L’home detingut a Benifaió acusat d’enverinar a un amic ho va traslladar a un hospital

El jutjat deixa en llibertat a l’arrestat al no veure dol ni enemistat amb la víctima

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’home detingut a la localitat valenciana de Benifaió per presumptament enverinar a un amic seu tirant-li substàncies corrosives a una beguda ho va traslladar a un centre hospitalari.

Els fets es remunten a mitjan setembre a la localitat de Benifaió, on l’home va oferir al seu amic un licor i s’ho va servir en un got de tub, segons va informar en el seu moment l’Institut Armat. L’afectat va notar que la beguda tenia un sabor estrany, després del que immediatament va començar a trobar-se malament i a vomitar sang sense parar de tossir.

Després dels fets, l’home, de 37 anys i nacionalitat espanyola, va ser detingut per un delicte de lesions greus. Les diligències van ser lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Carlet.

La titular del jutjat va rebre al detingut, en funcions de guàrdia, el 19 de setembre i va decretar la seua situació de llibertat provisional, al mateix temps que es va inhibir de la causa, oberta inicialment per delicte de lesions, en favor del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4, que és el que estava de guàrdia el dia que van succeir els fets, tal com ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La magistrada va adoptar esta decisió després que cap de les parts sol·licitara la imposició de mesura cautelar alguna i a la vista de les declaracions prestades en seu judicial pel detingut i el perjudicat, les versions del qual sobre l’ocorregut eren totalment coincidents.

D’estes declaracions i la resta de diligències d’investigació practicades no es desprèn l’existència d’animadversió o enemistat prèvia entre tots dos ni tampoc dades que apunten a una actuació dolosa per part de l’arrestat, que va socórrer a la víctima en un primer moment i la va traslladar fins a un centre hospitalari, han assenyalat les mateixes fonts.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.