat, així com per estar al capdavant d’altres operacions durant la guerra posterior.

L’altre alt comandament de Hamàs caigut és Salah Dahman, cap d’unitat de Hamàs, responsable de supervisar els atacs aeris de l’organització, mort en un bombardeig de les FDI en la zona de Jabalia.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.