14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Les FDI maten al comandant de Hamàs responsable de l’atac a un lloc militar israelià el 7 d’octubre

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit i els servicis d’Intel·ligència d’Israel han assegurat haver matat a dos alts comandaments de Hamàs, un dels quals va estar darrere de l’atac al lloc de militar de Paga el 7 d’octubre del 2023, que va deixar una quinzena de soldats morts.

Es tracta de Fahmi Salami, comandant de les forces d’elit Nakba del Batalló Zeitún, mort en recents atacs aeris de les Forces de Defensa d’Israel (FDI) sobre la Franja de Gaza, segons detalla l’Exèrcit en xarxes socials.

Salami ha sigut assenyalat per dirigir l’atac sobre el lloc militar de Paga durant l’ofensiva de les milícies palestines del 7 d’octubre, que va deixar uns 1.200 morts i 240 ostatges, cent dels quals continuen baixa captivitat, així com per estar al capdavant d’altres operacions durant la guerra posterior.

L’altre alt comandament de Hamàs caigut és Salah Dahman, cap d’unitat de Hamàs, responsable de supervisar els atacs aeris de l’organització, mort en un bombardeig de les FDI en la zona de Jabalia.

Últimes notícies

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.