L’ONU confirma l’eixida d’EUA de l’OMS a partir de gener del 2026

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha confirmat que l’eixida d’Estats Units de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), com a part d’una sèrie de controvertides decisions del president Donald Trump al seu retorn a la Casa Blanca, es produirà a efectes legals a partir del 22 de gener del 2026.

El portaveu adjunt de l’ONU, Farhan Haq, ha confirmat a Europa Press que l’organisme ha rebut la carta de renúncia a formar part de l’organització este dimecres 22 de gener, «per la qual cosa entrarà en vigor el 22 de gener del 2026».

L’OMS ja va lamentar esta setmana la decisió de traure a Estats Units de l’organització i va sol·licitar a Donald Trump «reconsiderar» la seua postura amb vista a poder mantenir un «diàleg constructiu» per a la salut i el benestar de milions de persones de tot el món.

Trump ja va promoure l’eixida d’Estats Units de l’OMS durant el seu primer mandat, en el qual també va frenar les contribucions econòmiques, en plena pandèmia del coronavirus, si be no es va produir perquè des de la notificació ha de passar almenys un any i Joe Biden la va frenar després de vèncer les eleccions del 2020.

Últimes notícies

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.