Localitzen una patera a una milla del port d’Alacant amb 16 persones a bord

Efectius de Salvament Marítim han interceptat cap a les 08.00 hores d’este dissabte una patera a aproximadament una milla de la costa d’Alacant i amb 16 persones a bord, segons han informat fonts d’esta entitat i de Creu Roja.

Els integrants de l’embarcació són tots homes d’origen algerià i entre ells hi ha set persones que han assegurat ser menors d’edat. Les 16 persones localitzades presenten aparent bon estat de salut i no han requerit cap atenció mèdica especial.

Salvament Marítim va iniciar la cerca d’esta embarcació després de rebre una trucada del 112 que informava de l’existència d’una pastera en les proximitats de la costa d’Alacant, encara que sense oferir cap altra dada, han indicat fonts d’esta entitat.

Després d’això, la Guàrdia Civil va mobilitzar una patrulla per terra i Salvament Marítim va començar la cerca per mar, amb la salvamar Pollux, i per aire, amb la Helimer 211.

Al voltant de les 07.30 hores d’este dissabte un pesquer ha localitzat l’embarcació a una milla del port de Sant Gabriel d’Alacant. La salvamar Pollux es va desplaçar fins al lloc i, una vegada situada la pastera, la Helimer 211 es va desmobilitzar. El rescat s’ha dut a terme passades les 08.00 hores.

Al voltant les 09.00 hores, els migrants han estat traslladats al Port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los les proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.