L’històric hotel Astoria tancarà durant 2019 per a reformar-se

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per […]

 

El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per llei, «embolicarà com si fóra un caramel» aquest cèntric hotel situat en la plaça Rodrigo Botet amb la finalitat d’eliminar conductes i canonades d’amiant, unes obres que duraran entre dotze i catorze mesos i s’aprofitaran per a instal·lar maquinària eficient, canviar les calderes i el quadre elèctric.

  

La «ITV» a la qual se sotmetrà l’edifici, dissenyat amb estil clàssic, inclourà el reforç de l’aplacat de la façana, han informat a Efe fonts de la direcció de l’hotel, operat per Palladium Hotel Group, del grup d’empreses Matutes sota la marca Ayre. Durant les obres, els empleats quedaran afectats per un expedient d’ocupació temporal (ERTE), aconseguit amb 70 d’ells mitjançant un acord amb el comité d’empresa del qual totes dos parts han eixit satisfetes, mentre que amb els altres vint s’ha aconseguit un altre tipus de pactes.

 

204 habitacions i 14.000 metres quadrats

  

Serà la primera vegada que tanquen per complet aquest hotel, el més emblemàtic de la companyia pel seu caràcter històric i la seua cèntrica ubicació, que ha acollit nombroses celebracions de bodes i comunions en els seus salons i ha sigut lloc de trobada referent per a professionals. Amb 204 habitacions i onze salons, aquest hotel de quatre estreles que ocupa una superfície de 14.000 metres quadrats no oferirà enguany l’habitual sopar de gala per a acomiadar l’any, ja que estarà obert just fins al desdejuni del 31 de desembre i després tancarà les seues portes per a escometre la seua actualització.

 

Margaret Thacher i Orson Welles entre els seus clients

  

Pels seus corredors, salons i habitacions van passar els aleshores prínceps d’Astúries Juan Carlos i Sofia i Francisco Franco, en 1964; Santiago Carrillo, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo-Sotelo, Felipe González, José María Aznar o Manuel Fraga, del qual conten que baixava a jugar a les cartes amb els recepcionistes en l’oficina posterior. El metge i científic Gregorio Marañón es va allotjar en el Astoria l’any de la seua obertura, 1959, la duquessa d’Alba ho va fer en les falles de 1964, el príncep Felip de Borbó en 1993 i la seua germana Cristina, pel 75 aniversari de la coronació de la Verge dels Desemparats en 1998.

  

Dirigents d’altres països com Margaret Thatcher, en 1997; actrius com Sofia Loren, Marlene Dietrich i Jane Mansfield, directors com Orson Welles i artistes com Concha Piquer i Norma Duval o el cantant Elvis Costello es van allotjar en ell durant les seues visites a València.

  

En la llista de personatges cèlebres figuren també els artistes Salvador Dalí i Antonio Mingote, els escriptors Camilo José Cela, Mario Vargas Llosa i Fernando Vizcaíno Casas, l’artista Agustín Lara, el ballarí Rudolf Nureyev, el tennista Manolo Santana, el tenor Plácido Domingo i el professor Severo Ochoa. Molts toreros triaven l’hotel per a allotjar-se i així ho van fer Manuel Benítez el Cordobés, Enrique Ponce en el seu debut com a torero en la fira de juliol de 1997 i Vicente Barrera, així com el golfista Severiano Ballesteros.

 

El primer hotel de luxe de la província de València

  

Aquest hotel va ser la primera instal·lació de luxe que va tindre la província de València, obert al desembre de 1959 per la família Sendra i el creador de la qual, Joaquín Sendra, de Pego, a la comarca de la Marina Alta, va emprendre diverses activitats, totes amb èxit. En la dècada dels 60, l’hotel es va convertir en lloc de trobada per a professionals i executius, al voltant de la Fira Internacional de Mostres (hui Fira València).

 

Últimes notícies

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.