11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’home detingut a Benifaió acusat d’enverinar a un amic ho va traslladar a un hospital

El jutjat deixa en llibertat a l’arrestat al no veure dol ni enemistat amb la víctima

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’home detingut a la localitat valenciana de Benifaió per presumptament enverinar a un amic seu tirant-li substàncies corrosives a una beguda ho va traslladar a un centre hospitalari.

Els fets es remunten a mitjan setembre a la localitat de Benifaió, on l’home va oferir al seu amic un licor i s’ho va servir en un got de tub, segons va informar en el seu moment l’Institut Armat. L’afectat va notar que la beguda tenia un sabor estrany, després del que immediatament va començar a trobar-se malament i a vomitar sang sense parar de tossir.

Després dels fets, l’home, de 37 anys i nacionalitat espanyola, va ser detingut per un delicte de lesions greus. Les diligències van ser lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Carlet.

La titular del jutjat va rebre al detingut, en funcions de guàrdia, el 19 de setembre i va decretar la seua situació de llibertat provisional, al mateix temps que es va inhibir de la causa, oberta inicialment per delicte de lesions, en favor del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4, que és el que estava de guàrdia el dia que van succeir els fets, tal com ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La magistrada va adoptar esta decisió després que cap de les parts sol·licitara la imposició de mesura cautelar alguna i a la vista de les declaracions prestades en seu judicial pel detingut i el perjudicat, les versions del qual sobre l’ocorregut eren totalment coincidents.

D’estes declaracions i la resta de diligències d’investigació practicades no es desprèn l’existència d’animadversió o enemistat prèvia entre tots dos ni tampoc dades que apunten a una actuació dolosa per part de l’arrestat, que va socórrer a la víctima en un primer moment i la va traslladar fins a un centre hospitalari, han assenyalat les mateixes fonts.

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.