L’Orfeó Universitari obri la inscripció a les proves d’accés per al curs 2024-25

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Orfeó Universitari de València (OUV) ha obert el període d’inscripció a nous cantors fins al pròxim 1 d’octubre. Es tracta de les proves d’accés per a les quals només es requerix tenir més de 18 anys i estar matriculat en alguna universitat o bé posseir estudis de música.

«És una agrupació jove, enèrgica i encoratjada dedicada a realitzar projectes musicals de qualitat, i que alhora permet als seus membres ampliar les amistats i gaudir de cantar en grup i de la música. És un dels cors amb més història de la ciutat, el cor universitari en actiu més antic de tot l’Estat, amb més de 75 anys des de la seua fundació, i que, a més, gaudix d’una gran vitalitat», afirmen des de la directiva.

Segons ha informat l’entitat en un comunicat, per al curs 2024-25 hi ha preparada una programació musical «molt especial», que comptarà amb espectacles interdisciplinaris, simfònic-corals i a cappella, un viatge a Alemanya i l’actuació en diverses ciutats espanyoles, a més d’un projecte formatiu que inclou classes de tècnica vocal i llenguatge musical aplicat, treball en grups de càmera i la tercera edició del curs Cercant, especialitzat en cant i direcció coral, amb un professorat de luxe.

La temporada inclourà obres com el ‘Requiem’ de Brahms, el ‘Carmina Burana’ d’Orff o ‘Messiah’ de Händel, a més de diverses estrenes de creadors actuals i música d’estils «molt diversos», anuncien.

L’OUV obri les portes a l’estudiantat amb qualsevol experiència musical prèvia que supere les audicions. Els estudiants de cant i de música podran beneficiar-se d’oportunitats formatives i profesionalitzadores «molt interessants». A més, l’OUV també compta amb un projecte social i col·labora amb institucions i ONG amb les quals es consolida com a institució compromesa amb la transformació social.

Els membres del cor podran obtenir crèdits de lliure elecció o crèdits ECTS, millorar i completar la seua formació musical, participar en noves iniciatives amb projecció, així com realitzar viatges i intercanvis que portaran el projecte més enllà de les fronteres valencianes.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.