L’històric hotel Astoria tancarà durant 2019 per a reformar-se

 

El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per llei, «embolicarà com si fóra un caramel» aquest cèntric hotel situat en la plaça Rodrigo Botet amb la finalitat d’eliminar conductes i canonades d’amiant, unes obres que duraran entre dotze i catorze mesos i s’aprofitaran per a instal·lar maquinària eficient, canviar les calderes i el quadre elèctric.

  

La «ITV» a la qual se sotmetrà l’edifici, dissenyat amb estil clàssic, inclourà el reforç de l’aplacat de la façana, han informat a Efe fonts de la direcció de l’hotel, operat per Palladium Hotel Group, del grup d’empreses Matutes sota la marca Ayre. Durant les obres, els empleats quedaran afectats per un expedient d’ocupació temporal (ERTE), aconseguit amb 70 d’ells mitjançant un acord amb el comité d’empresa del qual totes dos parts han eixit satisfetes, mentre que amb els altres vint s’ha aconseguit un altre tipus de pactes.

 

204 habitacions i 14.000 metres quadrats

  

Serà la primera vegada que tanquen per complet aquest hotel, el més emblemàtic de la companyia pel seu caràcter històric i la seua cèntrica ubicació, que ha acollit nombroses celebracions de bodes i comunions en els seus salons i ha sigut lloc de trobada referent per a professionals. Amb 204 habitacions i onze salons, aquest hotel de quatre estreles que ocupa una superfície de 14.000 metres quadrats no oferirà enguany l’habitual sopar de gala per a acomiadar l’any, ja que estarà obert just fins al desdejuni del 31 de desembre i després tancarà les seues portes per a escometre la seua actualització.

 

Margaret Thacher i Orson Welles entre els seus clients

  

Pels seus corredors, salons i habitacions van passar els aleshores prínceps d’Astúries Juan Carlos i Sofia i Francisco Franco, en 1964; Santiago Carrillo, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo-Sotelo, Felipe González, José María Aznar o Manuel Fraga, del qual conten que baixava a jugar a les cartes amb els recepcionistes en l’oficina posterior. El metge i científic Gregorio Marañón es va allotjar en el Astoria l’any de la seua obertura, 1959, la duquessa d’Alba ho va fer en les falles de 1964, el príncep Felip de Borbó en 1993 i la seua germana Cristina, pel 75 aniversari de la coronació de la Verge dels Desemparats en 1998.

  

Dirigents d’altres països com Margaret Thatcher, en 1997; actrius com Sofia Loren, Marlene Dietrich i Jane Mansfield, directors com Orson Welles i artistes com Concha Piquer i Norma Duval o el cantant Elvis Costello es van allotjar en ell durant les seues visites a València.

  

En la llista de personatges cèlebres figuren també els artistes Salvador Dalí i Antonio Mingote, els escriptors Camilo José Cela, Mario Vargas Llosa i Fernando Vizcaíno Casas, l’artista Agustín Lara, el ballarí Rudolf Nureyev, el tennista Manolo Santana, el tenor Plácido Domingo i el professor Severo Ochoa. Molts toreros triaven l’hotel per a allotjar-se i així ho van fer Manuel Benítez el Cordobés, Enrique Ponce en el seu debut com a torero en la fira de juliol de 1997 i Vicente Barrera, així com el golfista Severiano Ballesteros.

 

El primer hotel de luxe de la província de València

  

Aquest hotel va ser la primera instal·lació de luxe que va tindre la província de València, obert al desembre de 1959 per la família Sendra i el creador de la qual, Joaquín Sendra, de Pego, a la comarca de la Marina Alta, va emprendre diverses activitats, totes amb èxit. En la dècada dels 60, l’hotel es va convertir en lloc de trobada per a professionals i executius, al voltant de la Fira Internacional de Mostres (hui Fira València).

 

Últimes notícies

Tres joves detinguts per una agressió sexual a una dona de 25 anys a Elda

La Policia Nacional ha detingut tres joves a Elda, dos de 25 anys i un de 20, per la presumpta agressió sexual a una dona de 25 anys durant les festes de Moros i Cristians.

Avís groc este dissabte al litoral dAlacant per forts fenòmens costaners

Aemet ha activat per a este dissabte de matinada un avís groc al litoral dAlacant per vents forts i mala mar, amb onades que podran arribar als tres metres dalçada.

Els hotels de València s’omplin amb els Gay Games i superen el 76% d’ocupació

Els hotels de València esperen una ocupació mitjana superior al 76% durant els Gay Games, amb pics del 83,2% el primer cap de setmana i una tarifa mitjana de 168 euros per nit.

Compromís denuncia quasi 800.000 euros d’À Punt en bous mentres retalla continguts socials

Compromís acusa À Punt d’haver destinat 743.545 euros públics a 19 retransmissions taurines des de 2025 i critica que s’hagen deixat de cobrir mobilitzacions socials i educatives mentre s’emetien bous.

Així afecten als usuaris els nous paros en el TRAM d’Alacant i Metrovalència amb el 75 % de servici

SEMAF ha iniciat una nova tanda de paros parcials en el TRAM d’Alacant i en Metrovalència amb un 75 % de servici mínim i diversos trams horaris fins al 30 de juny. Les aturades coincidixen en part amb les Hogueras de San Juan i amb una altra vaga convocada pel SIF.

Mor un home per ganivetades en una discussió a Almenara

Un home de 38 anys ha mort este divendres a Almenara per ferides d'arma blanca després d'una discussió amb un altre home, que ha sigut detingut per la Guàrdia Civil.

Cauen huit butroners acusats d’una onada de robatoris en empreses de la província de València

La Guàrdia Civil ha detingut huit hòmens en diversos municipis de l’àrea metropolitana de València, acusats de quatre robatoris amb força mitjançant butró en una mateixa empresa i en una nau de Moixent.

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.