L’home detingut a Benifaió acusat d’enverinar a un amic ho va traslladar a un hospital

El jutjat deixa en llibertat a l’arrestat al no veure dol ni enemistat amb la víctima

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’home detingut a la localitat valenciana de Benifaió per presumptament enverinar a un amic seu tirant-li substàncies corrosives a una beguda ho va traslladar a un centre hospitalari.

Els fets es remunten a mitjan setembre a la localitat de Benifaió, on l’home va oferir al seu amic un licor i s’ho va servir en un got de tub, segons va informar en el seu moment l’Institut Armat. L’afectat va notar que la beguda tenia un sabor estrany, després del que immediatament va començar a trobar-se malament i a vomitar sang sense parar de tossir.

Després dels fets, l’home, de 37 anys i nacionalitat espanyola, va ser detingut per un delicte de lesions greus. Les diligències van ser lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Carlet.

La titular del jutjat va rebre al detingut, en funcions de guàrdia, el 19 de setembre i va decretar la seua situació de llibertat provisional, al mateix temps que es va inhibir de la causa, oberta inicialment per delicte de lesions, en favor del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4, que és el que estava de guàrdia el dia que van succeir els fets, tal com ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La magistrada va adoptar esta decisió després que cap de les parts sol·licitara la imposició de mesura cautelar alguna i a la vista de les declaracions prestades en seu judicial pel detingut i el perjudicat, les versions del qual sobre l’ocorregut eren totalment coincidents.

D’estes declaracions i la resta de diligències d’investigació practicades no es desprèn l’existència d’animadversió o enemistat prèvia entre tots dos ni tampoc dades que apunten a una actuació dolosa per part de l’arrestat, que va socórrer a la víctima en un primer moment i la va traslladar fins a un centre hospitalari, han assenyalat les mateixes fonts.

Últimes notícies

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.