Localitzen una patera a una milla del port d’Alacant amb 16 persones a bord

Efectius de Salvament Marítim han interceptat cap a les 08.00 hores d’este dissabte una patera a aproximadament una milla de la costa d’Alacant i amb 16 persones a bord, segons han informat fonts d’esta entitat i de Creu Roja.

Els integrants de l’embarcació són tots homes d’origen algerià i entre ells hi ha set persones que han assegurat ser menors d’edat. Les 16 persones localitzades presenten aparent bon estat de salut i no han requerit cap atenció mèdica especial.

Salvament Marítim va iniciar la cerca d’esta embarcació després de rebre una trucada del 112 que informava de l’existència d’una pastera en les proximitats de la costa d’Alacant, encara que sense oferir cap altra dada, han indicat fonts d’esta entitat.

Després d’això, la Guàrdia Civil va mobilitzar una patrulla per terra i Salvament Marítim va començar la cerca per mar, amb la salvamar Pollux, i per aire, amb la Helimer 211.

Al voltant de les 07.30 hores d’este dissabte un pesquer ha localitzat l’embarcació a una milla del port de Sant Gabriel d’Alacant. La salvamar Pollux es va desplaçar fins al lloc i, una vegada situada la pastera, la Helimer 211 es va desmobilitzar. El rescat s’ha dut a terme passades les 08.00 hores.

Al voltant les 09.00 hores, els migrants han estat traslladats al Port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los les proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.