L’Orfeó Universitari obri la inscripció a les proves d’accés per al curs 2024-25

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Orfeó Universitari de València (OUV) ha obert el període d’inscripció a nous cantors fins al pròxim 1 d’octubre. Es tracta de les proves d’accés per a les quals només es requerix tenir més de 18 anys i estar matriculat en alguna universitat o bé posseir estudis de música.

“És una agrupació jove, enèrgica i encoratjada dedicada a realitzar projectes musicals de qualitat, i que alhora permet als seus membres ampliar les amistats i gaudir de cantar en grup i de la música. És un dels cors amb més història de la ciutat, el cor universitari en actiu més antic de tot l’Estat, amb més de 75 anys des de la seua fundació, i que, a més, gaudix d’una gran vitalitat”, afirmen des de la directiva.

Segons ha informat l’entitat en un comunicat, per al curs 2024-25 hi ha preparada una programació musical “molt especial”, que comptarà amb espectacles interdisciplinaris, simfònic-corals i a cappella, un viatge a Alemanya i l’actuació en diverses ciutats espanyoles, a més d’un projecte formatiu que inclou classes de tècnica vocal i llenguatge musical aplicat, treball en grups de càmera i la tercera edició del curs Cercant, especialitzat en cant i direcció coral, amb un professorat de luxe.

La temporada inclourà obres com el ‘Requiem’ de Brahms, el ‘Carmina Burana’ d’Orff o ‘Messiah’ de Händel, a més de diverses estrenes de creadors actuals i música d’estils “molt diversos”, anuncien.

L’OUV obri les portes a l’estudiantat amb qualsevol experiència musical prèvia que supere les audicions. Els estudiants de cant i de música podran beneficiar-se d’oportunitats formatives i profesionalitzadores “molt interessants”. A més, l’OUV també compta amb un projecte social i col·labora amb institucions i ONG amb les quals es consolida com a institució compromesa amb la transformació social.

Els membres del cor podran obtenir crèdits de lliure elecció o crèdits ECTS, millorar i completar la seua formació musical, participar en noves iniciatives amb projecció, així com realitzar viatges i intercanvis que portaran el projecte més enllà de les fronteres valencianes.

Últimes notícies

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.