L’Orfeó Universitari obri la inscripció a les proves d’accés per al curs 2024-25

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Orfeó Universitari de València (OUV) ha obert el període d’inscripció a nous cantors fins al pròxim 1 d’octubre. Es tracta de les proves d’accés per a les quals només es requerix tenir més de 18 anys i estar matriculat en alguna universitat o bé posseir estudis de música.

«És una agrupació jove, enèrgica i encoratjada dedicada a realitzar projectes musicals de qualitat, i que alhora permet als seus membres ampliar les amistats i gaudir de cantar en grup i de la música. És un dels cors amb més història de la ciutat, el cor universitari en actiu més antic de tot l’Estat, amb més de 75 anys des de la seua fundació, i que, a més, gaudix d’una gran vitalitat», afirmen des de la directiva.

Segons ha informat l’entitat en un comunicat, per al curs 2024-25 hi ha preparada una programació musical «molt especial», que comptarà amb espectacles interdisciplinaris, simfònic-corals i a cappella, un viatge a Alemanya i l’actuació en diverses ciutats espanyoles, a més d’un projecte formatiu que inclou classes de tècnica vocal i llenguatge musical aplicat, treball en grups de càmera i la tercera edició del curs Cercant, especialitzat en cant i direcció coral, amb un professorat de luxe.

La temporada inclourà obres com el ‘Requiem’ de Brahms, el ‘Carmina Burana’ d’Orff o ‘Messiah’ de Händel, a més de diverses estrenes de creadors actuals i música d’estils «molt diversos», anuncien.

L’OUV obri les portes a l’estudiantat amb qualsevol experiència musical prèvia que supere les audicions. Els estudiants de cant i de música podran beneficiar-se d’oportunitats formatives i profesionalitzadores «molt interessants». A més, l’OUV també compta amb un projecte social i col·labora amb institucions i ONG amb les quals es consolida com a institució compromesa amb la transformació social.

Els membres del cor podran obtenir crèdits de lliure elecció o crèdits ECTS, millorar i completar la seua formació musical, participar en noves iniciatives amb projecció, així com realitzar viatges i intercanvis que portaran el projecte més enllà de les fronteres valencianes.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.