14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Localitzen una patera a una milla del port d’Alacant amb 16 persones a bord

Efectius de Salvament Marítim han interceptat cap a les 08.00 hores d’este dissabte una patera a aproximadament una milla de la costa d’Alacant i amb 16 persones a bord, segons han informat fonts d’esta entitat i de Creu Roja.

Els integrants de l’embarcació són tots homes d’origen algerià i entre ells hi ha set persones que han assegurat ser menors d’edat. Les 16 persones localitzades presenten aparent bon estat de salut i no han requerit cap atenció mèdica especial.

Salvament Marítim va iniciar la cerca d’esta embarcació després de rebre una trucada del 112 que informava de l’existència d’una pastera en les proximitats de la costa d’Alacant, encara que sense oferir cap altra dada, han indicat fonts d’esta entitat.

Després d’això, la Guàrdia Civil va mobilitzar una patrulla per terra i Salvament Marítim va començar la cerca per mar, amb la salvamar Pollux, i per aire, amb la Helimer 211.

Al voltant de les 07.30 hores d’este dissabte un pesquer ha localitzat l’embarcació a una milla del port de Sant Gabriel d’Alacant. La salvamar Pollux es va desplaçar fins al lloc i, una vegada situada la pastera, la Helimer 211 es va desmobilitzar. El rescat s’ha dut a terme passades les 08.00 hores.

Al voltant les 09.00 hores, els migrants han estat traslladats al Port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los les proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.