L’ONU confirma l’eixida d’EUA de l’OMS a partir de gener del 2026

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha confirmat que l’eixida d’Estats Units de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), com a part d’una sèrie de controvertides decisions del president Donald Trump al seu retorn a la Casa Blanca, es produirà a efectes legals a partir del 22 de gener del 2026.

El portaveu adjunt de l’ONU, Farhan Haq, ha confirmat a Europa Press que l’organisme ha rebut la carta de renúncia a formar part de l’organització este dimecres 22 de gener, “per la qual cosa entrarà en vigor el 22 de gener del 2026”.

L’OMS ja va lamentar esta setmana la decisió de traure a Estats Units de l’organització i va sol·licitar a Donald Trump “reconsiderar” la seua postura amb vista a poder mantenir un “diàleg constructiu” per a la salut i el benestar de milions de persones de tot el món.

Trump ja va promoure l’eixida d’Estats Units de l’OMS durant el seu primer mandat, en el qual també va frenar les contribucions econòmiques, en plena pandèmia del coronavirus, si be no es va produir perquè des de la notificació ha de passar almenys un any i Joe Biden la va frenar després de vèncer les eleccions del 2020.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.