L’ONU confirma l’eixida d’EUA de l’OMS a partir de gener del 2026

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha confirmat que l’eixida d’Estats Units de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), com a part d’una sèrie de controvertides decisions del president Donald Trump al seu retorn a la Casa Blanca, es produirà a efectes legals a partir del 22 de gener del 2026.

El portaveu adjunt de l’ONU, Farhan Haq, ha confirmat a Europa Press que l’organisme ha rebut la carta de renúncia a formar part de l’organització este dimecres 22 de gener, «per la qual cosa entrarà en vigor el 22 de gener del 2026».

L’OMS ja va lamentar esta setmana la decisió de traure a Estats Units de l’organització i va sol·licitar a Donald Trump «reconsiderar» la seua postura amb vista a poder mantenir un «diàleg constructiu» per a la salut i el benestar de milions de persones de tot el món.

Trump ja va promoure l’eixida d’Estats Units de l’OMS durant el seu primer mandat, en el qual també va frenar les contribucions econòmiques, en plena pandèmia del coronavirus, si be no es va produir perquè des de la notificació ha de passar almenys un any i Joe Biden la va frenar després de vèncer les eleccions del 2020.

Últimes notícies

Anselmi vol fer renàixer la petjada dels tècnics argentins a la banqueta de l’Elx

Martín Anselmi, nou entrenador de l’Elx, vol recuperar la històrica presència de tècnics argentins al club, marcada per etapes d’èxit però també per fracassos recents.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.