Llengua Castellana, Història de la Filosofia i Anglés, entre els exàmens amb més canvis en la nova PAU

Educació publica els models per al curs 2024-2025, que eliminen la màxima optativitat acordada en l’etapa covid

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha publicat en la seua pàgina web les estructures d’examen de les 33 assignatures de la Prova d’Accés a la Universitat (PAU), que presenten com a principal novetat per al curs 2024-2025 la desaparició de la màxima optativitat acordada en l’etapa covid. D’esta manera, es torna al model anterior al 2020.

Els models es poden consultar en el següent enllaç https://ceice.gva.es/es/web/universidad/informacion-pau

La setmana passada els especialistes encarregats de dissenyar els exàmens per a la Prova d’Accés a la Universitat van presentar al professorat de Batxillerat de la Comunitat Valenciana les estructures dels exàmens i els criteris d’avaluació.

Cada matèria tindrà un model únic d’exercici que s’estructurarà en diferents apartats segons els sabers establits en els diferents temaris. En algunes d’estes seccions es podrà incloure la possibilitat de triar entre diverses preguntes o tasques. Esta elecció no podrà implicar en cap cas la disminució del nombre de competències específiques objecte d’avaluació.

Una de les novetats d’este curs és que en la fase d’accés (obligatòria) es pot triar l’idioma estranger del que s’examinarà, amb independència de l’assignatura cursada en 2º de Batxillerat, podent triar una segona llengua estrangera en la fase d’admissió (voluntària).

A més, s’introduïxen en la fase d’accés els exàmens corresponents a les matèries del Batxillerat general, i en la fase voluntària els estudiants podran examinar-se de fins a 3 assignatures, a més de la llengua estrangera addicional.

Tots els exàmens de les matèries de la fase obligatòria seran al matí de 9.30 hores a 13.15 hores, la resta dels exercicis es realitzaran a la vesprada de 15.30 hores a 19.15 hores.

Finalment, ha de ressenyar-se que enguany s’establixen uns criteris generals de correcció en els quals es valorarà la capacitat expressiva i la correcció idiomàtica dels estudiants ponderant la correcció ortogràfica i la coherència, cohesió, correcció gramatical i lèxica en la resposta realitzada en cada exercici.

La màxima deducció global en cada exercici serà d’un punt en totes les matèries, excepte en Llengua Castellana i Literatura II, Valencià: Llengua i Literatura II, en les quals la màxima deducció global en cada exercici serà de dos punts, així com en les matèries de Llengua Estrangera II, que apliquen els seus propis criteris.

Des de la Conselleria assenyalen que el temari de les assignatures no ha canviat este curs i es manté “exactament igual” que en convocatòries anteriors. Quant a l’estructura dels exàmens, en termes generals, la gran majoria dels models presenten una disposició similar al curs anterior, si bé, “per exigències de la pròpia normativa estatal, l’optativitat, com ja s’ha assenyalat, és menor”, postil·len.

Entre les assignatures que han introduït canvis més significatius destaca el cas Llengua Castellana i Literatura II que passa a tenir tres blocs en lloc de dos, com en edicions anteriors, distribuïts de la següent manera: Comunicació escrita (/0-4 punts), Coneixement de la llengua (0-3 punts) i Educació literària (0-3 punts).

Així mateix, en Història de la Filosofia la prova passa a tenir tres apartats en els quals l’alumne haurà de realitzar un comentari de text (4 punts), definir un concepte (2 punts), a més d’elaborar una redacció (4 punts) sobre diverses opcions proposades.

D’igual manera, en la llengua estrangera Anglés la prova s’ha estructurat en dos apartats, un de comprensió (7 punts) i un altre d’expressió (3 punts). Este mateix model també s’ha utilitzat per a l’assignatura de Francès. Llatí II també presenta alguns canvis puntuals atorgant un major pes en la qualificació a la traducció del text proposat sobre la resta de les preguntes formulades.

Pel que fa a les assignatures de l’àmbit de les Ciències, des de l’administració apunten que “apenes s’observen canvis” i en Química s’ha passat a tenir cinc preguntes amb diverses opcions d’optativitat en cadascuna d’elles.

Així mateix, el departament que dirigix José Antonio Rovira recorda que la Comunitat Valenciana se sumisca al projecte d’unificar la prova d’accés a la universitat en tot el territori nacional. En este sentit, els exàmens se celebraran el 3, 4 i 5 de juny en la convocatòria ordinària i 1, 2 i 3 de juliol en l’extraordinària.

DISTRIBUCIÓ I HORARIS

La PAU començarà amb l’exercici de Llengua Castellana i Literatura II a les 9.30 hores del primer dia de cada convocatòria. Els exàmens tindran una durada de 90 minuts amb descans de 45 minuts entre cadascun d’ells. Tots els exercicis de les matèries de la fase d’accés tindran lloc en horari de matí de 9.30 hores a 13.15 hores , la resta dels exercicis es realitzaran a la vesprada de 15.30 hores a 19.15 hores.

A més, conclou, “la Comunitat s’ha ajustat en bona part als models d’examen consensuats en la resta de les comunitats autònomes, garantint als estudiants una major equitat en el procés de preinscripció i accés al sistema universitari públic espanyol”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.